Annons:
Etikettallmänt
Läst 1001 ggr
Samida
2018-09-12 08:00

Hur få honom fatta och släppa taget?

Mitt ex till mig sedan 9 år tillbaka har nu fått för sig att vi ska hitta tillbaka till varandra. Vi har under alla dessa år varit vänner och umgåtts ihop med vänner och även ibland hittat på saker ihop med barnen. Nu är han så inne i att vi ska hitta gnistan och försöka igen. Vilken gnista? Jag har inga känslor överhuvudtaget för honom. Visar inget heller för den delen och sagt det till honom att jag inte är intresserad. Han skriver massor till mig om detta och vägrar förstå och inse att det inte finns nåt och att det aldrig kommer bli vi igen. Drar även in barnen i det hela. Sen tror han på fullt allvar att jag var svartsjuk på den tjej han träffade sist. Jag var inte alls svartsjuk. Var bara glad att han hade träffat någon. Nu har ju jag desssutom själv börjat träffa någon och det är ju inte alls bra för han och jag ska ju försöka igen?! Han skriver en massa saker på nätet om mig och han, hur bra vi hade det och alla möjliga kärleksförklaringar mm så att alla ska se. Skämmer ut sig själv och det hjälper inte hur mycket eller vad han skriver. Jag kommer inte tillbaka till honom iaf. Våra gemensamma vänner vet mycket väl att jag inte känner nåt för honom. Vet inte vad jag ska göra? Jag blir galen. Vad jag än gör eller säger så går det inte in.

Annons:
_Fisken
2018-09-12 08:10
#1

Jag har svårt och sätta mig in i hur "man" kan vara så döv och blind som han är men jag antar att du visar dig "på stan" med din nya?  Om ni är vänner (du o ditt X) så kanske du ska presentera din "nya" för honom. Det är ju normalt att vänner träffar varandras vänner. Då kanske han fattar?

Samida
2018-09-12 10:55
#2

# 1 Behöver inte presentera för exet. Vet redan vem han är då de är en person i bekantskapskretsen..

_Fisken
2018-09-12 12:24
#3

Då begriper jag ännu mindre men….vi är alla olika och han tycks vara ganska speciell. 
Att ignorera någon brukar fungera annars.  Brukar du svara på hans mess?

Samida
2018-09-12 21:47
#4

#3 Jag svarar inte på det han skriver. Tänker inte göra det heller om det inte är nåt speciellt som handlar om barnen. Så fruktansvärt jobbigt att han inte fattar utan på allvar tror att jag innerst inne vill ha tillbaka honom. Att vi ska umgås och hitta tillbaka till varandra. Att det är bättre för barnens skull mm. Hur tänker han egentligen?

_Fisken
2018-09-13 09:33
#5

Jadu. Jag kan ingen råd. Han är faktaresistent.  Nån gång lär han väl tröttna ur. Kan om du o din nya blir mer synligt tajta och intima (om ni nu inte redan är det).

Surpan
2018-09-13 10:29
#6

Här du sagt till honom att du inte är intresserad och att du har en ny?

/Surpan

Annons:
Samida
2018-09-13 11:39
#7

#6 Ja han vet om att jag träffar en ny nu och han vet dessutom vem han är. Men det hindrar honom inte. Till och med nu tagit kontakt med den jag träffars ex om detta. Tycker det är helt sjukt..

JazzBass
2018-09-13 12:51
#8

Nej inte alls friskt beteende det där. Rena trakasserierna. Värst av allt är att barnen antagligen är de som blir mest lidande av att han ska sabba ert vänskapsförhållande på det här viset. Kanske du kunde tala med några gemensamma vänner, gärna sådana som står honom nära, och se om de kunde hjälpa med att tala honom till rätta?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

_Fisken
2018-09-13 15:01
#9

#8.  Om man ser till barnen så kan det vara bra att göra en orosanmälan till sociala och de har ett samtal med henne och sen med X:et.  Då kanske han förstår digniteten på problemet.

Upp till toppen
Annons: