Annons:
Etikettförhållande
Läst 1013 ggr
Lona
2018-12-04 17:35

"Män gillar att jaga" -???

Jag har en diskussion med en av mina kompisar. Vi är båda heterokvinnor på 45+ om nu det spelar någon roll (attityder kan säkert variera beroende på sexuell läggning, ålder osv).

Hon menar på att näst intill 

alla

män "gillar att jaga", dvs att bara man spelar sina kort rätt med att flirta och vara lagom svåråtkomlig så har man dem som i en liten ask (eller snarare i sin säng). Lite Anne Boleyn, så att säga.

Hon faller för all del rätt bra för det där själv, både på att jaga och bli jagad.

 Är jag bara jäkligt naiv och oerfaren som tror att många män inte alls faller för det  och inte vill "spela spel" utan vara lite mer tydlig och öppen? Och inte bara tänker på att få ett ligg??
Nog för att vi två gillar olika typer av män och även söker olika slags förhållanden men jag har svårt att tro att det där verkligen stämmer?!
Jag tänker att det snarare är så att hon dras till och även attraherar "jägare" medan jag är tvärtom och på något sätt attraheras av trygga och öppna personer? Därav helt olika syn på karlar…

Vad säger ni?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
2018-12-04 17:37
#1

Tillägg; knasig redigering på grund av kursiv text, gick inte att fixa till i efterhand.🤔


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
2018-12-04 17:49
#2

Jag är med "Lag Lonaa" i den diskussionen. 
Vi har samma smak vad gäller karlar på den punkten. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2018-12-04 17:49
#3

Så klart gillar inte alla män att jaga. Är övertygad om att majoriteten föredrar ärlighet och inte spel.

OlgaMaria
2018-12-04 18:11
#4

Både män och Kvinnor kan jaga och det är lättare att få någon på fall om man är den som blir jagad. Hörde någon psykolog tror jag prata om detta och det lät väldigt vettigt och logiskt - att i en förälskelse så är det viktigt att man är på samma våglängd och utvecklar känslor ungefär lika snabbt. Om den ene är långt före känslomässigt och visar det är det lätt att den andre tolkar det som att man själv är ett kap och den andre kanske inte riktigt är lika bra - man blir skeptisk och kanske avvisar. Om den andre backar (låter sig bli jagad) så signalerar man att man är värd att kämpa för, att man är ett kap. Vi har säkert många stereotypa föreställningar kring detta men jag tror de här mönstren finns hos oss alla och tar sig olika uttryck utifrån personlighet. Tror alltså din vän i mångt och mycket har rätt… men det handlar om att se på sig själv som ett kap och inte ge av sig själv gratis - för det finns inte mycket mening i det som kommit gratis. Framför allt - gå inte hundra steg före den andre. Man kan göra ett djärvt ”move” men måste också ge utrymme för den andre att hinna utveckla känslor och ta initiativ. Om man bara kör på är det lätt att man till slut får slut på relationen för att man gått för fort fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

KimE
2018-12-04 23:41
#5

"Är jag bara jäkligt naiv och oerfaren som tror att många män inte alls faller för det  och inte vill "spela spel" utan vara lite mer tydlig och öppen?"

Ja jag gillar att jaga i skogen (Det finns även många Kvinnor som gillar jakt).

När det gäller Kvinnor så föredrar jag tydlig och öppen.

[Hayabusa]
2018-12-05 18:17
#6

Instämmer med KimE (även om jag inte jagar i skogen) - män vill inte ha "spel, krångel, svåråtkomlig, svårtydda signaler etc. " En ärlig, öppen och rättfram attityd uppskattas till 110%. Jag talar givetvis inte för ALLA män, men säkert den breda massan. 

Att få hem en man till sängen torde vara relativt enkelt, om du frågar mig. Kräver inga trix & knep.

Annons:
[Forest]
2018-12-11 18:15
#7

Mig behövde inte min man jaga vi körde med öppna kort. Men jag vet ju förr lekte man svårflörtad men då var man under 20 år och dom som gilla jaga då tror jag mer är ute efter fälla sitt byte "kort flört". Bara en gissning förvisso

Lona
2018-12-11 20:11
#8

Tack för era svar! Bekräftade till stor del jag tänkte och precis som #7 skrev, det där med att leka svårflörtad var mer i tjugoårsåldern… Tycker att #4 har intressant input och oavsett vilken "nivå" man lägger sig på är det viktigt att man är relativt lika. Själv skulle jag bara bli bortskrämd och känna mig osäker i ett mer utstuderat spel men det hänger nog lite ihop med hur man är som person. Om jag jämför med min kompis i TS så vill hon ha en spännande relation där det händer mycket medan jag trivs suveränt i mitt trygga och i hennes ögon förmodligen väldigt tråkiga förhållande. Vilken tur att vi inte är likadana allihop… 🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

OlgaMaria
2018-12-12 08:32
#9

#8 Det verkar ju lite som att hon mer vill ha spänningen i dejting än en verklig relation att bygga på? Finns nog många människor som är duktiga på att få folk på fall och blir lite höga på det - vill inte slå sig till ro utan fortsätta gå runt som ett byte för folk att jaga. Lite osunt kan jag tycka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: