Annons:
Etikettallmänt
Läst 1581 ggr
Puupää
2018-08-17 19:52

Har många upptagna killar tråkigt?

Ja, jag bara undrar.. de två senaste veckorna så har karlar tagit kontakt, men jag svarar aldrig direkt, utan kollar vilka de är. Gifta, sambos, i förhållanden mm. Det är ju inte kul direkt när de verkar tro att det är fritt fram, bara för att man är singel. Känns som att man bara duger som andra hands val. Naturligtvis blir det ingen konversation. Pga tidigare erfarenheter, så kollar jag alltid om de är singlar eller inte. Har lärt mig av misstag, svarade en kille en gång, på helt vänskaplig nivå, sen kom ett pm från en arg sambo.. det vill jag inte vara med om mer. De kanske vill ha bekräftelse bara, jag vet inte faktiskt. Fler singlar som har det likadant?

Annons:
Lona
2018-08-17 23:42
#1

Jag tror i och för sig att det är likadant åt andra hållet också. Att tjejer i förhållanden stöter på singelkillar, alltså.
För att inte tala om att det finns personer som är singlar men går in för att flirta med upptagna män/kvinnor…

Men folk funkar verkligen knepigt. En av mina bästa vänner, A, blev singel för några år sedan och började få mail från en "hemlig beundrare". Inga obehagliga mail egentligen, åtminstone inte i början.
Något om att han (som skrev mailen) varit intresserad av min kompis länge men att hon ju hade ett stadigt förhållande så han ville inte förstöra något. Bra så, det ger snarare pluspoäng till killen - tills det efter ett bra tag med idogt mailande kom fram att han var sambo med en annan av våra nära vänner, B.😮
Jädrigt kymig sits för A, skulle hon berätta för B om vad hennes sambo sysslade med eller inte? Det blev tämligen knepiga relationer där ett tag, åt alla möjliga håll…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Puupää
2018-08-18 06:40
#2

Ja det finns säkert tjejer som gör likadant, jag har dock ingen bekant som råkat ut för det. Det händer annars med, men de två sista veckorna har det varit värre än vanligt. Slut på semestern?

[Hayabusa]
2018-08-18 08:35
#3

Människor, oavsett kön, beter sig ofta väldigt märkligt…inte alltid, men ofta nog. Kvinnor är inte bättre än män, tro mig.

[11:11]
2018-09-09 22:48
#4

Jag håller med Hayabusa.

Upp till toppen
Annons: