Annons:
Etikettkänslor
Läst 1848 ggr
Anonymos
2018-10-04 11:27

Hur vet jag om han är intresserad av mig?

Hejsan.

Jag har träffat en man i ca 1½ månad. Vi umgås nästan hela tiden och då på ett plan som får det att kännas som att vi faktiskt är tillsammans. Jag har fallit för honom fullständigt och är totalt förälskad! Detta kände jag redan 2 veckor efter att ha träffat honom, något som aldrig annars händer mig.. För mig tar det tid att bli riktigt kär och jag har nog, ärligt talat, aldrig känt såhär för någon person innan!

Jag berättade för honom att jag kände så för honom ca 2 veckor in i vår vänskap när han berättade för mig att han behövde mer tid och inte alls kände likadant som jag. Ändå var det han från början som tog första initiativet till att kyssa mig. 

Nu har det snart gått en månad sedan han berättade för mig att han behöver mer tid för att veta om han har några känslor för mig… Jag känner inte riktigt att jag vågar släppa på alla mina känslor än för att jag behöver skydda mig själv lite i fall jag kommer bli sårad.. 

Hm… Vad ska jag göra?

/Anonymos

Annons:
Niklas
2018-10-04 11:46
#1

Fråga honom. Det kan inte skada.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Devya]
2018-10-05 08:18
#2

För vissa tar det mera tid. Någon månad är ingenting. För mig brukar det ta flera månader. Jag skulle dock kanske vara försiktig i din situation.

Galenidjur
2018-10-05 09:56
#3

En och en halv månad är verkligen ingenting. Jag hade knappt ens ansett personen som en vän efter en månad och jag hade personligen blivit rätt obekväm om någon sa sig ha sååå starka känslor för mig redan efter två veckor. Det är , i min värld, alldeles för snabbt och det hade förmodligen fått mig att backa undan lite eller helt. Men det är jag det. Så du ser, alla fungerar inte likadant. Ge honom tid. Det är det enda du kan göra. Och fråga då. Ha en öppen dialog (men pressa honom inte). Ingen är tankeläsare. Vad han känner vet bara han själv.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

OlgaMaria
2018-10-05 12:19
#4

Håller med om att det kan vara för tidigt, men det är absolut inte fel att du håller tillbaka lite samt skyddar dig själv. Förtroende måste förtjänas - kom ihåg det. Att inte ge allt på en gång kan också vara en inbjudan till den andre att bli mer seriös i relationen. Om man är ALL IN kan det vara svårt för den andre att ge sig mer hän eftersom den känner att det ligger på den att hålla tillbaka om det går för fort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gaara
2018-10-07 18:16
#5

Det är skillnad på att vara kär och på att vara förälskad. Förälskad kan man bli i människor som faktiskt inte alls passar en. Det är liksom bara en ytlig känsla. Lär känna honom mer på djupet och låt honom få ta sin tid. Men tänk även på att han kanske inte är värd att väntas på. Har ni samma framtidsdrömmar, intressen? Eller är ni egentligen för olika för att fungera ihop i längden? I så fall är det ju ingen idé att vänta på honom. Kan ju även hända att han aldrig får rätt känslor för dig.

Upp till toppen
Annons: