Annons:
Etikettvänskap
Läst 1263 ggr
cat85
2018-12-02 11:41

Vän som inte hör av sig så mycket

Hej. Jag har en vän som fått två barn ganska tätt. Hon verkar ff vilja vara vän för hon skickar julkort men hon tackar alltid nej när.man frågar och hör aldrig av sig själv. Det är 1,5 år sedan som vi träffades. Vad tror ni? Vad ska jag göra?

Annons:
Honestyisdead
2018-12-02 11:48
#1

Hör hon inte av sig och aldrig vill träffas är det inte mycket till vän.

Jag har många vänner med barn och vi träffas och hörs ändå.

OlgaMaria
2018-12-02 11:50
#2

Jag hade bara släppt det och låtit henne höra av sig nästa gång. Kanhända hon vill fortsätta vara vän men hon får ju visa det genom att höra av sig då. Kanske hon bara inte hinner nu för tiden och tiden rullar på så att säga, men att hon gärna hör av sig längre fram när andan faller på. Vad för slags aktiviteter har du föreslagit? Träffas hemma hos henne på en enkel fika eller ute i lekplatsen är enklast när man har småttingar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Caeli
2018-12-02 15:13
#3

Hon kanske inte mår så bra eller har det så bra i sitt liv/relation? Då kan det ibland kännas lättare att hålla vännerna på avstånd än att visa upp verkligheten…

_Fisken
2018-12-02 15:50
#4

Gör ingenting. Analysera inte. 

Själv kryper jag in under skalen om jag får mycket som ramlar över mig och orkar inte med sociala bitar då. Nåt att arbeta på men…

moondancer
2018-12-04 17:59
#5

Folk är olika. Vissa hör av sig hela tiden, andra hör inte av sig alls.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

mostermimma
2018-12-05 09:23
#6

Barn tar både tid och energi. Jag tänker att sannolikheten är stor att hon vill ha dig som vän, men att just nu i livet med två små barn så finns inte mycket tid över till att tex försöka ringa. När barnen har somnat för kvällen kan det mycket väl vara så att hon känner att hon bara orkar vara, inget som är mer krävande än så. Så skulle jag iaf beskriva mig och mitt sociala liv för ett par år sedan när barnen var mindre.

Annons:
Honestyisdead
2018-12-05 14:19
#7

#6 Hur trött man än är kan man skicka ett sms. Så länge som man inte är väldigt sjuk så tar man sig dom sekunderna om man bryr sig om en vänskap. Ingen jag känner som har barn skulle få för sig att skylla på trötthet om dom valde att sluta höra av sig.

taxarärbäst
2018-12-05 19:59
#8

jag hör aldrig av mig till mina "vänner" och jag är inte intresserad av att ha kontakt med dem heller men alla är ju inte som jag

Maria
2018-12-05 20:33
#9

#8 Men om du inte är intresserad av att ha kontakt med dem så är de väl inga vänner eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mostermimma
2018-12-20 08:59
#10

#7 så klart att man kan skicka ett sms fast man är trött, men det är lätt att hamna i en dålig cirkel som är svår att bryta. jag pratar bara utifrån mig själv och jag tyckte det var svårt bara det, för jag visste inte vad jag skulle skriva, vad jag skulle ursäkta mig med.

#0, bor ni nära varandra? kan du bara smita förbi spontant vid tillfälle? kanske ta med något fika så att det inte ligger någon press på din vän.

Hannah31
2018-12-30 21:26
#11

Tror många definierar vänskap olika, men jag tycker det är jätteviktigt att det är balans i vänskap för att den ska kunna fortsätta, att man har regelbunden kontakt annars blir det ju bara "bekantskap".  Jag tycker inte det är okej när människor plötsligt slutar höra av sig helt för att deras liv förändras och samtidigt räknar med att man ska stå kvar där oavsett. Självklart blir kontakten mindre men om den helt uteblir så är det ett val man gör, någon minut på 1,5 år att höra av sig på går väl att få loss. Jag förstår att du blir frustrerad av detta för jag är i precis samma situation. 

Jag skulle antingen sluta höra av mig eller ärligt skriva hur jag känner. Hur mycket man än har i sitt liv, är det viktigt att prioritera vännerna någon gång. Har ni inte träffats på över 1,5 år tycker jag nog du ska gå vidare och tyvärr acceptera att vännen inte prioriterar dig längre, då är hon inte värd din tid heller, inte just nu iallafall.

Aleya
2018-12-31 23:11
#12

Kanske du bör fundera på om det ligger något bakom hennes nej mer än bara barnen. Det är väl bara gå vidare om inte personen vill vara med dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: