Annons:
Etikettvänskap
Läst 1122 ggr
Lollo pop
2018-10-25 12:07

Vänskap

Hej Ville bara skriva lite mer om vänskap och hur man känner sig när personer som har betytt mycket för en försvinner av olika anledningar. Har läst en del inlägg och kan bara reflektera över att de flesta som skriver i kommentarer verkar ta det väldigt lätt vilket jag tror betyder att ni aldrig varit med om att en person man tycker mycket om väljer att bara gå utan att berätta varför. Ni som många andra tror nog att det värst är att en nära vän går bort…detta är fruktansvärt svårt….givetvis men att någon väljer trots att de sagt att de alltid kommer finnas där för dig väljer att bara försvinna inte berätta vad som hänt/inte hänt…eller säger att de inte orkar mer men vill inte förklara/berätta varför hen inte orkar mer. Gör att man grubblar, grubblar och grubblar över vad man har gjort för fel att man tillslut inte vågar släppa in någon att man isolerar sig mer och mer Detta tror jag få tänker på när de väljer att bara gå utan att berätta varför. Det sårar en så mycket och jag hoppas att några av er som gjort så mot mig eller någon annan får er en tankeställare om ni nu läser detta. Är trött på er som är så fega kalla det vad ni vill men jag kallar det feghet att ni inte kan se den personen ni sa var er vän i ögonen och berätta vad som hänt Eller bara skicka ett mail/ sms eller vad som och berätta…Det gör inte mindre ont när ni bara går. En som tröttnat.

Annons:
taxarärbäst
2018-10-25 15:59
#1

jag har aldrig haft en vän av den mänskliga sorten så jag har aldrig upplevt det…men många har försökt bli min vän men jag har sagt nej tack och avbrutit kontakten jag ångrar inte det ens lite men alla är vi olika! jag hör till sorten som ogillar människor

MissClue
2018-10-25 16:25
#2

#0 Håller med dig! Det är så smärtsamt och frustrerande. Har upplevt att en nära vän tagit avstånd och det var mer smärtsamt än när kärleksförhållande tagit slut. Jag fick iofs en liten förklaring att han inte hade tid för mig då han träffat en partner som hade två barn, vilka tog tid. Ska inte dra hela historien men bara två veckor innan detta hade jag tagit upp "vad skulle hända om någon av oss träffade någon". För man vet att många har problem med att ha vänner med andra könet, jag är kvinna då. Han sa att han aldrig, någonsin skulle släppa mig. Jag och två andra vänner var dom absolut viktigaste människorna för honom, han grät nästan när han sa detta. Vi har känt varandra i över 15 år och aldrig haft någon sexuell relation eller så… Men ja, så kom den dagen. jag hörde av mig för vi hade planer på att tälta, men då fick jag bara "jag har inte tid med dig osv"…sen höll han sig borta i sex månader. Vi har pratat ut om detta efter men skadan hos mig är kvar och detta går ut över mitt nuvarande förhållande. Vågar inte släppa in honom helt och håller andra vänner på avstånd för att inte bli för fäst.

I love not man the less, but Nature more…

Lollo pop
2018-10-29 22:05
#3

#1 Förstår inte riktigt att du väljer att inte vilja ha mänskliga vänner men som du skriver så är det upp till var och en att själv välja. Jag saknar vänner varje dag. #2 låter som att du som jag stött på en del fegisar och det gör att man blir sårad och får svårare att låta någon komma in på livet. Jag har upp levet näst intill samma sak som du och är oerhört rädd att öppna mig för andra efter detta än mindre inleda en ny vänskap relation känner att jag inte behöver bli så sårad igen. Vill kanske men vågar inte tyvärr.

taxarärbäst
2018-10-29 22:21
#4

#3 jag har som aldrig haft det behovet att ha vänner så att säga….jag ogillar människor i min ålder och största delen av alla som har försökt bli min vän så har utnyttjat mig för pengar och skjuts. Jag vägrar släppa in folk i mitt liv men som sagt alla är vi olika!

Galenidjur
2018-10-30 20:03
#5

Det är som att jag skrivit detta. Det gör så fruktansvärt ont när någon man litar på och tycker om bara försvinner utan en förklaring. Min bästa vän gjorde detta mot mig och har aldrig haft mer ont i hjärtat. Förstår precis hur det känns <3

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: