Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1817 ggr
taxarärbäst
2018-09-26 13:05

flytta ihop efter 3månader tillsammans, är det för tidigt?

jag hittade en väldigt snäll och gosig kille på en sida som heter Badoo…Vi klickade direkt! minus att förstå dejten var en total flopp för han va full men vi träffades igen och igen så vi blev kära. Han skulle gärna flytta ihop nu, gifta sig, få barn och mycket annat men skulle allt va för tidigt??? jag är känd för att typ gå alldeles för fort fram så jag vet inte riktigt själv..flyttade ihop med min förra efter 3veckor! gjorde slut på grund av våldtäkt och annat otrevligt

Annons:
[Thiah]
2018-09-26 13:12
#1

Det där kan bara du bestämma dig. Jag flyttade ihop tidigt med mitt ex, det sket sig. Jag flyttade ihop direkt min nuvarande och vi är gifta sen 4 år och har två barn. Så det kan gå hursomhelst :)

OlgaMaria
2018-09-26 13:46
#2

Tycker att man kan flytta ihop lite gradvis. Man behöver inte säga upp sin lgh osv på en gång. Jag tycker det låter för tidigt för att känna sig säker på att man vill spendera livet ihop och skaffa barn osv. Men när allt känns rätt och är rätt så kan man mycket väl bara veta det trots att man inte känt varann så jättelänge. Men jag tycker du ska försöka att inte stressa fram allt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

taxarärbäst
2018-09-26 14:31
#3

1#vi har tänkt flytta ihop nästa år! om han inte bor i Egypten då 2# han är 6år äldre än mig så han vill börja ha koll på sitt liv och allt känns som rätt med honom men jag är ändå som rädd att jag har hittat någon som har samma tendenser som min far

Lizelda
2018-09-26 15:22
#4

Hur gamla är ni? Har ni egna boenden nu, kommer någon behöva säga upp sin lägenhet eller dylikt?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

taxarärbäst
2018-09-26 16:11
#5

#4 jag är 24 och pojkvännen är 30. Jag har bott med mitt ex i hans hus men flyttade hem till mina föräldrar när det tog slut, pojkvännen har bott i Helsingfors i 2år och flyttade tillbaka hit till vasa trakten på grund av sin OCD så han bor med sina föräldrar för tillfället men söker jobb och lägenhet

Lizelda
2018-09-26 17:51
#6

#5 Jag och min sambo flyttade ihop efter nån vecka bara men det var mest för att han bodde 15 mil bort hos sina föräldrar, pluggade på annan ort dit han pendlade (avståndet förändrades inte nämnvärt när han flyttade till mig) och jag flyttade ändå. Det hade varit skillnad om någon av oss lämnat jobb/lägenhet. Det låter som att ni står i samma läge typ så då ser jag inga direkta problem med att flytta ihop tidigt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
taxarärbäst
2018-09-26 20:19
#7

#6 enda dåliga är att det är så s*tans dyrt!! 500€ eller 800€ för en tvåa på ett sunkigt kvarter! jag har själv så svårt att få jobb med min depression och ångest så vet ej hur detta slutar :/

Calcifer
2018-09-26 20:35
#8

Det låter för mig som att ni båda har en del egna personliga problem som kanske kan vara väldigt nyttigt för båda två och ert förhållande att ni tar itu med först? Du har depression och ångest säger du, och beskriver även en rädsla att hamna hos någon som liknar din far, och ditt förra förhållande slutade verkligen tragiskt och jag är hemskt ledsen för det. Din pojkvän har OCD vilket krävde att han flyttade hem till sina föräldrar igen. Kan det inte vara så att innan ni bestämmer er för att flytta ihop helt, att ni jobbar på era skilda problem ett tag tills ni finner mer stabilitet inom er själva? Absolut inte så att ni ska göra slut eller inte umgås eller nåt, men det kan ju kanske bli lite av en clash om ni båda kämpar med tunga saker och sen ska ni vara tillsammans på samma boyta och försöka få det att fungera fint och stabilt och sådär?

Tål ju kanske att tänkas på åtminstone, så att det inte får tråkiga konsekvenser om ni kastar er in i att bli sambos på en gång. 

Men med det sagt, vilket jag säger med all välmening, så är det naturligtvis ändå helt upp till er, ni är vuxna människor och får fatta egna beslut och känns det bra så kanske det är rätt! Jag tänkte bara flika in med ett annat perspektiv. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

taxarärbäst
2018-09-26 20:56
#9

#8 ja vi har det! min pappa är en alkoholist som har slagit mig och sagt hemska saker till mig hela mitt liv så jag är så rädd att min pojkvän ska ha samma problem (pojkvännen har en släng av alkoholproblem) och orsaka smärta men pojkvännen har svårt att förstå vad som händer i min hjärna så vet ej vad jag ska göraaa

Calcifer
2018-09-26 21:01
#10

#9 Det låter som om du har mycket du måste jobba med hos dig själv. Och det låter som om din pojkvän också har det. Innan ni flyttar ihop kanske det är otroligt smart att ha någon form av plan för hur ni ska just jobba med er själva och era individuella problem? Innan problemen spiller över i varandra och skapar ett kaos som kanske kan förstöra ett jättefint förhållande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

taxarärbäst
2018-09-26 21:08
#11

#10 är nog bäst att klura ut allt först ja :/ jag går till en sjuksköterska en gång i månaden, han vägrar ta mediciner mot sin grej han får hjälp men tar inte mediciner…vi ska vänta och se så kanske vi flyttar tillsammans snart

Calcifer
2018-09-26 21:28
#12

#11 Ja då är det nog bäst att nysta i era olika besvär på skilda håll först. När ni fått upp mer av en plan av hur ni ska ta er igenom dem på egen hand etc, så kan det ju fungera bättre. Då blir man ett stöd för varandra istället för att man kan råka göra det värre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Katti
2018-09-28 23:44
#13

#9 Kom  han full på första dejten och du vet redan att han har alkoholproblem (vilket man brukar göra sitt bästa för att dölja så länge det bara går) så är det nog betydligt mer än "en släng" av alkoholproblem är jag rädd…  

Frågan är varför han har bråttom med allt, inklusive familjebildning? När man är i förälskelsestadiet är det väldigt lätt att vara "kär i kärleken" snarare än i en person, helt enkelt för att man ju bara sett det den andra valt att visa och därmed inte har en hel bild av varandra. Det är inget bra läge att fatta stora beslut. Även om det ju så klart funkar ibland är det många förhållanden som börjar bra som ändå inte blir så långlivade av en eller annan orsak.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
taxarärbäst
2018-09-28 23:56
#14

#13 han har lovat mig att sluta dricka men jag vet ju att det inte riktigt går att lita på…jag har fått så många "tomma" löften om precis samma sak hela mitt liv

Honestyisdead
2018-09-30 14:57
#15

Jag skulle aldrig fundera på att flytta ihop med någon som jag vet har alkoholproblem.

taxarärbäst
2018-09-30 16:15
#16

#15 jag känner det behovet att reparera honom…det är väl så att ha växt upp med någon med ett beroende

Honestyisdead
2018-09-30 17:56
#17

#16 Och du vet att det inte går.

Lona
2018-09-30 18:11
#18

Helt ärligt, det är väl rätt stor risk att ni drar ner varandra.
Satsa på att bo var och en på sitt håll, försök ta tag i respektive problem/svårigheter/missbruk och om och när ni båda kommit en bra bit på väg så kanske ni kan överväga att flytta ihop.
Att någon har "lovat att sluta dricka"… När då? Hur då? Nån gång i framtiden…?
Jag tror att du egentligen vet det här även om du önskar att det var annorlunda. 🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

oh-la
2018-09-30 18:33
#19

Framför allt, du har själv varit barn till en alkoholist, skaffa inte egna barn med en och gör den tabben själv. Du om någon vet ju hur det påverkar. Inte så att ni aldrig skulle kunna skaffa barn, men då får han vara nykter och verkligen visat att han lagt ner.

taxarärbäst
2018-09-30 22:10
#20

#17 kan alltid drömma #18 jag ska nog fundera vidare på det #19 jag tänker inte göra samma misstag som min mamma så inte några barn

Annons:
[Forest]
2018-10-01 09:42
#21

Känner du att det är för tidigt så säg det till honom.

Kalli
2018-10-01 13:06
#22

I den här situatunen skulle jag säga att det låter kloka att avvakta med att flytta ihop.

taxarärbäst
2018-10-01 13:26
#23

#22 du har nog rätt! känner knappt varandra ännu

eli1991
2018-10-02 10:13
#24

Flyttade ihop med min kille efter 3 månader tillsammans. Vi båda levde i lägenheter och han köpte ett hus som vi båda flyttade ihop i. Några i släkten påpekade att det var för tidigt.
Men vi kände väl att vi tror på vårat förhållande och funkar det inte så flyttar vi bara isär?
Nu har det gått strax över 3 år och om några månader gifter vi oss. Allting rullar på kanon och har gjort det sedan dag 1. Självklart har vi väl mindre duster ibland men jag kunde inte vara mer nöjd.
Gör som NI vill, det som känns rätt för er. Folk kommer alltid att ha åsikter, ibland har dom rätt, ibland har dom fel. Men eftersom detta rör er bör ni ta beslutet själva. Känn efter i maggropen och handla därefter :)

[Devya]
2018-10-02 14:48
#25

#24 Med tanke på att den här killen har alkoholproblem så är det dock nog ingen bra idé… Om båda två skulle varit i skick utan psykiska problem så finns det en större chans för att det skulle fungera men nu är det ju inte riktigt så. I den här situationen är det nog bättre att de tar sig tid till att lära känna varandra bättre.

Upp till toppen
Annons: