Annons:
Etikettotrohet
Läst 2076 ggr
Aasi1
12/26/18, 12:37 AM

För mycket kontakt med annan kille.

Hoppas man är lite ananym här. Det jag håller på med vet jag är jätte dumt och kommer absolut inte leda till något bra på något sätt. Jag har sambo och vi har ett litet barn. Jag och han har varit ihop i många år och jag är älskar verkligen han. Jag var på en fest för ett tag sedan där jag träffade en trevlig kille som hade en hel del liknande intressen som jag. Vi klickade verkligen!. Vi har haft en hel del kontakt sen dess. Vi skriver till varandra flera gånger varje dag. Han är gift och i början tänkte jag att det är ju inget konstigt han är ju också i ett förhållande. Vi sågs en gång till senare då jag var ute med några han också kände och skrev och frågade om han ville komma dit. Nu efter det har det urartat känner jag och det är kanske inte normal att ha så pass mycket kontakt som vi har. Det värsta är att jag känner mig Så glad när jag ser att jag fått ett meddelande från han. Kollar mobilen hela tiden. Försöker undvika att tänka på han men det går inte. Börjat nästan känna mig lite nykär. Jag skulle ju inte säga att detta är otrohet direkt. Jag vill inte lämna min sambo och splittra vår lilla familj. Jag vill heller inte förstöra någon Annas äktenskap. Han är ju inte heller något kap rent ekonomiskt heller så jag har inte mycket att vinna på detta. Han är bara en väldigt trevlig person. Jag gillar han den andra killen som person och hade gärna haft han som endast en kompis. Hur gör jag för att försäkra och markera att vi bara håller oss på en kompis nivå?

Annons:
e-stelle
12/26/18, 1:08 AM
#1

Jag tycker du ska prata med din sambo om saken. Så att du inte behöver känna att du gör något fel. Det är inget fel att ha vänner av motsatt kön såklart. Men om du smyger om det för din partner så känns det fel. Varför dölja det när ni bara vill vara vänner?

OlgaMaria
12/28/18, 5:59 PM
#2

Det är väl bara att förklara för killen att det inte känns bra att ha kontakt på det sätt ni har och att du vill avsluta kontakten. Om man är i en relation man inte vill förstöra kan man behöva ta sådana beslut. Tror inte det är smart att försöka vara vänner - du säger ju att du känner dig lite kär. Bara avsluta allt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Caeli
12/28/18, 7:36 PM
#3

Jag tycker att du har svaret i den andra meningen i ditt inlägg: "Det jag håller på med vet jag är jättedumt och kommer absolut inte leda till något bra på något sätt." Är du rädd om ditt förhållande och vill behålla din lilla familj så avsluta vänskapen med den andre mannen. Helt uppenbart så börjar du känna för mycket för honom!

Honestyisdead
12/28/18, 7:52 PM
#4

För mig är det otrohet. Du har känslor för honom, snackar flera gånger om dagen och träffas när din man inte är där.

Du måste väl inse själv att du inte kan vara vän med honom om du ska fortsätta vara med din man.

Gronstedt
1/2/19, 12:04 PM
#5

TS, visst kan du vara vän med personen, men var öppen med det inför din sambo. Om du känner att du inte kan prata med sambon om den här kompisen som om vilken annan bekant som helst, så börjar det dra åt otrohet.

Gaara
1/5/19, 6:39 PM
#6

Låter som att du är emotionellt otrogen. Du säger att du blir så glad när du får meddelanden från honom, så pass så du kollar mobilen hela tiden. Du säger till och med att du nästan börjar känna dig lite nykär. Det säger allt. Bryt kontakten med den mannen om du vill rädda din relation. Du kan inte få både och då det är uppenbart att du har mer än vänskapskänslor för denna man.

Annons:
Upp till toppen
Annons: