Annons:
Etikettallmänt
Läst 1449 ggr
qayza
2018-09-12 08:55

"Berätta lite om dig själv! Vem är du?"

Det är inget jag eller någon annan kan svara på egentligen. Visst man kan ge sin egen version av sig själv, men andra kanske inte upplever en så. Vem man är beror på vem det är som tolkar en, och vilka resurser som finns tillgängliga för en själv och andra just då.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Annons:
Milkshake
2018-09-12 17:19
#1

Vad är det du vill diskutera?

Sabah
2018-09-12 17:58
#2

Förstår hur du menar, allt är en tolkningsfråga men vad Jag tycker, tänker och känner vet bara Jag. Andra kan bara gissa.


💖🧡💛💚💙💜

qayza
2018-09-15 09:11
#3

#1 Utifall jag har missuppfattat uppmaningen. Kanske kan få tips om vad svaret ska innehålla - så att jag inte blir så provocerad när jag får uppmaningen (jobbintervjuer & dejtingsidor m.m.). Har lätt för att tolka uttryck bokstavligen då jag har en diagnos inom autismspektrat.

#2 Ja, precis.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Gaara
2018-09-15 14:23
#4

Ja jag hatar att få den frågan oavsett om det är från nya bekantskaper eller på jobbintervjuer eller liknande. Känner liksom att det inte är upp till mig att avgöra vem jag är som person utan det får folk skapa sin egna uppfattning om när de lär känna mig. Men som sagt. Man kan ju alltid ge en fingervisning via hur man själv känner att man är. Men jag tycker det är svårt och vill inte ge ett sken av att vara på ett sätt och sedan bli tolkad på ett annat av någon som lär känna mig. Tycker det där är svårt.

qayza
2018-09-21 12:48
#5

#4 Precis så jag känner också! Har liksom svårt att känna mening med att ge sin egen version av sig själv när jag upplever att jag och mina uttryck ofta missuppfattas och allt blir bara fel.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

OlgaMaria
2018-09-21 13:04
#6

Tycker inte om den frågan heller, men syftet med frågan är nog inte att man ska kunna svara på den frågan väldigt heltäckande eller träffsäkert utan bara för att få en introduktion till samtal, något att spinna vidare på, något som väcker intresse för vidare samtal. Bara att en människa pratar om sig själv en liten stund ger ju betraktaren många möjligheter att känna av vem man är, lite oavsett vad man säger. Så mitt tips är att inte ta frågan så allvarligt, försök prata på lite och säg någonting, något kring vad man gillar att göra t ex, vad man gör på fritiden, om man har några djur eller hobbies osv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
qayza
2018-09-21 13:17
#7

#6 Jo, så är det nog.. Blir ju svårt att kontra och berätta mer om sig själv när de redan ställt frågan och jag svarat på intressen/hobbies, djur etc. 🤔

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

taxarärbäst
2018-09-23 17:15
#8

när den frågan kommer så brukar jag säga alldeles för mycket och killen/tjejen blir helst ställd eller tror att jag är helst vrickad

MissClue
2018-09-23 23:40
#9

#0 Gillar inte heller den frågan men som en vän gjorde när hon sökte jobb var att be några nära vänner att beskriva henne. Sen lägger man ihop det med sin egna uppfattning. 

Sen är iofs inte frågan hur man uppfattas utan vem man är och är det någon som ska veta det är det väl en själv 😉

I love not man the less, but Nature more…

Gaara
2018-09-24 09:49
#10

#9 Det var ju jättesmart det som din vän gjorde! :D Skitbra tips ju!

Upp till toppen
Annons: