Annons:
Etikettallmänt
Läst 2705 ggr
MonicaLagerquist
10/9/18, 4:23 PM

Klassåterträff

Vad tycker ni om klassåterträffar?

Har ni varit på någon om inte varför?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Honestyisdead
10/9/18, 4:27 PM
#1

Jag missade vår 10 årsträff tyvärr. Kommer definitivt gå på nästa. Fast bara klassträff från grundskolan för vi hade i stort sett samma klass i 9 år.

Calcifer
10/9/18, 4:51 PM
#2

Nej gud bevare mig väl. Skulle aldrig få för mig att gå på nåt sånt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

anonymis
10/9/18, 5:11 PM
#3

Jag var väldigt mobbad i grundskolan. Det är den stora anledningen till att jag aldrig skulle gå på en klassåterträff.

MonicaLagerquist
10/9/18, 5:18 PM
#4

#3     Har full förståelse för det.

Jag var också mobbad i grundskolan. Mest av killarna i min klass. Jag gick ut skolan 1975 och jag har inte varit på någon återträff..

Hade planerat att gå på en för ett par år sen men fick sån ångest att jag inte gick.

Nu ska vi ha en träff i vår då vi fyller 60.Men det blir bara tjejerna och det ser jag fram emot.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
10/9/18, 5:42 PM
#5

Nej, och jag kommer sannolikt inte att gå på någon heller. Till våren är det 30 år sedan vi gick ut grundskolan så de drar säkert ihop nånting men nä… Jag var inte mobbad men "tjejen som inte fanns", som man alltid glömde. Är vän med några fd klasskamrater på FB men skulle inte vilja träffa dem IRL.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Thiah]
10/9/18, 6:16 PM
#6

#5 samma här. Har verkligen inget behov av att träffas

Annons:
flocken
10/9/18, 6:59 PM
#7

Nej. Hoppade av efter halva 8an. Då pallade jag inte mer. Men samtidigt skulle jag vilja visa alla att jag klarade mig. Trots denna grymma mobbning.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
10/9/18, 7:08 PM
#8

#7 Tänk om alla mobbare skulle förstå vad de ställer till med.Hur många liv de förstör.

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
10/9/18, 7:26 PM
#9

Vad tråkigt att läsa att ni har så dålig erfarenhet av era klasskamrater i grundskolan :(

Calcifer
10/9/18, 7:37 PM
#10

Jag blev mobbad i 12 år, inte bara av klasskamrater utan under flera år av majoriteten av skolan. Skulle hellre vara magsjuk ett år i sträck än att gå på en återträff med de människorna…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

JazzBass
10/11/18, 7:29 AM
#11

Jag blev också mobbad mer eller mindre under hela skoltiden, och värst var det i högstadiet. Det ordnades en klassträff 10 år efter att vi gick ut nian, men den var jag överhuvudtaget inte alls intresserad av att gå på, just på grund av att jag inte hade nästan några positiva erfarenheter från den skolan. De vänner jag fick under den tiden var också mobbningsoffer och inte heller intresserade att gå på nån klassträff. (Men de är underbara människor med hjärtat på rätt ställe, och fortfarande bland mina allra bästa vänner).

I gymnasiet var det klart bättre dock, och både 10- och 20-årsklassträffarna har varit mycket trevliga tillställningar. Har varit på dem båda trots att jag bor 4-5 timmars bilfärd bort. Jätteroligt att träffa sina gamla vänner på nytt! På den senaste ifjol uppträdde jag faktiskt dessutom som trubadur med några 90-tals covers (bl.a. Smells like Teen Spirit, Wonderwall och Bed of Roses), vilket jag fick jättepositiv feedback för. 😎 Många av mina gamla gymnasiebekanta var också musikintresserade, och mitt stora musikintresse tog avstamp i just gymnasiet varför det kändes naturligt för mig att ställa upp med lite sånt här program på den här tillställningen.

Uppslutningen på träffarna har varit lite dålig, men det beror i alla fall delvis på att det är rent omöjligt att hitta datum som passar alla som vill komma. Intressant var dock att notera att dem jag sett som de värst utsatta hackkycklingarna i gymnasiet (eller de facto under hela deras skoltid) båda var på plats på klassträffen och verkade trivas bra. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

pyromanen
10/12/18, 7:51 AM
#12

Grunsmdskoleklassen hade ingen sammanhållning och har inte haft någon återträff. Gymnasieklasden hade efter 10 år, då var jag med liksom nästan alla. Var superkul

VeilofElysium
10/12/18, 11:57 PM
#13

Jag var utfryst i hela högstadiet och de följande åren kämpade jag med svår depression, ätstörningar, insomnia och självmordstankar så nej jag hade inte velat träffa de som jag pluggat tillsammans med då. I gymnasiet var alla fantastiska dock så det skulle jag inte säga nej till.

Annons:
Hannah86
10/13/18, 2:26 PM
#14

Jag skulle ha jättesvårt att gå på en klassåterträff. Trivdes inte alls i grundskolan och det skulle kännas fel mot mig själv att gå på en glättig återträff och låtsas som om allt var så bra, att allt är glömt o förlåtet. På ett sätt vill man inte låta det påverka en längre, på ett annat sätt känns det som att göra våld på den personen man faktiskt var då. Tycker generellt också att såna där återträffar verkar så krystade och som en dold (men uppenbar) tävling över vem som lyckats bäst i livet.

/https://mellan-raderna.com/

koppargaller
10/13/18, 11:27 PM
#15

Nej.

Sjuttan
10/14/18, 10:58 AM
#16

Så tråkiga erfarenheter alla verkar ha. Då kanske jag ska berätta om motsatsen. Min klass var i en liten landsortskola med få elever. Tror vi var 15 st i klassen. Vi konfirmerades när vi var 15 år. 60 år senare hade vi en återträff!!! Två personer hade gått bort, men alla övriga kom, bl a från orter långt bort. Vi var alltså 75 år då. Den lärare vi hade i skolan då var 92 år och deltog, hon kom körandes i egen bil! Vi hade en fantastiskt trevlig dag. Vi samlades och åt lunch på ett matställe. Fortsatte sedan till vår gamla skola där vi hade eftermiddagskaffe med bullar o kakor på gammalt sätt. På kvällen levererades mat från en cateringfirma som var rikligt o gott. Någon spelade dragspel och vissa av oss hade med gamla fotoalbum. Det hela var oerhört lyckat, vi var uppriktigt glada stt se varann igen, många av oss hade inte setts sedan vi skingrades åt olika håll eftet grundskolan. Önskar att fler kunde få uppleva något så himla roligt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

koppargaller
10/14/18, 11:41 AM
#17

Jag har inga dåliga erfarenheter, jag är helt enkelt inte intresserad. De jag umgicks med då umgås jag fortfarande med.

Mia-45
10/14/18, 5:55 PM
#18

Jag blev med mobbad i stort sett sedan klass 5 och upp till 9:an. Sen i gymnasiet så bytte man ju helt och kom ifrån mobbarna. Men de försökte även på gymnasiet men de kom inte åt mej på samma vis som innan. 

Så gå på en Klassåterträff har aldrig fallit mej in!!

MonicaLagerquist
10/14/18, 6:12 PM
#19

Vad trist att många med mig har mått så dåligt i skolan.

Stolt ägare till fem La permer

[Tuulikki]
10/14/18, 7:51 PM
#20

Träffa högstadieklassen skulle jag himla gärna göra!🙂

Gymnasieklassen kan fara åt fanders…

Annons:
taxarärbäst
10/18/18, 9:05 AM
#21

aldrig i livet! högstadie klassträffen är om 2år och jag skulle hellre dö än att träffa alla. Alla andra har lyckats i sitt liv med jobb, egen familj jag har bara lyckats bli deprimerad

Upp till toppen
Annons: