Annons:
Etikettkänslor
Läst 2859 ggr
Kaninlover4life
2018-12-29 21:44

Avvisa på ett snällt sätt

Hej!

Jag har träffat en kille ett par gånger, och några utav gångerna haft sex. Då meningen var just det. Jag sa sedan dag 1 att jag vill ej ha någonting seriöst över huvudtaget, han sa nej det är förståligt och höll med.

Killen i fråga är en underbar individ, hur trevlig och charmig som helst.

Då till problemet- nu har han börjat få känslor för mig. Han vill bjuda ut på mig på dejt, som jag artigt tackat nej till. Då han vet att jag ej vill ha någonting. Men han fortsätter insistera på att försöka ha någonting och undrar bara varför jag inte vill ge det en chans. 

(Anledningen till att jag ej vill ha någonting seriöst är för att jag själv känner jag inte är redo för förhållande än, då mitt senaste tog slut ganska nyligen, på inte det vackraste sättet) Jag trivs bra med hur vi har det. Vi är vänner, myser ibland. 

Håller nu lite avstånd till honom, träffar han t.ex inte ensam hos någon utav oss och skriver inte till han lika mycket. 

Hur avvisar man på ett snällt sätt? Vill verkligen ej såra honom, och vill fortfarande kunna ha han som vän och umgås med. Vi går i samma skola och har samma umgängeskretsar.

Annons:
[Hayabusa]
2018-12-29 21:58
#1

Det finns inget "snällt sätt". Killen kommer att bli sårad och det där med att "bli vän och umgås med"…glöm det. Tro mig, det funkar aldrig. Mitt råd är att vara bestämd, uppriktig & ärlig. Bli vänner kan ni kanske bli igen - med det lär ta tid och tills dess är en "Time Out" enda möjligheten.

xEmmsix
2018-12-31 07:47
#2

Säg precis som det är. Du är inte redo för något just nu, och du trivs som det är för tillfället

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

Linn Is The New
2019-01-01 17:26
#3

Ärlighet utan en massa mjuka ord. Alltid, i alla lägen.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Gaara
2019-01-05 18:45
#4

Går inte att göra det snällt. Linda inte in det för då kan han missförstå. Du måste vara rak och ärlig och ni kommer inte kunna vara bara vänner om han nu har äkta känslor för dig.

Upp till toppen
Annons: