Annons:
Etikettförhållande
Läst 1711 ggr
vampchicc
11/22/18, 9:53 PM

För stor åldersskillnad??

Jag är en tjej på 20 år som dejtat en hel del men aldrig tycks hitta den rätte… Jag ser mig själv som ganska mogen i jämförelse med de killar jag träffat. Flera har varit i 25-27 års åldern men de har alltid känts som småpojkar. Jag vill ju ha en seriös kille som jag kan bygga mitt liv med. Jag är trött på att ligga runt. Men nu har jag äntligen träffat en helt fantastisk kille. Vi är bara vänner men det flörtas väldigt mycket och jag dras något så oerhört till honom. Han får mig att känna ett lugn som ingen kille någonsin gett mig förut… Grejen är bara den att han är 30 och jag 10 år yngre. Jag vill verkligen fråga om han vill ta en fika med mig någon gång efter skoltid (vi pluggar båda på en folkhögskola) men jag är rädd att han kommer bli ”äcklad” av att jag är så ung. Det låter kanske fånigt men alla mina vänner säger att det är konstigt… Vad tycker ni?

Annons:
koppargaller
11/22/18, 9:56 PM
#1

Varför skulle det vara konstigt?

Herveaux
11/22/18, 10:03 PM
#2

Träffade min karl för 13,5 år sen. ❤️
Jag var då ett par månader från att fylla 18 och han var 34, det skiljer m.a.o 16år mellan oss. 

Känns det bra så kör på säger jag!🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
11/22/18, 10:08 PM
#3

När jag var nitton träffade jag min man som var 29. Nästa år fyller han 70 och jag 60.

Stolt ägare till fem La permer

JeuneMadame
11/22/18, 10:15 PM
#4

För mig låter det inte alls konstigt! Är själv i din ålder och kan på sätt och vis relatera till hur du känner. Även om jag vill hålla det ganska öppet till jag själv är på den nivån att jag vill t.ex. flytta ihop och skaffa barn. Själv har jag inte träffat den personen än. Men du verkar ju som att du hittat en guldklimp här. 

Finns ett ordspråk som säger att när en hittar den rätte ska en känna sig lugn och trygg i dennes sällskap. Precis det du känner ju.

Och kan aldrig någonsin tänka mig att han skulle vara äcklad av din ålder. Åldern är bara en siffra. Det ligger något bakom det talesättet.

Så skit i vad andra säger. Ni har ju något på g! 

Känns det rätt så är det rätt. Bara att köra på!

Lycka till! <3

vampchicc
11/22/18, 10:49 PM
#5

Tack för alla fina svar <3 Mår mycket bättre över hela situationen nu. Ni är bäst! ;)

Magrat
11/23/18, 12:07 AM
#6

Jag var 17, min man 28, idag är jag snart 26 och vi hänger ihop än =)

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Livingthelife
11/24/18, 8:30 PM
#7

Jag och min make skiljer det 7 år på. Vi blev ihop när jag var 17 och gifte oss i år :) Så kör på, börja med en fika och se vad det leder till!

taxarärbäst
11/25/18, 4:45 PM
#8

mellan mig och mitt ex så var det 14år mellan och vi fungerade inte alls tillsammans jag har aldrig känt mig så oduglig under hela min livstid som när jag var ihop med honom

[Forest]
11/26/18, 7:25 PM
#9

8 Och det hade bara med åldern o göra inte på hans personlighet eller sätt att vara på? På mig o min man är det 8 år mellan. Så ts jag röstar på gillar du honom visa det jag ser det inte som större åldersskillnad.

ak1895
11/27/18, 10:46 PM
#10

Min pojkvän är 8 år äldre, jag 20 som du och han 28. Dödskära och har det hur bra som helst. Ålder är bara en siffra!

sally77
12/21/18, 9:59 PM
#11

Jag är 41år, han är 59. Tillsammans i 14 år nu ❤️ Känns det bra och rätt så satsa på det, säger som andra  Ålder är bara en siffra 🙂

OlgaMaria
12/22/18, 12:36 PM
#12

Jag kan absolut reagera på stora ålderskillnader men eran - du 20 och han 30 - tycker jag inte är så anmärkningsvärt. Ge det en chans! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

taxarärbäst
12/22/18, 12:41 PM
#13

det var 20år mellan min mormor och morfar jag har aldrig sett två lyckligare människor!

Annons:
Upp till toppen
Annons: