Annons:
Etikettvänskap
Läst 1485 ggr
[SuperNaturalBeing]
12/26/18, 11:19 AM

Konstigt beteende

Jag har börjat bli kompis med en person. Det konstiga är att när vi chattar är X väldigt utåt och snäll och pratsam, vilket X var första gången vi träffades också. Men när vi träffas nu är det som att jag är osynlig och inte hörs. Lite som att X inte vill att jag ska vara där egentligen. Tittar knappt på mig, lyssnar typ inte (ibland är det som att X bokstavligt talat inte hör) och kan resa sig och gå iväg och göra saker utan säga till först så jag sitter där och väntar. Ibland gör X detta mitt i konversationen också. Detta är bara IRL dock. På chatt är den här personen som en helt annan , mycket öppnare, människa. Jag fattar verkligen inte? Ingen kan ju läsa tankar, men nån här som råkat ut för nått liknande och har nån gissning vad detta kan bero på? Blir så himla förvirrad. Att tillägga är att det alltid är X som frågar om vi ska träffas (för jag är för blyg), så det är inte så att jag tvingat mig till ett umgänge eller så heller.

Annons:
Herveaux
12/26/18, 11:48 AM
#1

Enklaste är väl att konfrontera X och förklara hur du känner?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[SuperNaturalBeing]
12/26/18, 12:57 PM
#2

#1 Nej det är uppenbarligen inte enklast, annars hade jag väl inte skrivit här? hahah. Skulle du sätta dig ner med en ny bekant och ha ett djupt samtal om er relation när du dessutom är väldigt blyg och har social fobi och inte vill verka klängig? För det kan inte jag. Det hade varit lättare, visst, men det funkar inte just nu. Dels pga min egns osäkerhet och dels för att jag känner inte att vi är så nära varandra att det känns bekvämt. Som jag skrev kan ju ingen här läsa tankar och kan därmed inte komma med ett definitivt svar, men det finns alltid folk med liknande erfarenheter som en själv och som utifrån det kanske kan känna igen och se beteendemönster som kanske inte jag själv kan identifiera? edit: på så sätt kan man ju iaf få en tanke om hur det dkulle kunna vara.

Herveaux
12/26/18, 1:18 PM
#3

#2 Det behöver ju inte bli världens soul-searching-samtal om det hela.
Att t ex. säga "Hur är det? Du verkar frånvarande?" kan räcka långt och ge bra svar. 

Jag hade knappast kunnat hålla tyst om en ny bekant i skrift är på ett sätt men sen IRL får mig att känna att personen inte vill att jag ska vara där egentligen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
12/26/18, 3:48 PM
#4

Är ju ingen mening att vi sitter och gissar.  Du får ju inte veta något av det. Vågar du inte ta det irl så skriv det. Att bara låta det fortgå är ju riktigt dumt.

[SuperNaturalBeing]
12/26/18, 5:12 PM
#5

*suckar* ni förstår uppenbarligen inte vad jag menar. Ibland är det ju så att folk känner igen sig i situationer. typ "sådär bettedde sig min kompis också! det visade sig bero på si och så" osv. Eller hur? Det var det jag var ute efter. Om nån känner igen sig och kan se något mönster i det hela. "så brukar man bete sig om…" Etc. Jag har som sagt redan sagt att ingen här kan ge absoluta svar och att det inte är vad jag är ute efter heller. Men strunt samma då helt enkelt. Sååå himla allvarligt är det faktiskt inte. Det är inte som att jag jätteabsolut -desperat behöver en lösning på detta. Det var mer en fundering. Det är väl ok att diskutera saker? eller? :) #3 Jag har, pga av anledningar som jag inte vill gå in på, extremt svårt att hävda mig nuförtiden och är väldigt konflikträdd. Klarar inte riktigt att säga ifrån. Jag är som jag är just nu :) #4 jag är inte ute efter gissningar nej.

Honestyisdead
12/26/18, 6:16 PM
#6

#5 Det är ju just gissningar du frågar efter hur du än vänder och vrider på det. Men lycka till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: