Annons:
Etikettsex
Läst 2045 ggr
anonymtjejen
8/28/18, 9:20 AM

(X) Anonymt sex, varför vill man ha det?

Jag har undrat över om varför man vill ha anonymt sex i deras vardag? Är det för att det är dåligt i ens förhållande med flickvännen/pojkvännen/maken/hustrun/partnern? Eller är det att man vill krydda till det i deras förhållande? Hur är det när man är singel och söker sig till dom som redan har ett förhållande? Då går ju allt åt pipan i det förhållandet ifall man inte är öppen med det med sin partner. Hur gör man som person när man vill ha anonymt sex och bor i ett litet samhälle/ stad? Om man känner igen den personen i fråga så blir det ju lite ”akward”. Och det jag funderar mest över är ifall den personen man möter för anonymt sex är en stalker eller värre, hur gör man då? Då får man väl bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna, eller? Varför har man t.ex inte sexleksaker som kan fungera för en, eller är det för att man saknar närhet och spänning i vardagen? Jag dömmer ingen, men jag är bara nyfiken på hur allt fungerar med alla som har anonymt sex.

Annons:
[Hayabusa]
8/28/18, 9:25 AM
#1

Kanske beror det på att sex är en av människans starkaste drivkrafter?

anonymtjejen
8/28/18, 10:43 AM
#2

Men om det är så naturligt att vi har den drivkraften, så borde det väl inte vara så tabu? Att man inte vågar tala öppet om sex? Som jag minns (?) så stod det någonstans i sex och samlevnadsböckerna när man var yngre att man hade öppet med sex för många hundra, kanske tusentals, år sedan, jag kan ha rätt, men jag kan ha fel i detta, det var som sagt många herrans år sedan jag gick i skolan. Har vi blivit så ”stängda” när det gäller den drivkraften? Att man måste ha anomymt sex och olika anonyma klubbar för denna drivkraftens skull när allt annat inte fungerar i ens förhållande?

[Hayabusa]
8/28/18, 10:57 AM
#3

#2 Samhället har förändrat tämligen mycket (sedan vi bodde i grottor) men drivkrafterna är desamma som då. Typ.

anonymtjejen
8/28/18, 11:24 AM
#4

Okej.

Honestyisdead
8/28/18, 11:52 AM
#5

Jag vet inte vad du menar med anonym sex. One night stand?

anonymtjejen
8/28/18, 12:08 PM
#6

Ja.

Annons:
Honestyisdead
8/28/18, 12:25 PM
#7

Ddt brukar man ha när man är singel, oftast inte när man är i ett förhållande.

Och klart man ska ha sex även om man är singel och man är kåt. Man väljer ju någon man är tänd på.

Maria
8/28/18, 12:30 PM
#8

#0 Du skriver så här:

Och det jag funderar mest över är ifall den personen man möter för anonymt sex är en stalker eller värre, hur gör man då?

Då får man väl bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna, eller?

Det är klart man inte får skylla sig själv. Blir man utsatt för något olagligt så anmäler man.

Jag förstår inte riktigt vad du vill diskutera?

Du pratar om både otrohet och singelliv om jag fattar det hela rätt men var och en har ju rätt att leva som den vill angående sex så länge den inte skadar någon annan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

anonymtjejen
8/28/18, 1:55 PM
#9

Vet inte var jag vill gå med detta, ber om ursäkt ifall jag har skrivit lite galet, men såklart att var och en får leva hur man själv vill, var bara nyfiken på hur man själv tycker och tänker om anonymt sex. Ordet är fritt. Tycker heller inte om otrohet, men som jag skrev är jag bara rentav nyfiken på ifall man har anonymt sex som gift med mera och varför….

Katti
8/28/18, 2:10 PM
#10

#7, det brukar inte "man" ha när man är singel! Vissa har det och andra har det inte 😎. Jag skulle aldrig kunna ha sex med någon jag inte har en relation med, det är så jag funkar!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Honestyisdead
8/28/18, 3:04 PM
#11

#10 Jag skrev inte att alla har det eller brukar ha det. Men är man kåt och vill ha sex är det inget konstigt om man har det.

Sarah
8/28/18, 4:57 PM
#12

Man har det för att det är kul och sen behöver man inte bry sig. Enkelt sätt att ha sex om man är singel, eller har en sådan överenskommelse i sin relation.

[11:11]
9/9/18, 10:42 PM
#13

Jag förstår inte hur man kan ha sex med någon annan..

Annons:
Honestyisdead
9/9/18, 10:44 PM
#14

#13 Det är ju det vanliga. Har du bara sex med dig själv?

[11:11]
9/9/18, 10:56 PM
#15

Hera - Jag är asexuell.

[Thiah]
9/10/18, 11:10 AM
#16

Jag har haft massa one Night stands. Varför inte liksom? Jag är sugen på sex, han är sugen på sex och vi löser det tillsammans. Så länge man själv är nöjd och inte skadar någon annan så anser jag att det bara är att köra på :)

taxarärbäst
9/26/18, 9:38 PM
#17

jag har aldrig haft one night stands…ser det lite som äckligt :/ om jag ska ha sex så ska det va med någon jag är kär i!

koppargaller
9/27/18, 12:14 PM
#18

#17 Det går alldeles utmärkt att uttrycka hur/var/om man har sex utan att för den delen offentliggöra vad man anser vara äckligt.

emeliesve
9/27/18, 12:21 PM
#19

”Anonymt sex” innebär för mig att man inte vet vem man ligger med. Ska jag ligga med någon vill jag alltid få en känsla av vad det är för person först. Även om man har ett one night stand så pratar/flirtar man ju först för att kolla av, dels om man blir attraherad av personen, inte bara av hans utseende och dels om han också verkar känna samma sak tillbaka. Så fort man börjar umgås med någon så slutar ju han att vara anonym. Jag har haft några one night standard när jag var singel, bl a för att jag ville ha ett sexliv även fast jag var singel. Mår ganska dåligt och blir frustrerad av att vara utan sex i flera månader helt enkelt. Men jag var ändå kräsen när det gäller vem jag låg med. Först måste han ha ett utseende/kropp som jag tänder på. Sen måste han vara en vettig person som också har charm och som man kan lita på. Träffade bl a en som hade allt det där men han var betydligt äldre än jag och ingen av oss var väl inställd på något förhållande egentligen men vi drogs ändå till varandra på ett väldigt sexuellt sätt och då fanns det liksom ingen anledning att backa ur. Vi hade en intensiv natt tillsammans som vi båda mådde väldigt bra av. Det har ju med sexdriften att göra så klart, att man har ett behov av att tillfredsställa den men det har så klart med behovet av närhet att göra också. Att somna med någon som håller om en o s v. Och bekräftelse också antar jag. Alla vill vi ju bli bekräftade på något sätt och att känna sig attraktiv eller sexig inför en kille som man själv tycker är het, är en boost både för humöret och självkänslan, helt klart. Men det är bara ETT sätt att få bekräftelse på. Finns många andra. Går det till överdrift kan man ju bli sexmissbrukare. Jag tycker det är sorgligt när, främst tjejer, får för sig att deras enda sätt att få bekräftelse är att ligga med killar. Därmed inte sagt att det skulle vara fel att göra det ibland även när man är singel. Vi är ju alla människor och de flesta människor njuter av sex och behöver det. Det är naturligt. Det viktigaste är att alla gör det som de mår bra av. Är man t ex asexuell så är man det och då ska man självklart inte ligga.

Upp till toppen
Annons: