Vänskap

Vän som inte hör av sig så mycket

2018-12-02 11:41 #0 av: cat85

Hej. Jag har en vän som fått två barn ganska tätt. Hon verkar ff vilja vara vän för hon skickar julkort men hon tackar alltid nej när.man frågar och hör aldrig av sig själv. Det är 1,5 år sedan som vi träffades. Vad tror ni? Vad ska jag göra?

Anmäl
2018-12-02 11:48 #1 av: Hera

Hör hon inte av sig och aldrig vill träffas är det inte mycket till vän.

Jag har många vänner med barn och vi träffas och hörs ändå.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-12-02 11:50 #2 av: OlgaMaria

Jag hade bara släppt det och låtit henne höra av sig nästa gång. Kanhända hon vill fortsätta vara vän men hon får ju visa det genom att höra av sig då. Kanske hon bara inte hinner nu för tiden och tiden rullar på så att säga, men att hon gärna hör av sig längre fram när andan faller på. Vad för slags aktiviteter har du föreslagit? Träffas hemma hos henne på en enkel fika eller ute i lekplatsen är enklast när man har småttingar. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-12-02 15:13 #3 av: Caeli

Hon kanske inte mår så bra eller har det så bra i sitt liv/relation? Då kan det ibland kännas lättare att hålla vännerna på avstånd än att visa upp verkligheten...

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-12-02 15:50 #4 av: _Fisken

Gör ingenting. Analysera inte. 

Själv kryper jag in under skalen om jag får mycket som ramlar över mig och orkar inte med sociala bitar då. Nåt att arbeta på men...

Anmäl
2018-12-04 17:59 #5 av: moondancer

Folk är olika. Vissa hör av sig hela tiden, andra hör inte av sig alls.

Anmäl
2018-12-05 09:23 #6 av: mostermimma

Barn tar både tid och energi. Jag tänker att sannolikheten är stor att hon vill ha dig som vän, men att just nu i livet med två små barn så finns inte mycket tid över till att tex försöka ringa. När barnen har somnat för kvällen kan det mycket väl vara så att hon känner att hon bara orkar vara, inget som är mer krävande än så. Så skulle jag iaf beskriva mig och mitt sociala liv för ett par år sedan när barnen var mindre.

Anmäl
2018-12-05 14:19 #7 av: Hera

#6 Hur trött man än är kan man skicka ett sms. Så länge som man inte är väldigt sjuk så tar man sig dom sekunderna om man bryr sig om en vänskap.
Ingen jag känner som har barn skulle få för sig att skylla på trötthet om dom valde att sluta höra av sig.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-12-05 19:59 #8 av: taxarärbäst

jag hör aldrig av mig till mina "vänner" och jag är inte intresserad av att ha kontakt med dem heller men alla är ju inte som jag

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.