Annons:
Etikettsingel
Läst 1177 ggr
Mia-45
2019-01-19 18:40

Säger en sak - gör en annan

Hej

Vill egentligen bara skriva av mej här.
Orkar inte dra hela historien men det börjar med  hundsök efter en bortsprungen hund. Som vi fick ta i efter 3 dagar som tur var. 
Men i allt detta så kommer vi i kontakt med en trevlig kille. Min syster säger då att han skulle väl jag passa ihop med. 
Hon har familj och är gift. Jag är singel. Letar inte efter pojkvän. Jag tycker jag har det ganska bra ensam. Men som vän sa jag. 
Som sagt var så hittar vi hunden och hon åker hem med sin matte. 
Men mitt i allt detta så är hundägaren mycket cancersjuk och kan knappt klara sej själv. Och då knappt hunden heller. Men hon vill inte lämna ifrån sej henne. Och det får man ju förstå och respektera. Det vi kan göra är att hålla lite koll på avstånd. 

Och nu vet ju min syster då att jag vill skapa en vänrelation till denna kille. 
Vi har hans nummer för att underlätta i hundsökandet och jag tycker väl att både han och jag får en bra kontakt med varandra. 

Vi behövde prata med varandra om olika saker efter hundletandet var slut. Och då bestämde syrran och jag flera gånger att JAG skulle ringa till denne kille och prata om det som behövdes prata om. Just för att försöka etablera en vänkontakt med honom. Och detta vet syrran mycket väl om.  Men när jag sen fick tag i honom så hade syrran redan pratat med honom. Vilket jag tycker då blev pinsamt. Då har hon alltså slängt sej på luren med en gång och ringt han. 
Och då skitit i att det var jag som skulle ringa som vi hade bestämt. 
En gång så bad han mej ringa om ca 20 minuter. Jag satt då och skrev till min syster på Messenger och sa att jag ska snart ringa honom. När jag då efter den tiden ringer honom är det upptaget. Och när han ringer mej sen så sa han att min syster hade ringt. Varför????
Han och jag satt med och skrev i en tråd på hans tidslinje. Detta såg min syster och ger sej med in i tråden och larvar till det så han blir sur och drar sej undan. 
Sa då till min syster att så här vill inte jag ha det. Har vi bestämt att JAG ska ringa så ska hon då inte slänga sej på luren till honom. Blir bara pinsamt. 
Och att han och jag måste få skriva till varandra i trådar utan att hon ska lägga sej i. 
Hon fattade inte varför han blev sur. 
Men det fattade jag. 

NU blev det precis likadant igen!!! Han fick idag ta hand om hunden då matten fick åka till sjukhuset. Då sa jag till syrran att jag ringer han ikväll och hör hur det går. 
Skrev detta nyss till henne med att jag ringer han om en stund. 
När jag då ringer honom så är det upptaget. Så skriver syrran till mej att hon har pratat med honom!! 
Amen liksom!! Varför? Vill hon inte att han och jag ska ha nån kontakt???
Det handlar absolut inte om att hon inte får prata med honom. Men när vi bestämt att jag ska ringa. Fattar nada!

Annons:
Zadeira
2019-01-19 19:24
#1

Skriv inte till henne om att du ska prata med honom eller att du har kontakt med honom. Får hon inget veta kan hon inte heller förstöra. Hon vill kanske känna sig delaktig och du har ju sagt att du bara vill vara vän med honom, så hon tror kanske att det hon gör spelar ingen roll då och att hon också kan vara vän med honom då.

I övrigt så om du har konfronterat henne är det inte mycket du kan göra, utom som jag sa helt hålla henne utanför och inte prata med henne om den där killen alls.

Galenidjur
2019-01-19 19:56
#2

fattar inte riktigt varför du hela tiden informerar din syster om att du ska kontakta honom, när du vet att hon beter sig som hon gör. Sluta berätta för henne i förväg när du ska prata med honom helt enkelt.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Mia-45
2019-01-19 19:58
#3

Jag har berättat för henne eftersom det handlar om hunden som han ska ta hand om plus en del annat i det hela. Eftersom det då är typ vi tre som gör detta så blir det så att vi kommer överens om sånna saker. Och då hon med säger att han behöver veta så blir det ju så att vi kommer överens om att jag ska ringa. Men att sen hon gör det själv iallafall. 
Men….jag ska försöka att inte komma överens om det mer. Ni har så rätt i det så.

[Devya]
2019-01-22 16:50
#4

Det låter ju som om hon är intresserad av honom. Oo

Mia-45
2019-01-22 19:18
#5

Devya

Ja jag börjar undra om det inte är lite så. Trots att hon är gift. Eller så vill hon inte att han och jag ska vara vänner utan henne. Och då  försöker hon blanda sej i eller förstöra. 
I och med detta med hunden som han nu haft hand om några dagar så har de fått re i detta själva. Jag har inte lagt mej i det. 
Men idag så ringde min syster mej på jobbet och började snacka en massa skit om killen. Jag försvarade han och det märkte hon. 

I söndags satt han och jag i telefon över en timme. Då hade syrran försökt att ringa både mej och honom, sa hon efteråt. 
Så hon fattade att vi hade pratat utan att jag hade sagt nåt om det. 
Sen säger hon att han sa inget om att han och jag hade pratat när hon väl fick tag i honom. Jag ifrågasatte varför han skulle tala om det för henne????
och sen frågade hon vad han hade sagt…..Öhhh..men herreguud. 
Så jag är lite putt just nu.

Upp till toppen
Annons: