Annons:
Etikettförhållande
Läst 990 ggr
Aaangelica
9/19/18, 6:38 PM

Födelsedag

Hej! 

Jag har sedan 3 månader tillbaka träffat en kille och det har på den här korta tiden blivit väldigt seriöst, jag har träffat hans familj/släktingar samt hans barn. Den här killen fyller år (30+) i slutet av Oktober men jag känner ändå att det är för tidigt för att ge någon direkt present och jag har heller ingen idé på vad det skulle kunna vara. 
 
Däremot har jag funderat på om man skulle kunna ha en allmänt mysig dag bara, kanske en extra god frukost, tänker mig något i stil med "hotellfrukost" - men hemma😃Och under dagen kanske bara gå ut på en mysig promenad eller åka iväg på någon liten sightseeing, och till middag äta något gott och kanske en hembakad paj till efterrätt? 

Till kvällen en flaska vin och mysa framför en film? 
Och för att krydda till det lite extra kan man själv kanske göra sig lite extra fin samt ha nya underkläder/kläder😉

Vi båda har lite tight ekonomi just nu och vi är också väldigt hemma-kära, så vi föredrar middag hemma framför restaurang. 

Jag behöver ert "godkännande", låter det som att det här kan bli en trevlig dag för honom eller är det för vardagligt och tråkigt? Hjälp🤔

Annons:
MonicaLagerquist
9/19/18, 6:47 PM
#1

Låter som en trevlig plan.Kör på den.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
9/19/18, 7:03 PM
#2

Låter bra :)

Lona
9/19/18, 8:33 PM
#3

Låter toppen!♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Surpan
9/20/18, 7:19 AM
#4

Låter som en bra plan, det enda jag tänker på är om du ska göra det på hans födelsedag så finns ju en risk att han och/eller hans familj/vänner har andra planer. Han kanske har några traditioner eller liknande han brukar göra på sin födelsedag.

/Surpan

MonicaLagerquist
9/20/18, 7:57 AM
#5

#4 Klokt tänkt.

Stolt ägare till fem La permer

Aaangelica
9/20/18, 2:17 PM
#6

Tack för er feedback, då kör jag på den planen! 🙂

#4 Jag tänkte också på det, men jag har lyckats snoka fram att han ska fira med familjen helgen efter. Så jag har honom för mig själv på hans födelsedag 😃

Annons:
Gaara
9/24/18, 11:12 AM
#7

Låter väl bra. :) Undrar bara hur du kan tycka att det är för tidigt för presenter? Han fyller ju år och du har träffat hans familj. :) Tycker man kan ge presenter även till bekanta, behöver ju inte vara något dyrt eller stort. Sedan så vet jag inte om du behöver nya underkläder/kläder när ni känt varandra i 3 månader. :) Ha han sett allt du har redan? Tycker det skulle vara mer vettigt att köpa en present till honom i så fall än att köpa nya kläder till dig. Men tyckte annars att du hade en väldigt  bra och mysig idé för hans födelsedag. :)

kaninskutt
9/24/18, 2:53 PM
#8

Jag kände tvärtom i början. Det kändes extra viktigt för mig att ge present på hans första födelsedag sedan vi blev tillsammans. Vi hade varit tillsammans  bara i en månad när han fyllde år. Och det var bara jätteviktigt tyckte jag då att ge present.  Då är vi mindre noga nu efter flera år.

Upp till toppen
Annons: