Annons:
Etikettkänslor
Läst 968 ggr
Fridaaaa
2019-02-03 11:28

Tänka på annat

Vad gör ni för att sysselsätta er för att tänka på annat?
Har mina dagar som är extra jobbiga efter seperationen men har svårt att komma på saker att sysselsätta mig med. Blir mindre att göra tycker jag med när man inte bor i eget.

Hade velat börja träna, men så dyrt med allt känns det som.
Har noll tålamod för handarbete.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
icalena
2019-02-03 11:38
#1

Raska promenader med lurar på där jag lyssnar på något intressant som får tankarna att gå dit istället för det som jag bekymrar mig över

Spelar även dataspel för att tänka på annat + läsa spännande böcker

Herveaux
2019-02-03 11:44
#2

För mig funkar hundpromenader med musik i lurarna, datorspel, ljudböcker (helst i kombo med virkning) eller en riktig nagelbitare till film/serie bäst för att distrahera grubbel.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fridaaaa
2019-02-03 14:59
#3

Är ute och går varje dag med hundar och barnvagn
Men vill göra något mer utöver det :) 

Läsa böcker tröttnar jag på snabbt
Ser film på kvällarna när sonen somnat :) 

Tack för förslagen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

smahara
2019-02-03 15:03
#4

lösa korsord/sudoku

lägga pussel med många bitar

Titta på roliga klipp på youtube

OlgaMaria
2019-02-03 16:14
#5

Träning kan vara gratis med hjälp av youtube eller appar (t ex sworkit, 7 minute training). Försök lägga mer tid på att träffa familj/vänner.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2019-02-03 16:17
#6

Kolla appen GoFrendly ifall det finns några i närheten som vill ha en ny vän. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Honestyisdead
2019-02-03 17:03
#7

Jag är verkligen sämst på att tänka på annat när jag har hjärtesorg.

Maria
2019-02-03 17:25
#8

Det finns sådana där färgläggningsappar man kan ladda ner. Själv har jag fastnat för Happy Color.

Jag läste någonstans att det dessutom ska vara avslappnande.

T.om  min man håller på och han är den siste jag skulle gissa skulle fastna för något sådant.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
2019-02-04 12:59
#9

Volontärarbete gjorde jag, man kom ut och träffade nya människor + gjorde nån slags nytta. Du har ju barn och kanske är mera låst för att göra nått i organiserad form men en sak kan ju vara att hjälpa nån äldre människa i närheten eller prata med kyrkan om de vet nån äldre människa som kanske bara vill ha ett besök av nån att prata med en stund i veckan el dyl. En liten sak man gör för nån annan kan ge lika mycket tillbaka som man ger.

Fridaaaa
2019-02-04 14:10
#10

#7 Jag med men måste försöka, för att kunna gå framåt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ingetbarainget
2019-02-04 14:20
#11

.Jag älskar att hålla på med Loom Bands och färglägga bilder.

Fridaaaa
2019-02-04 14:34
#12

Med sysselsättning syftar jag mer på hobby osv, dvs inte bara tex träffa vänner eller så. Kanske lite otydlig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[IdaSoren]
2019-02-04 18:12
#13

Sträckkollar på serier, kollar eller lyssnar på någon spännande dokumentär som man kan grotta ner sig i, städar/organiserar hemmet, ritar/skriver/färglägger saker

Annons:
Calcifer
2019-02-04 20:20
#14

Jag spelar mycket, helst datorspel då. Man behöver inte ha en kraftig dator för att kunna spela riktigt roliga spel, många är gratis via Steam. Det kan vara allt från äventyrsspel till kortspel och liknande. Prova att laga mer besvärliga maträtter, försök se om du kan göra saker från scratch, typ egen pasta eller sådär. Kanske försök lära dig spela något instrument? Så dyrt är det inte om man kikar på blocket efter en väldigt basisk gitarr eller keyboard. Rita egna "affischer" att sätta upp - kan du inte rita? Enkelt löst, se till att ha tunnare ritpapper, välj en bild du vill rita av, håll papperen mot ett fönster när det är ljust ute så är det bara att kalkera, sen kan du ju färglägga dessa själv.

Bestäm dig för att du ska lära dig koreografin till någon random musikvideo. Kolla på den en massa gånger medan du försöker härma stegen. Ser det dumt ut? Äh, du övar ju inte för att uppträda utan för att tänka på annat!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: