Annons:
Etikettdejting
Läst 5344 ggr
berrabusen
1/1/19, 2:43 AM

Hur ofta pratar ni med er dejt?

Hej, som rubriken lyder. Om ni dejtar en människa hur ofta bruka ni skriva med Hen då? Jag menar, säg att ni träffats 5-10 gånger eller så, ringer ni ofta eller smsar ofta med varandra? Finns det någon generell regel att man inte ska småprata alls, eller hur fungerar det? Skriver/ringer ni bara när ni vill bjuda ut Hen? När vet man om man är för PÅ med sitt sms/ringande? Många frågor nu, vill mest höra hur övriga befolkningen resonerar kring det 🙂

Personligen tycker jag det kan vara kul att småprata lite mellan träffarna, lära känna varandra ännu bättre lixom. Typ några SMS om dagen.

Annons:
Åsa S
1/1/19, 9:57 AM
#1

Det beror ju helt på vilken typ av person man är jag föredrar prata i riktiga världen jag har inte ens alltid mobilen med mig. När jag dejtade tyckte jag det bara var jobbigt när nån höll på och plingade och sedan kanske blev sur för att man inte svarade inom 15min eller så.  Dejtade en kille då vi kanske sågs nån gång i veckan och bara hörde av oss kanske om när vi skulle träffas nästa gång nått sms däremellan, funkade utmärkt och det var honom jag gifte mig med

-Aida-
1/1/19, 12:05 PM
#2

Har alltid haft kontakt på sociala medier där de flyger meddelanden till höger och vänster när jag dejtat, tyckte det var jobbigt i längden när det hela tiden väntade meddelanden konstant. När jag och sambon dejtade så väntade jag tils han slutade jobbet och skickade ett sms på eftermiddagen.

Honestyisdead
1/1/19, 12:46 PM
#3

Om jag dejtar är det för att jag är intresserad av personen. Så minst en gång om dagen hör jag av mig.

[Justde_]
1/1/19, 2:35 PM
#4

Vi pratade konstant på sms i en vecka , sedan pratade vi jämt i telefonen och han har jag hållit inhop med nu i 5 år osv 🤗 jag personligen skulle ha svårt att dejta någon som inte hör av sig och bara vill prata under dejten

Katti
1/1/19, 10:57 PM
#5

Hur mycket tycker du själv att man ska ha kontakt?  Det är ju en fördel om man tycker ungefär samma! 

Jag tycker att det blir fel om man helt ställer in sig på att "göra rätt" i det skedet, för meningen är ju faktiskt att ni ska lära känna varandra och den andras vanor! I min värld är det en sak man kan fråga om. Helt enkelt "Tycker du att jag skriver för mycket?"

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

fruktgumman
1/2/19, 12:59 AM
#6

Vi träffades varje kväll efter  jobbet efter första träffen.

Annons:
Gaara
1/5/19, 6:43 PM
#7

Alla är ju olika. Jag är en sån som gärna skickar massa sms eller meddelanden via nätet till den jag är intresserad av. Men ett tips är väl att inte skicka massor av meddelanden innan du fått svar på de första. XD Annars så är det väl bara att göra som du vill. Du ska ju visa vem DU är och tycker inte den andra personen om hur ofta/sällan du skriver eller ringer så är den antagligen inte rätt person för dig. :)

Noctis
1/21/19, 7:39 AM
#8

Jag träffar en snubbe nu som är rätt utåt och social. Han är gränsöverskridande gällande det sociala samspelet bland främlingar, och det var så han började prata med mig. Dock är jag själv mån om att lära känna en person först på ett neutralt plan innan man blandar in för mkt kärleksrelaterade ord och smicker. Men då kan jag nog inte kalla honom för en "dejt"… Han skrev väldigt mkt på sms och messenger första och andra veckan, och jag kände mig jagad och stressad p.g.a. det. Och eftersom han inte kan tolka mina signaler om att han bör chilla så har jag fått vara tydlig och berätta att han går för fort fram. Tro mig. Jag drar mig när folk öppet planerar framtiden och önskedrömmer… Så ja en himlans massa messenger (via datorn). Min mobil används sällan för mobildatan (som endast slås på vid behov). Han däremot använder mobilen jämt. Huga. Hur ska detta gå. Intressant att läsa hur ni andra gör!

Upp till toppen
Annons: