Annons:
Etikettsex
Läst 1342 ggr
AnnieJson
2018-09-23 01:06

Kondom vid oralsex?

Jag har alltid varit noga med att använda kondom vid tillfälligt sex. MEN: jag har nästan aldrig använt kondom vid oralsex, något som jag har förstått att man också ska göra för att det ska vara helt skyddat från sjukdomar o s v.

Om man har oralsex så är det  ju oftast en del av förspelet och något man gör för att båda ska bli ordentligt uppvärmda innan  det är dags för killen att komma in i tjejen och då känns det mest naturligt att först göra det skönt för honom utan kondom så att han blir riktigt hård och upphetsad för då blir det lättare att trä på kondomen sen innan man går hela vägen, så att säga.

Fast varje gång man läser om säkert sex så står det att man bör ha kondom vid oralsex också, fast jag undrar hur många det är som har det egentligen? Självklart är det en annan sak om man suger av killen ända tills det går för honom men det är inte det jag menar utan alltså förspels-oralsex innan man tar på kondomen och sedan fortsätter med "vanligt" sex.

Dessutom har jag läst att om det verkligen ska vara säkert sex så bör killen använda en bit plastfolie eller liknande när han slickar tjejen så att tungan inte kommer i direkt kontakt med henne, men det tycker jag låter som en big turn off, faktiskt.

Hur har ni gjort? Har ni alltid gjort som man "ska" göra d v s använt kondom under hela sexakten, d v s även vid oralsexet i början? Och plastfolie? Är det någon som har använt det någonsin?

Annons:
Honestyisdead
2018-09-23 01:25
#1

Oralsex smittar det med. Så självklart ska man ha kondom även då.

Plastfolie har jag aldrig hört talas om . Använd kondom och slicklapp.

-Aida-
2018-09-23 06:03
#2

Aldrig hört talas om plastfolie. Låter som ett på hitt där man tagit vad som fanns hemma. Det stämmer att man bör ha kondom även vid oralt på killen för munnen/halsen kan också bli smittad.
Jag har aldrig varit med om en kille som velat ha kondom vid oralt eller över huvud taget faktiskt, så i min erfarenhet vill dom helst inte ha det, lika stor turn off som plastfolie är för dig i deras fall.
Klart finns det killar som förstår vikten utav att ha det för att skydda både sig själv och sin partner men på den fronten har jag haft otur.
Jag utför dock inte oralt alls för det känns ofräscht om man vet att personen legat med någon annan på senaste eller haft många partners.

[Devya]
2018-09-23 15:42
#3

Där för här jag aldrig utfört oralsex på någon som jag inte har haft något seriöst ihop med. Svårare än så är det inte. Jag har alltså endast oralsex med en partner. Oralsex plus kondom/slicklapp känns ingenstans.

Gaara
2018-09-24 11:04
#4

Har för mig att plastfolie var vad man använde innan slicklapp blev en riktig produkt.

Upp till toppen
Annons: