Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 1249 ggr
Anonynumus
2018-12-09 12:08

Psykisk misshandel?

Min kille har hackat mitt Facebook konto och har suttit på sin dator hemifrån och varit inloggad på min Facebook samtidigt som när jag varit inne och läst allt jag skriver & personer jag sökt på. Han har även varit inne på min mejl, då jag kunde se det också. Mår extremt dåligt för att han kontrollerar mig på det sättet. Han brukar även vilja se mina samtalslistor och sms när jag är med honom. Vad skulle ni gjort i en sån här situation? Lämnat eller stannat? Känns som jag måste lämna men samtidigt vill hjärtat nått annat. Men känns ändå fel att stanna. Vad ska jag göra , mår jätte dåligt.

Annons:
Mooniq
2018-12-09 12:12
#1

Tack o hejdå!! OM du redan är så här påpassad så blir det ENBART värre. Psykisk misshandel har en tendens att övergå i fysisk misshandel och du kommer att vara så nertryckt att du välkomnar slagen. Ett förhållande består av många känslor men framför allt tillit till varandra. OM du sitter och funderar ens på att stanna så har han dig i ett järngrepp redan. Läs boken Omgiven av psykopater - det är en ögonöppnare av stora mått. 

Jag har haft delar av mitt liv i helvetet så jag vet vad jag talar om. Det finns en enda människa du först och främst ska bry dig om - och det är dig själv. Mår du inte 100% bra så ska du göra något åt situationen. Direkt. 

ps. och du- livet tar inte slut om förhållandet gör det.. Det finns tusentals där ute som väntar på dig - fast de vet inte om det än - och det vet inte du heller… 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
2018-12-09 12:12
#2

Lämnat! Lättare sagt än gjort men det där är inte sunt beteende. Lämna innan det blir värre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2018-12-09 12:22
#3

Lämna nu. Ju längre du stannar ju svårare kan det bli att bryta.

Ingen människa har rätt att kolla upp någon annan på det viset.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonynumus
2018-12-09 16:56
#4

Hur gör man för att bryta sig ifrån? Känner mig fast i en grop… Han kan vara snäll… Men efter jag fick veta att han hackat så vet jag inte vad jag ska tycka… Han har läst alla mina konversationer och varit inloggad när jag skrivit med vänner och läst… Mår väldigt dåligt just nu och behöver tips hur jag ska göra… Det är svårt men känns ändå som det enda rätta ….

Maria
2018-12-09 16:58
#5

Du får nog helt enkelt göra slut. Inte långsamt bryta dig ifrån. Tala om att du inte klarar av att vara tillsammans med någon som övervakar dig så.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonynumus
2018-12-09 16:59
#6

Okej… Tack

Annons:
Bjallstal
2018-12-09 17:14
#7

Lämna och ändra dina säkerhetsinställningar på Facebook osv. Mitt ex höll på likadant när vi brutit och nu måste jag godkänna varenda inloggningsförsök som görs i min mobil.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Mooniq
2018-12-09 17:21
#8

Det rakaste är att du säger till honom att han har gjort fel och att du tappat förtroendet och att du har tröttnat på att ha ett förhållande. han kanske går i taket, gapar och skriker, låt det rinna av som vatten på en gås och säg lugnt- detta tycker jag är fel och nu vill jag vara själv. 

Det är ett bra trick att behålla lugnet själv, att andas lugnt oavsett hur den andra personen reagerar. 

Av mina erfarenheter jag har i bagaget så får man hela registret - först en kille som går i taket, gapar och skriker, när det inte hjälper som kommer den gulliga "djävulen" fram och när det inte hjälper så kommer "krokodil"tårarna och när det inte hjälper så kommer självmords-tjötet. jag har varit där och vet exakt hur det äter upp nerverna. Men bara stå på dig. ÄNDRA dig INTE. Utan säg bara - vi passar inte ihop. Punkt slut. 

Han kommer att sluta men vägen kan vara lång men det är värt det. Jag lovar!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lona
2018-12-09 17:27
#9

Bor ni ihop? I så fall, försök snarast skaffa ett tillfälligt boende hos en kompis, släkting eller liknande. Du behöver komma därifrån NU! Om ni inte bor ihop så om/när du gör slut, be gärna en vän att stanna hos dig några dagar. Om din kille har haft nyckel till din bostad, byt lås även om han lämnar tillbaks nyckeln. Menar inte att skrämmas, men better safe than sorry… Det är mycket möjligt att han "bara" är svartsjuk och kontrollerande men det är illa nog - och kan eskalera. Lycka till, det här fixar du!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anonynumus
2018-12-09 17:40
#10

Tack snälla för alla svar, ni gör så jag kan klara detta, tack så mycket för hjälpen ♥️

Spacecenter
2018-12-10 08:33
#11

Håller med vad dom andra skrivit. Du måste tänka på dig själv först Du ska inte leva livet för någon annan, det är ditt liv.

Dioramabyggare
2018-12-17 17:02
#12

Jag håller med de andra som svarat. Lämna.

Kalli
2018-12-18 14:42
#13

Lämna och är du rädd för hur han kommer reagera så gör det på ett offentligt ställe och/eller ta med en vän. Och angående att vara snäll, ytterst få människor är helt igenom hemska. Så det är de dåliga sidorna man måste fråga sig om man kan leva med och det din kille gjort är över alla gränser.

Annons:
Ingetbarainget
2019-02-04 14:23
#14

Hur har det gått?

Sarah
2019-02-05 13:00
#15

Lämna direkt, det kommer aldrig att bli bättre, bara värre.

Upp till toppen
Annons: