Annons:
Etikettgrannar
Läst 976 ggr
tlover
2018-11-16 23:59

Högljudda grannar

Jag måste mest prata av mig tror jag, om inte någon har en väldigt bra idé. Grannarna har fest och jag kan inte somna. Med en treåring så behöver jag all sömn jag kan få, så även karln min. När jag bodde i mindre stad ringde man polisen när grannarna festade men så kan man inte göra här (vad jag förstår). Jag orkar inte stiga upp för att leta reda på vilken granne det är och säga ifrån och jag är nyinflyttad så det gör inte det enklare. Fy för festande grannar 😢

l'm back

Annons:
Travis D
2018-11-17 00:23
#1

Jag var och tältade på Fårö, Gotland, och då var det några som var säkert 100m från tälten som hade världens högsta volym. Det var iskallt så man ville bara somna men dom hade party till 04.00 då sänkte dom ÄNTLIGEN musiken.. ibland önska man att man kunde gå över dit och ha sönder högtalaren..

Aleya
2018-11-17 00:26
#2

Ring fastighetsjouren istället om ni har någon sådan och säg att det är livat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
2018-11-17 01:42
#3

Varför skulle du inte kunna ringa polisen?
Bor du i lägenhet så kanske det är störningsjouren du skall ringa. Det skall finnas information om vart du skall kunna ringa om olika saker, finns det inte så får du ringa ditt fastighetsbolag på måndag och fråga efter telefonnummer för framtiden.
Hos oss är störningsjouren Securitas, så då får vi ringa dem om det är något som stör eller gått sönder efter kontorstid.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Dioramabyggare
2018-11-17 02:15
#4

#0: Jag (vi) har själv vid en massa tillfällen störts av höga ljud från grannen. Vi har ringt till störningsjouren flera gånger (har du kollat om det finns ett anslag i trapphuset, med nummer att ringa till om någon boende i huset stör med höga ljud?), och vi har dessutom varit och ringt på hos den störande grannen och bett de dämpa sig, och sedan dess har det blivit mycket lugnare.

Att ni är nyinflyttade är inte något som minskar din/er rätt att göra så ni slipper störningarna. Har du kontakt med övriga grannar så kanske du kan fråga om  de också störs?

En vanlig regel är att det ska vara lugnt från klockan 22 vardagar och söndagar och klockan 23 lördagar.

Jag önskar er lycka till, och skriv gärna igen om hur det går.

Lussan20
2018-11-17 06:47
#5

Störnings jouren är bra.

Där vi bodde förut var det flera grannar som festade om nätterna, så blev det bråk och skrik. Då jag hade haft stroke så orkade hjärnan inte med att inte få sova. Vi ringde jouren och de drog ut och påtalade tiderna som gällde. Men som sagt så var det flera som störde, så när vi flyttade blev det tyst trots att vi bor centralt och i fyra våningshus, prisar friden så länge den varar. Hoppas du får ordning på problemet för det är hemskt att inte få sova. Lycka till önskar WL🌺

Upp till toppen
Annons: