Förhållande

För stor åldersskillnad??

2018-11-22 21:53 #0 av: vampchicc

Jag är en tjej på 20 år som dejtat en hel del men aldrig tycks hitta den rätte... Jag ser mig själv som ganska mogen i jämförelse med de killar jag träffat. Flera har varit i 25-27 års åldern men de har alltid känts som småpojkar. Jag vill ju ha en seriös kille som jag kan bygga mitt liv med. Jag är trött på att ligga runt. Men nu har jag äntligen träffat en helt fantastisk kille. Vi är bara vänner men det flörtas väldigt mycket och jag dras något så oerhört till honom. Han får mig att känna ett lugn som ingen kille någonsin gett mig förut... Grejen är bara den att han är 30 och jag 10 år yngre. Jag vill verkligen fråga om han vill ta en fika med mig någon gång efter skoltid (vi pluggar båda på en folkhögskola) men jag är rädd att han kommer bli ”äcklad” av att jag är så ung. Det låter kanske fånigt men alla mina vänner säger att det är konstigt... Vad tycker ni?

Anmäl
2018-11-22 21:56 #1 av: koppargaller

Varför skulle det vara konstigt?

Anmäl
2018-11-22 22:03 #2 av: Herveaux

Träffade min karl för 13,5 år sen. Hjärta
Jag var då ett par månader från att fylla 18 och han var 34, det skiljer m.a.o 16år mellan oss. 

Känns det bra så kör på säger jag!Glad

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-11-22 22:08 #3 av: MonicaLagerquist

När jag var nitton träffade jag min man som var 29. Nästa år fyller han 70 och jag 60.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-11-22 22:15 #4 av: JeuneMadame

För mig låter det inte alls konstigt! Är själv i din ålder och kan på sätt och vis relatera till hur du känner. Även om jag vill hålla det ganska öppet till jag själv är på den nivån att jag vill t.ex. flytta ihop och skaffa barn. Själv har jag inte träffat den personen än. Men du verkar ju som att du hittat en guldklimp här. 

Finns ett ordspråk som säger att när en hittar den rätte ska en känna sig lugn och trygg i dennes sällskap. Precis det du känner ju.

Och kan aldrig någonsin tänka mig att han skulle vara äcklad av din ålder. Åldern är bara en siffra. Det ligger något bakom det talesättet.

Så skit i vad andra säger. Ni har ju något på g! 

Känns det rätt så är det rätt. Bara att köra på!

Lycka till! <3

Anmäl
2018-11-22 22:49 #5 av: vampchicc

Tack för alla fina svar <3 Mår mycket bättre över hela situationen nu. Ni är bäst! ;) 

Anmäl
2018-11-23 00:07 #6 av: Magrat

Jag var 17, min man 28, idag är jag snart 26 och vi hänger ihop än =)

//  Leona

Anmäl
2018-11-24 20:30 #7 av: Livingthelife

Jag och min make skiljer det 7 år på. Vi blev ihop när jag var 17 och gifte oss i år :)
Så kör på, börja med en fika och se vad det leder till!

Anmäl
2018-11-25 16:45 #8 av: taxarärbäst

mellan mig och mitt ex så var det 14år mellan och vi fungerade inte alls tillsammans jag har aldrig känt mig så oduglig under hela min livstid som när jag var ihop med honom

Anmäl
2018-11-26 19:25 #9 av: Forest

8 Och det hade bara med åldern o göra inte på hans personlighet eller sätt att vara på?

På mig o min man är det 8 år mellan. Så ts jag röstar på gillar du honom visa det jag ser det inte som större åldersskillnad.

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.