Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4513 ggr
[Hayabusa]
2018-10-26 10:24

Härligt, härligt men farligt, farligt...

Ja, det var en låt (Björn Skifs) som snurrade på på diverse Disco under sent 70-tal.  Vad den anspelade på är en tolkningsfråga, men sannolikt inte på Kvinnor som drogs till "farliga" män. Ett ämne som debatterats fram & tillbaka under åren utan att komma fram till något konkret. Själv så vet jag inte vad jag ska tro, men något ligger det sannolikt i saken. 

Den nyligen dömde Peter Madsen är en man som tydligen får viss uppmärksamhet från Kvinnor. Ja, DEN Peter Madsen…som brutalt förgrep sig på Kim Wall. Mördade och styckade henne och slängde kroppsdelarna i Öresund. Komplett sjuk & störd person, enligt min mening. Dessutom farlig för omgivningen. 

"Men hur förklarar man då alla de Kvinnor som besöker mördaren Peter Madsen i fängelset?

Det var det mest mardrömslika övergrepp man kan tänka sig, Peter Madsens mord på Kim Wall. Hon hade ingen chans att komma undan. Vi som finns kvar måste tänka ”aldrig mer”, och med allt vi förmår sätta stopp för män som Peter Madsen.

Sänka honom till havets botten på livstid i ett danskt fängelse.

I stället svärmar Kvinnor runt hans fängelsecell så till den grad att danska politiker talar om behov av nya lagar. Som kan hålla beundrarinnor borta från livstidsdömda bestialiska mördare."

https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/peter-madsen-och-kvinnorna-som-star-i-ko-jag-fattar-inte-/

Annons:
amandain
2018-10-26 10:31
#1

Dessa Kvinnor kan ju inte vara riktigt friska heller känns det som. Låter riktigt underligt att beundra en person som Madsen som gjort något så fruktansvärt.

Lussan20
2018-10-26 11:38
#2

Dessa Kvinnor söker bekräftelse oavsett. Deras mansbild  är skev och skadad, säkert i tidiga år. Kanske helt saknat pappa. Att tro att det finns normala Kvinnor som söker sig till så perverterade  och vidriga personer är helt fel.

Deras sjuka är att Kim fick all uppmärksamhet av monstret och därav deras bekräftelsebehov. Bränt barn brukar skyr elden, men malar dras till elden.

Frid över Kims minne.

OlgaMaria
2018-10-26 11:52
#3

Man kom ju fram till att Madsen är psykopat, han var redan känd och beundrad innan detta skedde. Jag antar att han har en karisma som får folk på fall.

En artikel om fenomenet:

https://thoughtcatalog.com/shahida-arabi/2018/04/why-smart-women-fall-for-sociopaths-narcissists-and-psychopaths/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2018-10-26 12:05
#4

Sådana människor som dras till störda människor ser jag som störda dom med.

[Hayabusa]
2018-10-26 13:54
#5

Oavsett orsak så är det en intressant aspekt. Får mig att undra om Arbogakvinnan får liknande uppvaktning?

MissClue
2018-10-26 14:06
#6

Kanske ngn typ av fetisch? Tänder på grov underkastelse och att vara nära en kvinnohatare och störd person som Mads i trygg miljö kanske har stark dragningskraft? Svårt att veta, personer som är så långt borta från ens egna tänk går inte att greppa, man kan bara spekulera. Känner bara tacksamhet att man inte är en av dom utan väldigt nöjd med sunda, snälla björnar till män ❤️

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
[Hayabusa]
2018-10-26 14:08
#7

#6 Bra fråga, det är allt lite underligt. Själv håller jag mig långt borta från Hinseberg 🤓

Katti
2018-10-26 15:30
#8

Såg en gång ett amerikanskt program, eller det kanske var en serie program, om Kvinnor som inlett relationer med män i fängelse. De männen var nog inte dömda för lika grova brott, men det satt ändå inne på lång tid. Flera blev gravida, fick barn som de tog hand om själva och reste över landet för att besöka karln i fängelset så snart de hade nog med pengar för resan…

Här en gammal artiken från Expressen på samma tema

https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/darfor-lockas-kvinnor-av-de-farliga-mannen/

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Hayabusa]
2018-10-26 17:40
#9

#8 Obehagligt. Kvinnor borde ge dessa män noll uppmärksamhet men nu främjar de dessa  mäns  existens. Och skaffar barn med dem!

pyromanen
2018-10-27 07:01
#10

Det är knappast psykiskt friska "kvinnor" i allmänhet som dras till livsfarliga psykopater. På samma sätt som det finns störda mån finns det såklart störda Kvinnor.

[Hayabusa]
2018-10-27 08:22
#11

#10 Ingen aning om hur det ligger till, men nog är det besynnerligt att betydligt fler Kvinnor dras till "farliga män" än män dras till "farliga kvinnor"?

Tant Grön
2018-10-27 09:29
#12

#11 Det finns väl inte så många farliga Kvinnor. Män dras väl mer till andra farliga män, som att nazisterna beundrar Hitler m.m.

[Devya]
2018-10-27 13:56
#13

#12 Visst finns det gott om farliga Kvinnor, tro inget annat. Finns även ett program om just farliga Kvinnor. De tycks vara lite mer sneaky bara.

Annons:
[Hayabusa]
2018-10-27 22:36
#14

#12 Oavsett hur många eller få farliga Kvinnor det finns - män dras inte till dem. Inte tror jag att heterosexuella män dras till (farliga) män…inte för att söka en sexuell relation. Nope.

[Devya]
2018-10-27 23:32
#15

#14 Tja, det program jag tittade på så drogs männen till en kvinna som var farlig trots att de visste om det. Hon var dock otroligt vacker så kanske det var pga utseendet?

[Hayabusa]
2018-10-28 07:59
#16

#15 Det kan man sannerligen fråga sig. Att män dras till utseende i stor utsträckning - det är min övertygelse. Men, knas ändå…

En dokumentär från TV3 "Efterlyst":

https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-50/672441

Caeli
2018-10-28 08:20
#17

#12 Men är det inte två vitt skilda företeelser? Att beundra en "farlig person" på avstånd som dessutom inte lever längre och att aktivt söka upp någon i syfte att ha ett nära förhållande/barn tillsammans? Tycker att det är som att jämföra äpplen med päron även om båda delarna är beteenden som är svåra att förstå.

Spacecenter
2018-11-12 12:46
#18

Jag inledde en relation med en kvinna som hade haft män som som varit "bad" behandlat henne illa ( misshandel, bedrog m, m. ) Nu ville hon ha en riktig man, den hon levat med skulle hon aldrig kunna ha ett liv med han är psykiskt sjuk. Så plötsligt kom det, hon hade gjort fel hon skulle alldrig ha lämnat honom, han är så ensam. Och nu är han bra. Då jag pratade med henne så sa hon vet skulle behöva ta hjälp då jag sade förstår du vad du håller på med. Idag så har hon barn med honom, så hon kan inte hålla sig från såna män. Jag förstår inte hur man funkar då man beter sig så, för hon är väldigt intelligent men nåt har gått fel någonstans.

[Hayabusa]
2018-11-12 12:47
#19

#18 Kanske är det biologin som spökar?

Lona
2018-11-13 17:41
#20

Jag har en bekant som suttit inne för mord. Han är visserligen en rätt trevlig person i botten men har problem bla med droger som har dragit ner honom. (Inte för att mord går att ursäkta men det var alltså en kriminell uppgörelse.) Han fick otroligt mycket uppmärksamhet från Kvinnor när han satt inne, de skrev, de besökte honom - och ja, en fick barn med honom trots att hans anhöriga bad henne att låta bli, för sin egen och barnets skull. Jag tror att många Kvinnor vill "rädda" de där männen, nån slags bakvänd moderlighet / kärleksfullt omhändertagande. Att "om de bara får kärlek…" Sen finns det säkert de som dras mot det "farliga" också. Ioann Ursut med kumpaner får ju drösvis med brev från Kvinnor. Helt obegripligt i mina ögon.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Hayabusa]
2018-11-13 17:47
#21

#20 Ja, det är svårt att förstå. Att förälskelsens rosa skimmer kan förblinda och göra en "lite dum" begriper jag - men de flesta brukar ju komma till sans och inse rim & reson. Som sagt, kanske är det något i biologin som spökar.

[Devya]
2018-11-13 20:37
#22

#21 Biologin? Seriöst? Nja, en skruv lös är mer sannolikt.

Honestyisdead
2018-11-13 20:57
#23

#21 vad menar du med biologin?

[Hayabusa]
2019-02-01 18:45
#25

*

[Hayabusa]
2019-11-13 14:32
#26

För att knyta an till #0…Peter Madsen. Nu har den 48-årige Madsen inlett ett förhållande med Cammilla Kürstein, 18. 

"Jag vet att han är en manipulativ psykopat, men vad han är dömd för förändrar inte vår relation. Han älskar mig för den jag är, och jag älskar honom för den han är."

(Cammilla i en intervju med danska B.T.)

Personligen hoppas jag att de inte skaffar några barn tillsammans.

Lona
2019-11-13 15:07
#27

#26, Personligen tycker jag dessutom jäkligt synd om hennes föräldrar… Naiv är bara förnamnet! 😲


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[Hayabusa]
2019-11-13 15:49
#28

#27 Vilken härlig svärson…

Lona
2019-11-13 16:56
#29

#28, Blir säkert välkomnad med öppna armar… 😬


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[SonjaG]
2019-11-14 14:15
#30

Och hur är det med Knutbypastorn? Gift 3 ggr (i frihet) men därefter haft flera förhållanden i fängelset. Bl a en vårdare. Han gifte sej också  i fängelset. 

För mej är det en jättestor gåta hur någon kan fångas av hans "charm". 

Helt obegripligt om man känner till historien med mord o dyl.

[Hayabusa]
2019-11-14 14:32
#31

#30 Sannerligen obegripligt. Något riktigt svar på frågan verkar det inte finnas.

[Hayabusa]
2019-11-14 18:16
#32

På Expressens löpsedel idag:

"Kvinnliga fångvakter kära i grovt kriminella. Berättar själva: Kanske är naiva"

Jösses…varför  i hela fridens namn?

[Devya]
2019-11-16 09:17
#33

De människor som blir förälskad i mördare, pedofiler osv (och är då medvetna om vad de har gjort) är antagligen själva knäppa i huvudet. 🤷‍♀️ Jag hittar nämligen ingen annan förklaring.

[Hayabusa]
2019-11-16 13:50
#34

#33 Så kanske det är, men då skulle det innebära att vi har kvinnliga fångvaktare som är "knäppa i huvudet"? Låter inte sisådär.

Annons:
[Devya]
2019-11-16 14:27
#35

#34 USA har ju inte en särskilt "frisk" typ som president. Allt är möjligt.

[Hayabusa]
2019-11-16 15:06
#36

#35 En president som inte förefaller ha något problem att locka till sig Kvinnor :)

[Devya]
2019-11-17 05:49
#37

#36 Pengar lockar många.

[Hayabusa]
2020-01-13 13:10
#38

Peter Madsen (se #0) har gift sig.  Jodå, ni läste rätt…Madsens nya fru är 39-åriga Jenny Kurpen, bosatt i Finland. Journalist och konstnär till yrket. 

Hennes Instagram: https://www.instagram.com/jennycurpen/

Att Madsen är populär bland kvinnorna, det visste vi, men nu får de kärlekstörstande kvinnorna stilla sitt begär på någon annan fängslande person. Det lär finnas fler att välja på…

Fängelsevakten berättar:

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/912950-fangelsevakten-berattar-om-relationen-med-peter-madsen

Upp till toppen
Annons: