Annons:
Etikettförhållande
Läst 1183 ggr
Vadgora
11/22/18, 4:26 PM

Göra slut?

Snälla hjälp mig. Jag älskar min sambo och vill vara med honom, men jag har länge känt att jag ger och ger mer än vad jag får tillbaka i relationen. Vi har pratat om detta förr 2 ggr och sist var jag inställd på att göra slut men efter att vi pratat och gråtit massor så stannade vi ändå ihop. En annan sak som gör mig osäker på hur bra vårat förhållande är egentligen är att när vi til exempel ska göra något och går ut och äter pratar vi knappt, jag försöker men får inte speciellt mycker respons och han har sagt flera gånger att vi inte har något att prata om vilket är obegripligt för mig för jag har alltid någonting att prata om eller berätta men känns som att han knappt engagerar sig och lyssnar/svarar.. på kvällarna ligger han med mobilen och kollar youtubevideos eller något medans jag vill prata med honom och kramas när vi inte setts på hela dagen. Känns bara som att han inte har något direkr intresse av mig, mindre sexlust har han också så vi har sex ganska sällan enligt mig. Jag ÄLSKAR verkligen honom. Men att jag regelbundet går och funderar på ifall vi ska göra slut eller inte känns inte bra. Han berättar att han älskar mig och vi pussas och kramas, men något är fel. Får känslan att jag är den som älskar mer och den insikten krossar mitt hjärta. Vet inte vad jag ska ta mig till. Att försöka lösa detta känns omöjligt eftersom vi pratat om det förr flera gånger men inget hände riktigt, och det känns så utdraget att försöka mer när det alltid kommer till en punkt efter några månader där kah är tillbaka och funderar. Ursäkta för rörig text men jag är så ledsen och vet inte hur jag ska göra eftersom jag ändå älskad honom. Hur säger man detta och hur står man kvar vid beslutet oavsett hur ledsen man blir? Vet inte alls hur jag ska klara av detta.

Annons:
Herveaux
11/22/18, 4:30 PM
#1

Kanske skulle hjälpa att gå och prata med någon utomstående, typ parterapi?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Vadgora
11/22/18, 4:42 PM
#2

Ja det skulle kanske hjälpa. När vi pratat om saken förr så har det blivit bättre ett litet tag sen går vi tillbaka i samma mönster så känns som att det skulle bli samma sak om vi pratade med någon utomstående.

Sindri
11/22/18, 6:34 PM
#3

Ingen kan veta exakt vad din sambo tänker och tycker. Ingen kan nånsin veta hur mycket eller lite han älskar dig.
1) Han kanske inte kan visa mer än vad han gör.
2) Han kanske inte älskar dig så mycket som du älskar honom.
3) Han kanske inte kan älska mer.
4) Du kanske inte är hans optimala kärlek.

Det du måste bestämma är om du vill leva livet ihop med en person som inte ger dig det du vill ha och behöver.
Personligen skulle jag säga tack och adjö. Säger man att man inte har något att prata om, då vet jag inte…….
En del människor trivs med mer platoniska förhållanden och det kan funka bra och vara hur fint som helst, men då bör båda vara på samma våglängd.

Sarah
11/22/18, 8:19 PM
#4

Vad är det du älskar? Vad får du ut av relationen? Ni pratar inte, ni ligger inte, han umgås hellre med sin telefon. Varför är du kvar egentligen?

[Forest]
11/28/18, 8:44 PM
#5

Jag förstår om du känner dig oälskad av honom. Om han säger tillomed att ni inte har något att prata om då skulle någ vem som helst fundera på hur intreserad han är i dig och er.

Upp till toppen
Annons: