Annons:
Etikettförhållande
Läst 875 ggr
Jenols
2019-01-28 12:41

Rädd för att träffa ny?

Jag har sedan 1 år tillbaka varit singel.  Har tidigare varit i förhållande i cirka 4 år i sträck, men med 2 olika killar (inte på samma gång haha). Jag är 20 år idag. Jag har märkt att jag under detta singelåret har haft extremt svårt att släppa in killar i mitt liv. Jag kan träffa en kille och han är verkligen allt jag någonsin velat ha men så kan det vara en enda grej som jag stör mig på med personen och då blockar jag alla känslor för honom och låter allt rinna ut i sanden. Jag släpper inte känslomässigt in några personer i mitt liv längre så som jag kunde göra med mina ex. Nu har jag träffat en kille som jag verkligen vill ge en chans, men hela tiden känner jag av en känsla där jag stör mig på något med honom, typ som att mitt inre jag VILL putta bort honom trots att jag känner mig redo och öppen för att träffa en? Vad kan man göra haha? Är helt lost i detta.

Annons:
-Aida-
2019-01-28 12:53
#1

Du kanske inte är så redo som du trodde, du kanske har nåt olöst du behöver bearbeta innan du släpper in någon ny.

Caeli
2019-01-28 13:25
#2

Det är kanske så att du trivs med att vara singel, att du mår bra av att leva själv?

hannautanh
2019-01-28 16:22
#3

håller med -Aida-. Oftare än man tror kanske du bara inte har släppt taget av något gammalt. Även om du inte vill eller vet on det kanske du håller kvar vid ditt ex eller något annat. Jag länkar en text/dikt jag nydligen hittade som har hjälpt mig gå vidare och släppa taget om saker, det kanske hjälper dig med. Dikten:  https://konstlivcom.wordpress.com/2019/01/24/storsjon/

spiritoffalconer
2019-01-30 12:37
#4

Sitter själv och tänker för mkt . Det enda runt mig är 4 väggar och ett enormt mörker. Hör mig själv säga att jag skall vara ensam. Ser mig i spegeln och tycker att jag inte är fin nog. Vem skulle tycka om dig . Tack mobbonfen har förstört mitt liv . Samtidigt som den gett mig styrka att fortsätta kämpa framåt och borsta bort hårda ord. Men mina egna tar hårdast. Men en dag skall man ta tag i det och bara öppna hjärtat och ta det som det kommer.

Upp till toppen
Annons: