Annons:
Etikettförhållande
Läst 3641 ggr
Juliaps
8/11/18, 12:40 PM

Paus i förhållande

Vad har ni för erfarenhet av pauser i förhållandet? Ska man inte prata alls? få ha sexuellt umgänge med andra? Hur länge? Och så vidare…

Annons:
-hanna-
8/11/18, 12:55 PM
#1

Min erfarenhet är att "ta en paus" är ett mer utdraget sätt att göra slut. För jag tror att pauser ofta leder dit. Älskar man varandra behöver man inte en paus från förhållandet. Egen tid är en annan sak. Men man behöver inte pausa förhållandet för att skaffa sig egen tid utan att umgås med partnern konstant.

Honestyisdead
8/11/18, 1:24 PM
#2

Paus är samma sak som att man gör slut, bara ett mer utdraget slut, enligt mig.

Paus kan man ta mitt i ett bråk, för att släppa saken.

Aleya
8/11/18, 1:56 PM
#3

Som andra skrivit så är det bara ett sätt för att säga att det är slut fast mer att man drar ut på det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lexie82
8/11/18, 2:39 PM
#4

Jag svarar på detta efter att ha läst din andra inlägg också.

Som de flesta andra svarat så är en paus bara ett långdraget sätt att göra slut. Och om du vill vara med andra så är det definitivt bättre för er både med ett rent avslut. Säger du "paus" så kommer inte han kunna gå vidare, medan du kanske gör det. Och om du är med andra så tror jag att det blir väldigt svårt att komma tillbaks till ett fungerade förhållande mellan dig och din nuvarande kille.

Jag tror att det bästa är att göra slut, och om du skulle komma på senare att du gjort ett misstag så får du helt enkelt hoppas att han vill ha dig tillbaka. Antingen det eller så får du satsa på det förhållande du är i nu. Till exempel parterapi, krydda sexlivet, åk iväg en vecka för lite egentid så ni hinner sakna varandra.. finns mycket man kan prova som inte innefattar strula runt med andra.

Du kan ju prova att tänka dig situationen att HAN är med någon annan, och se hur du känner inför det.

Fridaaaa
8/12/18, 9:45 AM
#5

Jag personligen tror inte på pauser
Antingen är man tillsammans eller är man inte.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
8/12/18, 10:16 AM
#6

Paus är ngt märkligt som tonåringar hittat på. Vadå paus? Det är bara ett fegt sätt att göra slut på. Antingen är man tillsammans eller inte. Man behöver inte ha kontakt på ett tag om man inte vill, men det betyder inte att man inte är tillsammans.

Annons:
sophiedorothea
8/13/18, 10:11 PM
#7

Jag personligen tycker inte att paus är ett alternativ. Antingen är man hop eller inte. Sedan kan man ju vara ifrån varandra några dagar om det behövs, men då är man fortfarande i ett förhållande med varandra.

Gaara
8/14/18, 11:03 AM
#8

Säger som alla andra. Jag har aldrig hört talas om ett förhållande som fortsatt efter en paus. Utan det har tagit slut då.

StickyKitten
8/14/18, 3:18 PM
#9

Paus kan helt klart vara en bra idé. Allt är inte svartvitt. Jag och mitt ex tog paus efter två år. Efter det var vi ihop i sex år till och det var helt klart de bättre åren. Även Kate Middleton och prins William tog paus/gjorde slut ett tag, nu är de gifta.

Sarah
8/14/18, 5:21 PM
#10

#9 ni gjorde slut och hittade sen tillbaka till varandra. Det är en helt annan sak än vad ts pratar om. Jag och min kille har också gjort slut under våra 12 år ihop och hittat tillbaka.

[11:11]
9/9/18, 10:52 PM
#11

Varför gör ni bara inte slut då? Om ni nu vill ha sex med andra.

[Forest]
9/12/18, 9:02 PM
#12

Finns många som lever ihop men har öppet förhållande om det är så att man vill fortsätta som ett par men ha sex med andra. Jag tror inte på något av vare sig paus eller öppet men det funkar för många.

Upp till toppen
Annons: