Annons:
Etikettvänskap
Läst 402 ggr
Lollo pop
11/15/18, 9:32 AM

Hur närmar man sig

Har en person i umgänges kretsen som jag har pratat en del med men bara om allmänna saker typ väder och vind… lite jobb…Då jag tycker att personen i fråga är trevlig, rolig och intressant skulle jag vilja lära känna hen bättre men vet inte hur jag ska närma mig personen. Har väldigt dåliga erfarenheter vilket gör mig rädd för att skapa nya kontakter då jag inte vet vad den andre vill ha för kontakt…men har vid något enstaka tillfälle pratat i telefon med personen i fråga och det låter som att hen blir glad men har även upplevt det som att hen inte velat prata vissa gånger kändes för ett tag sedan som att hen börjat öppna sig o ville prata men nu slutit sig igen Detta gör mig förvirrad. Vågar jag öppna mig för hen för att få en bättre relation och hur ska jag isåfall börja ?

Annons:
-Aida-
11/15/18, 8:49 PM
#1

Ibland vill man ha kontakt med andra och ibland lite mindre, det går i vågor, helt normalt skulle jag säga, alla lever vi våra olika liv med olika saker att ta itu med. Vill du lära känna denna person, fråga om denna vill ta en fika på något kafé du känner till, där de kan va trevligt att äta lunch. Ta reda på vad de har att erbjuda för lunch, och påstå att någon specifik rätt är super god på just det stället, plus att det är trevligt med sällskap under lunchen.
Behöver inte vara konstigt alls, kan vara väldigt casual, typ "aah juste, ska äta lunch på lördag på de där stället, känner du för att följa med?"
Den repliken + världens godaste ciabatta och..sjukt…speciell inredning på mitt lokala café. Har jag lyckats fått dit 4 personer att äta lunch med mig.

Upp till toppen
Annons: