Annons:
Etikettallmänt
Läst 2465 ggr
Honestyisdead
2018-11-30 10:11

Fira jul

Hur ska ni som firar jul fira i år?

Annons:
Surpan
2018-11-30 10:13
#1

Med familjen, på julafton åker vi till mina föräldrar och träffar syskon och syskonbarn, på juldagen åker vi till svärföräldrarna och träffar syskon och syskonbarn.

/Surpan

Maria
2018-11-30 10:14
#2

Vi firar numera hos sonen och hans lilla familj.❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2018-11-30 10:26
#3

Blir lugnt med maken och hunden här hemma., Jag tar ev morgon/förmiddagspasset i stallet under julen men väl hemma blir det god mat, film och bara mys!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

OlgaMaria
2018-11-30 10:26
#4

I år blir vi hemma hos oss med min mans familj. Blir även adventsmys hemma hos oss med min familj före jul. Dock knytis båda tillfällen! Jul är verkligen en högtid då man ska hjälpas åt och ingen hamna ensam med förberedelser eller stå ensam i köket. Så oavsett om ni åker bort eller tar emot gäster hemma - se till så ni hjälps åt! Hehe… var tvungen att slänga in det då jag tänker på hur stressig julen kan bli för vissa.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Russinlimpa
2018-11-30 10:34
#5

Blir hos sambons pappa, bara vi tre och alla djuren. Blir första gången på flera år som jag firar jul. Undvek det med min egen släkt men nu bor jag så långt bort att de inte ens frågat om jag ville fira med dem. :)

fruktgumman
2018-11-30 12:31
#6

Här hemma hos mig och sambon. Mina föräldrar och syskon med familjer + min svärmor kommer hit

Annons:
thistletoe
2018-11-30 12:40
#7

Hos brorsan med familj, med våra föräldrar och brorsans sambos föräldrar och syskon med familjer. Syrran ville tyvärr inte vara med, i och med att det blir lite för många människor för henne att orka med.

Lona
2018-11-30 12:58
#8

På förmiddagen tar hundarna och jag en sedvanlig långpromenad med fika medan de andra firar med sina respektive (ex)familjer, sen har pojkvännen, "svärmor", en gemensam vän och jag ett avslappnat firande tillsammans. Passar mig perfekt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Honestyisdead
2018-11-30 14:29
#9

Blir glögg, Kalle, julmat och paket hos mina föräldrar. Sedan kommer en väninna och hennes hund till mig för kvällsmys och sovis.

[rumelle]
2018-11-30 14:49
#10

Jag och min man tänker nog inte fira så mycket i år. Vi känner mest för att bara vara hemma och ta det lugnt.

_Fisken
2018-12-01 21:28
#11

Mina tonårsdöttrar är hos mig fram tills "Kalle". Sen går de över till mitt X på julafton o jag tror en annan julgransänkling  till kompis  kommer till mig då.  Efter julafton blir barnen hos mig resten av jul/nyår. Den 28:e ska jag dock hämta min fästmö på Arlanda….hon är min julklapp. :-)

Livingthelife
2018-12-02 10:33
#12

I år blir första året som svärisarna kommer till oss och firar, är gravid och kommer då att vara v35+4 på julafton 😅 Sen är planen att min mamma ska komma med så att det blir ett mer familjefirande. De andra åren har vi kört varannat år hos föräldrarna, men aldrig ihop :)

angest
2018-12-02 16:35
#13

Jag jobbar 12.00 - 21.15 på Julafton så jag ska fira med de gamla på äldreboendet.

Annons:
pyromanen
2018-12-02 21:32
#14

Som varje år knyt i mit hus med "stjärnfamilje ". Iår verkar den bestå av:: Första ex, exes fru och tre barn, fruns lillasyster med sambo o bäbis, exes svärmor, nästa ex, två nära vänner, Mina tre utflugna barn och den äldstas pojkvän och ett ensamkommande fosterbarn från Afghanistan. 17 pers :-). Vi äter, dansar runt granen o sjunger, öppnar paket, lekar sällskapslekar o äter julgodis…brukar vara väldigt trevligt.

Honestyisdead
2018-12-02 21:55
#15

#14 Det var lite annorlunda blandning. Trevligt :)

VeilofElysium
2018-12-03 02:41
#16

Blir med min styvmors familj sedan dagen efter det med mamma och resten av pappas släkt (mammas släkt bor inte i Sverige) Har utlovats massor med vegetariskt i år vilket är en positiv överraskning för mig :) 

Kommer då bara vara med familjen under ett par dagar blir tillbaka att jobba igen mellandagarna och nyår.

lunaticIam
2018-12-03 14:12
#17

På julafton firar jag med min familj och min sambo med hans familj. På juldagen åker vi båda över till sambons pappa. Väl hemma igen firar vi en egen jul tillsammans den 27:de.

MonicaLagerquist
2018-12-03 18:54
#18

Vi blir här hemma. Förhoppningsvis med barnen och deras respektive och några till.

Vi brukar bli 7-14 personer.Äter julmat dricker glögg och öppnar några få julklappar.

Stolt ägare till fem La permer

[Tuulikki]
2018-12-04 18:41
#19

Den 23e lämnar sambon hundarna hos sin mor & bror. Sen åker vi + min familj till mina farföräldrar. Sambon hämtar hundarna på kvällen. På julafton är vi hos mina föräldrar. Jag och svärmor har ingen kontakt och jag vet inte om sambon ska fira lite med sin familj, det är helt upp till honom.

Zadeira
2018-12-09 12:26
#20

På lilljulafton firar jag och pojkvännen hemma hos min familj, bara med mina föräldrar och mina två bröder.

Själva julafton firar jag och killen ensamma, gosa i pyjamas hela dagen och vara själva.

Den 25 firar vi hemma hos pojkvännens familj med hans mamma och hans bror plus familj.

Annons:
Anonynumus
2018-12-09 12:30
#21

Med syskonen hos föräldrarna.

Fridaaaa
2018-12-09 12:31
#22

Kör samma varje år: Först hos ena svägerskan med lite av sambons släkt sedan till mina föräldrar på eftermiddagen med liten del av min släkt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
2018-12-09 17:20
#23

#20, Vad härligt och kravlöst det låter! ❤️🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zadeira
2018-12-09 18:20
#24

#23 Det är första året vi (eller rättare sagt jag) bestämde oss för denna varianten så det blir att utvärdera efter jul om det var en bra ide 😉

Fransu
2018-12-10 15:30
#25

Jag och hunden är hemma i lugnet. Min man åker och firar med sin familj.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lona
2018-12-10 16:16
#26

#25, Vad skönt! (Såvida du inte känner dig övergiven, givetvis.) Om vädret tillåter så brukar jag lyxa till hundpromenaden lite, gå till ett fint ställe och ha med mig fika, mysigt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fransu
2018-12-10 16:25
#27

#26 Ja, det ska bli skönt. Jag är bara glad att slippa vara med och behöva vara social. Har varit en tuff höst och jag behöver lugn och ro.

Om vädret är fint ska jag också packa med fika på promenaden. Det vet jag att även pudeln kommer att uppskatta. Tack för tipset!🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[IdaSoren]
2018-12-10 19:44
#28

Jag och hunden firar med min familj hemma hos mig. Min sambo åker hem till sin familj och firar med dem. Jag träffar inte mina föräldrar så ofta eftersom vi bor 80 mil ifrån varandra så för min del är det tufft att välja bort julafton med dem, därför blir det oftast så att jag antingen firar själv med dem eller att både jag och sambon gör det. Sambons familj bor i samma stad som oss så dem träffar vi betydligt oftare.

Själva firandet är inte så speciellt. Vi käkar julmat, spelar julklappsspel och myser typ 🙂

[Forest]
2018-12-11 17:59
#29

Vi firar jul här hemma i år igen vi äter gott igen jansson frestelse utan potatisgratäng (med vitlök i 😉) men annars mycket typisk julmat som räcker i flera dagar 😂 Dottern brukar få öppna några paket vid frukost resten efter maten. Har slagit i än varje liten sak så finns många paket hihi 😁 Hundarna o kissarna får sina paket och även vi föräldrar får våra då vi köper ofta något litet ☺ Vi äter lite ostar o kex på kvällen o någon passande dricka sen är man rätt nöjd 🎄🎅

Honestyisdead
2018-12-12 13:10
#30

#29 Hur gör ni Janssons?

Lona
2018-12-16 20:48
#31

Nähä, ändrade planer. 
Totalt familjestrul på min partners sida så vi skjuter på vårt gemensamma julfirande, hans barn ska självklart ha prio ett och nu är det smått kris.
Det lutar åt att hundarna och jag tar en riktig må bra-dag istället med en utflykt och sedan någon form av god middag, eventuellt ett besök i stallet. Jag har absolut inget mot att vara själv, jag har inte haft traditionellt julfirande på 25 år även om jag brukar göra något särskilt på julafton.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
2018-12-16 23:47
#32

Mamma och jag skall till min yngsta moster och hennes man på julafton. Sen hur det blir de resterande dagarna är ännu inte bestämt men en av dagarna skall vi till mamma. Ev. kommer då den äldsta mostern dit också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Forest]
2018-12-17 10:19
#33

30 Vi gör ingen ;) Potatisgratäng med vitlök i 😉 Tidigare åkte vi till svärmor o svärfar och då tog jag med mig potatisgratängen pga vi inte äter janssons det visa sig alla före åt även den så när det var min tur var formen helt slut. Så efter det gjorde jag en stor plåt då fick man äta lite av den 😉

Lona
2018-12-17 17:30
#34

#33, Samma här! Potatisgratäng utan Jansson så att säga, gärna med vitlök och mandel(!).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
gudilondon
2018-12-21 00:22
#35

Jag har egentligen slutat att fira jul för länge sedan. På julafton vill jag känna frid och kärlek, kanske också en och annan eftertanke. Jag vill inte ha en massa människor omkring mig. Har aldrig velat detta, men har ändå hängt med bara för man "skulle och borde". 

I år är jag ensam. Skildes och separerade precis innan jul 2017 och flyttade in 1 december.  Mitt ex och jag har inte klarat av att vara åtskilda så vi har träffats och bott var för sig. Men nu har det gått ett år sedan den "riktiga" skilsmässan och då ska han göra vad han vill (sitta själv, kanske med en kompis) och jag sitta själv. 

Jag upplever det som skönt att sitta själv, äta det jag vill och när jag vill. Läsa bok när jag vill. Titta på film när jag vill. Gå promenad när jag vill osv…. Sätta mig med måleriet när jag vill…

Mitt ex och jag har bestämt att vi inte ske ses mer utan vi ska söka våra egna liv nu. Vi är inte bra för varandra men känslorna finns.  Men nu blev ju detta mycket mer än det skulle, men jag behövde kanske förklara varför jag ska vara själv och hur jag upplever det.

[Forest]
2018-12-28 22:07
#36

34 Mandel i den har jag inte testat🙊. Krossar du mandeln ? 😁

Lona
2018-12-28 22:31
#37

#36, Hackar skållad mandel i halvstora bitar. Möjligen är det bara jag som gillar det, har inte testat på nån annan… 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: