Annons:
Etikettsex
Läst 1559 ggr
Ingensärskild
12/17/18, 3:05 PM

18 år och oskuld?

Jag är en tjej som är 17 år, blir 18 om ca 1,5 månader. Jag har tidigare inte bekymrat mig så mycket om att jag var oskuld, har tänkt att det kommer komma nån gång, så länge jag inte hinner bli 18 är det lugnt. När jag blev 17 och insåg att det bara var 1 år kvar blev det lite jobbigare, ju närmare min födelsedag ju mer stressad har jag blivit. Jag vet att det är jätte dumt att känna press att inte vara oskuld som 18 åring, men jag är något av en perfektionist när det kommer till mig själv och jag har liksom bockat av alla "vuxen grejer" förutom det. Det är en annan sak om man väljer att göra ett aktivt val att vara oskuld men det har inte jag gjort vilket får mig att känna mig som ett misslyckande. Vet inte varför det har blivit såhär egentligen. Jag vet att folk tycker att jag är snygg och så och jag festar ibland, dock inte så mycket. Är rädd att det ska verka som att ingen har velat ha mig och det är därför jag är oskuld. Förstår inte hur mina vänner kan hitta ligg överallt. Är också trött på chocken från alla när jag berättar att jag är oskuld eftersom jag inte "verkar" som det. Jag vill bara bli av med den så jag kan känna mig "komplett", det är inget speciellt för mig. Låter säkert jätte konstigt, någon som förstår hur jag känner? Har hittat en snygg kille på tinder som jag ska träffa om en dryg vecka, är det ett misstag? Skulle ni döma någon om de berättade att de tappat oskulden på tinder?

Annons:
Ingensärskild
12/17/18, 3:07 PM
#1

Självklart skulle det vara nice att göra det med någon jag hade känslor för men har aldrig haft det än och tvivlar på att jag kommer få det förens om en låång tid.

Gronstedt
12/17/18, 3:24 PM
#2

Jag skulle inte säga att det är någon vidare vuxenpoäng på att ligga när man inte har lust att ligga, bara för att kunna sätta kryss i en ruta. Men är du bara ute efter att bli penetrerad, så är det nog så lätt att hitta någon som kan göra det åt dig. Räkna bara inte med att det ska bli någon speciellt upplyftande upplevelse. Har du tur så blir det inte värre än tråkigt och obekvämt i alla fall.

Jag skulle inte döma någon som förlorar oskulden på tinder, men jag brukar inte döma folk för deras sexuella vanor eller ovanor. Men självbevarelsedriften borde säga dig att du löper stor risk att råka ut för hänsynslösa personer och rejält dåligt sex (och kanske betydligt värre än så) om du väljer en tillfällig tinder-kontakt.

Ett tips är att inte gå omkring och prata om din eventuella oskuld, så slipper du uppleva andras reaktion.

Maleficum
12/17/18, 3:26 PM
#3

Känn ingen stress! Jag "tappa" oskulden när jag var över 18 (med dåvarande pojkvännen) och min senaste pojkvän/sambo träffa jag när vi var över 20 och han var oskuld då.

Det är så mycket bättre att ha sex med någon man tycker om, känner och kan ha roligt med. Helt plötsligt händer det, båda mina ex träffa jag av ren slump.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
12/17/18, 3:26 PM
#4

Hur du väljer att förlora din oskuld är såklart helt upp till dig, men tycker inte du ska göra det för att du känner en slags stress eller panik över din ålder. Det är inte alls ovanligt att man är över 18, däremot pga hur man ofta pratar i gymnasiet så är det väl få som vågar stå för det ordentligt. Jag vågade inte säga att jag var oskuld för folk hade så fåniga kommentarer omkring sig just att det skulle vara något fel med det. 

Finns inget fel med att vara oskuld lite längre, det finns inte direkt någon övre åldersgräns. Bättre att inte ångra sin första gång, eller ha en så dålig upplevelse att det dröjer längre än man egentligen vill innan man försöker igen. Sen om man vill ha sex utefter starka känslor, eller one night stand, i långt förhållande eller inte, det tycker jag är upp till var och en.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ingensärskild
12/17/18, 3:52 PM
#5

Snabba svar, tack! Gronstedt, jag kanske ska omformulera mig och vara lite tydligare. Jag VILL ha sex och självklart går jag inte runt och pratar om att jag är oskuld, men jag är tonåring och folk frågar. Jag klär mig väl lite mer "sexigt" och många har fördomen att jag ligger med många. Av någon anledning har jag börjat känna att jag borde leva upp till den synen på mig plus att jag vill ligga för min egen skull, men samtidigt har min oskuld varit det enda jag rättfärdigat mitt ibland "slampiga" beteende med i mitt huvud… Gud vad jag svamlar det enda jag skulle fråga egentligen var om det är okej att tappa oskulden på tinder haha…

Gronstedt
12/17/18, 4:01 PM
#6

#5: Det är OK att göra vad du vill med din så kallade oskuld, om den nu är så viktig, men det är riskabelt att vara ensam någon du har träffat på nätet utan att vidta rimliga skyddsåtgärder. Det finns rejält farliga rovdjur som jagar på tinder och liknande ställen, så var inte naiv. Du kan bli av med åtskilligt mer än din oskuld.

Annons:
Ingensärskild
12/17/18, 4:18 PM
#7

Gronstedt, ja det är sant.

Dioramabyggare
12/17/18, 4:20 PM
#8

#0: jag håller med de andra som svarat dig. Jag hade för övrigt mitt bästa, men inte första, "ligg" med ett ex jag träffade via en bekant för ett tjugotal år sedan och de har jag fortfarande ofta kontakt med.

Namiko
12/17/18, 4:43 PM
#9

Stressa inte fram det. Ha sex när du vill ha sex och har någon du vill ha sex med. Att träffa någon bara för att bli av med oskulden innan din födelsedag känns som #2 skriver, har du tur blir det bara tråkigt och obekvämt. Det var iaf min upplevelse när jag bestämde mig för att bli av med oskulden.

Jag kan inte heller se det här som en "vuxengrej". Att ha sex enbart för att ha sex eller bocka av något på en lista låter som en typisk tonårsgrej, inte något som vuxna sysslar med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

thistletoe
12/17/18, 7:14 PM
#10

Jag håller med övriga. Du bestämmer själv hur och när, men stressa inte och bar framförallt försiktig. Både jag och flera andra i min umgängeskrets är oskuld och vi är alla 20+, och inte för att vi inte haft möjlighet om vi velat om jag säger så.

Haztparken
12/17/18, 7:28 PM
#11

Så kände och tänkte jag också när jag skulle bli 18! Fick mina chanser men när man väl låg i säng så kändes det inte rätt så blev inte mer än mys och lite smek. Hittat en underbar pojkvän nu när jag är 23 och förlorade oskulden till honom. Rätt val var det för mig! Ett annat val kan vara rätt för dig! Man är olika och det är helt okej hur du än vill göra. Jag är otroligt trång så hade jag försökt ha sex med någon av de tidigare killarna jag träffat som inte alls var lika förestående och kunde vänta så hade nog min sex upplevelse inte startat så himla bra. Men som sagt, man är olika och man gör det man själv känner för utan press från någon :)

AlvaU
12/17/18, 8:08 PM
#12

Jag var nästan 23 år när jag gav bort min, och jag är jätteglad att det det var då som var min första gång (ihop med min nuvarande sambo), medan jag vet andra som hade bråttom att bara bli av med den, eller som varit med någon de inte varit kär i och de ångrar sig i dagsläget..

Vad jag vill säga med detta - det är värt väntan på den rätta. Man ska aldrig ha bråttom. Och 18 år är verkligen ingen ålder eller något man måste kryssa av för att vara vuxen.

Vikan
12/17/18, 10:17 PM
#13

Känns som att det är lite av stämplingsteorin på dig. Men hade verkligen inte stressat - majoriteten av mina 18-åriga vänner är oskulder, och det är inget udda alls. Sedan tror jag ingen hade dömt hur du förlora din oskuld, men hade varit försitkig med tinderragg eftersom man aldrig egentligen vet vad det är för typer och du kan bli utnyttjad.

Annons:
Maria
12/18/18, 10:22 AM
#14

#12 Jag tror du är inne på något viktigt där.

Man förlorar inte sin oskuld utan man ger bort den😉 Det ska vara helt och hållet på ens egna villkor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leucanthemum
12/18/18, 11:32 PM
#15

Förlåt för lite OT men oj vad jag inte gillar ordet ”oskuld”. Det ger en så negativ bild på allt. Så efter man har förlorat/gett bort sin oskuld så står man plötsligt i skuld? Till vem? Nä jag önskar att vi kunde slopa det ordet och använda sexdebutera eller något annat utan negativ klang. Tillbaka till topic så är jeg enig med övriga. Stressa inte fram något och i situationer där du får frågan så finns också alternativet att det är din ensak :)

Gronstedt
12/19/18, 10:50 AM
#16

#15: Håller definitivt med. Skulle en persons värde ändras på något sätt för att hen haft penetrerande sex? Struntprat! Den enda skillnaden är väl att personen har blivit en erfarenhet rikare, knappast att hen "förlorat" eller "givit bort" något.

Herveaux
12/20/18, 4:43 PM
#17

#15 #16 Ordet oskuld betyder också att "sakna livserfarenhet", vilken man får en ny efter sin sexdebut.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MissClue
12/20/18, 4:52 PM
#18

#0 18år är ju ingenting..Jag önskar jag hade väntat tills jag var 29år för det var då sexet blev bra och sunt, träffade rätt kille. Tyvärr är jag lite förstörd av dåligt sex. Inte dåligt som tråkigt men mer att man hade det för någon annans skull mer än ens egen. Tycker du ska ligga när du vill och känner utan att tänka att du bara vill ha det gjort. Min vän låg första gången när hon var 27, inget tyckte sämre om henne för det fast vi andra i tjejgänget låg hit o dit.

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: