Off Topic

OT. Svar till Loris

2019-02-03 16:39 #0 av: Hera

Detta är svar till en låst tråd inne på likavillkor. En sådan låsning ska inte gå osvarad. Är ni ointresserade av detta så bläddra förbi :)

- Oerhört fegt att som sajtvärd attackera en massa folk och sedan låsa tråden och och skylla på att vi går runt i cirklar. Inte bara det att du cencurerar hej vilt när folk kommer med inlägg som motsäger dina åsikter eller uppdiktade händelseförlopp,  du anser dig ha rätt att gå på folk på ifokus och är sedan för feg för att låta oss svara på ditt skitsnack! För skitsnack är det enda du bidrog med nu innan låsning. 

Dina löjliga bortförklaringar för ditt ditt fula agerande här inne är det inte en jäkel som går på.

Citat av LorisM 

"Det är ni som är problemet. Det är ni som gör att våld mot kvinnor normaliserar och det är ni som är svaret på varför män misshandlar kvinnor."

Du måste ha slått huvudet som över huvud taget ens tänker tanken. Svaret på varför män misshandlar är de misshandlande männen och inget annat. 

Vilken avsky jag känner mot dig som sitter och försöker lägga andra människors fel på oss som inte ser misshandel av kvinnor i varje hörn. Oss som inte ser kvinnor som några hjälplösa offer utan som vuxna människor som faktiskt kan tänka. Nej innan du klagar på andras människosyn behöver du städa upp din egen. Och du behöver lära dig att man inte kan hålla på och cencurera allt som man inte tycker om om man vill ses som en person med åsikter av värde.-

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-02-03 16:41 #1 av: Mia-45

Bra att du tar upp detta här med. Detta ska inte bara få gå förbi. 
Att säga att det är vi som normaliserar misshandel mot kvinnor!! Det var det jäkligaste jag läst ärligt talat. 
Och på en sån sajt som förespråkar Lika Villkor. Jo tjena! 

2019-02-03 16:41 #2 av: Ingetbarainget

Håller med till 100%. Har fått bann där och inlägget är borta.

Otroligt vilken person hon är som censurerar personer. 

2019-02-03 16:44 #3 av: Ay'e

Bra skrivet Hera Tummen upp

Tråden där inne är borta  och det var väl väntat .

Anmäl
2019-02-03 16:50 #4 av: Herveaux

Bra skrivet igen!
Jättebra att du postar där inte obekväma sanningar kan städas bort. 

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-02-03 16:51 #5 av: Ingetbarainget

postar samma inlägg på hennes andra sajter. Hoppas att det är okej!

Anmäl
2019-02-03 16:56 #6 av: [Stoffe.]

#0 Tack jag är en av dom som hon anklagar. Hon borde avgå som sajtvärd för så beter man sig inte som vuxen människa. 

2019-02-03 16:56 #7 av: Ingetbarainget

Det gick inte bra att framföra sina åsikter.

Anmäl
2019-02-03 16:57 #8 av: Hera

Och till den som har anmält mitt inlägg så går det inte att anmäla bort mina inlägg eftersom jag är sajtvärd.

Anmäl
2019-02-03 16:59 #9 av: Ingetbarainget

#8 Vi vet alla vem det är Skrattar

Anmäl
2019-02-03 17:23 #10 av: eskils

Jag tycker det var väldigt märkligt gjort att låsa tråden Dom smutskastar Sverige efter bara 33 kommentarer. Utan förklaring annat än att sajtvärden inte orkade prata mer med en av skribenterna där. Men vi var ju fler som skrev, och ämnet är viktigt för många.

Anmäl
2019-02-03 17:29 #11 av: Magi-cat

Har ni inget annat och bättre än skitsnack att syssla med?

Hjärta Klicka på https://naturarvet.se/ Rädda en bit skog! Hjärta

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

2019-02-03 17:32 #12 av: Hera

Här är tråden svaret är till.

https://likavillkor.ifokus.se/discussions/5c5495008e0e7430d8baf026-vakternas-vald-mot-gravid-kvinna?discussions-1

Anmäl
2019-02-03 17:53 #13 av: Ingetbarainget

I vänsterns värld finns inga rosor bara piskor.

Anmäl
2019-02-03 18:31 #14 av: Lona

Utan att ta ställning till trådens innehåll och vilka medlemmar som skrivit vad så är det oftast fritt fram på debatt.ifokus. Dock blir det väl lite samma sak där fast åt andra hållet, en del medlemmar är blockade där med även om de är de med motsatt synsätt mot Lika villkor.
Förmodligen mest neutralt att hålla diskussionen på en sajt som relationer.if som Hera gör.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-02-03 18:33 #15 av: Mia-45

Debatt är en bra sajt. Glad

Anmäl
2019-02-03 18:37 #16 av: Ingetbarainget

Har aldrig varit med om att debatt blockerar sina medlemmar.

Anmäl
2019-02-03 18:44 #17 av: [Teddy2]

ja blev blokad på debat för ja frågade nåt om debat dålig stil!

Anmäl
2019-02-03 18:49 #18 av: Hera

#16 Jodå det gör dom. Finns nog ingen sajt som aldrig blockerar. Jag är blockerad där.

Anmäl
2019-02-03 18:50 #19 av: Ingetbarainget

#18 Okej då är jag med.

Anmäl
2019-02-03 18:50 #20 av: Lona

#16, Det var rätt många som blev blockade direkt i början, flera av dem valde sedan att lämna ifokus helt.
Medlemmarna på Lika villkor och Debatt har väl ganska ofta helt olika åsikter och uppfattning om omvärlden, för att uttrycka det diplomatiskt.

Anmäl
2019-02-03 19:01 #21 av: Ingetbarainget

Man vill ju bara starta en sajt där alla är välkomna

Anmäl
2019-02-03 22:39 #22 av: annia1

Jag vet inte vad jag ska säga. Det är nog bland dummast jag hört. Att har man en annan åsikt så är man orsaken till att män misshandlar. Ja ja.

Hade varit bra om tråden varit öppen av en annan anledning, så jag hade kunnat svara på det som var riktat till mig eftersom det fanns felaktigheter i det hon sa.

Men men. 

Vill du diskutera politik och andra samhällsfrågor.
Kika då in på debatt

2019-02-04 08:17 #23 av: Herveaux

Loris vill inte svara oss hatande troll här i hatkampanjen så hon bemöter därför i en egen låst tråd på sitt forum. 
https://likavillkor.ifokus.se/discussions/5c5750cd8e0e7430d88e8d73-troll-och-hatinlagg-pa-mina-sajter?discussions-1

Här kan hon inte ta bort det så jag skriver som jag gjorde i tråden där;
Vad löjlig du är (LorisM)! Jisses. 

// Harley

2019-02-04 08:29 #24 av: Mia-45

Hon skriver om kvinnohat....homofober m.m. Menar hon oss/er som skrivit i den tråden? Funderar
Vart får hon det ifrån då undrar jag? 
Har man inte rätt att skriva sin åsikt? 
Herrejösses! 

Anmäl
2019-02-04 09:41 #25 av: Hera

#23 Jag är ju blockad där inne så jag kan inte läsa det. Vill du ge en sammanfattning? ;)

Anmäl
2019-02-04 09:44 #26 av: Herveaux

#25 Whaaat...?!Förskräckt Skickar PM!

// Harley

Anmäl
2019-02-04 09:51 #27 av: Hera

Nu har jag läst det. 

Det är ju tur att dom flesta som är på ifokus kan läsa. Det tar ju inte vidare lång tid att se vad som stämmer och inte.

Anmäl
2019-02-04 10:37 #28 av: Ingetbarainget

#26 Kan jag också få den sammanfattningen?

Anmäl
2019-02-04 10:41 #29 av: Herveaux

#28 PM skickat!

// Harley

Anmäl
2019-02-04 10:43 #30 av: Ingetbarainget

Hoppas offerkoftan värmer bra Loris!

Anmäl
2019-02-04 11:29 #31 av: [Stoffe.]

Hon kan inte vara klok om det är någon som borde rapporteras så ä det hon. 

2019-02-04 13:08 #32 av: koppargaller

Är det bättre med en sjtvärd som använder sin sajt för personangrepp? Bättre att sköta sånt på t ex värdsajten.

2019-02-04 19:32 #33 av: Herveaux

Sedärja, då har jag också fått skrivförbud. Oskyldig

// Harley

Anmäl
2019-02-04 19:33 #34 av: Ingetbarainget

Nytt inlägg av Loris: https://kulturtant.ifokus.se/discussions/5c5880738e0e7430d8eb6b4a-har-vi-lart-oss-nagot-av-rosa-parks-historia

Hon röstade bort mina inlägg.

Anmäl
2019-02-04 19:50 #35 av: Mia-45

#34 Det verkar provocerande det de nu håller på med. Låt de hålla på om de tycker det är skoj. De vill ha reaktioner från er/oss. 
Jag ryker väl snart jag med från deras sajter även om jag inte ens skrivit där inne. 
Men jag stödjer er som skrivit och blir kallade för kvinnohatare och allt vad det nu är.  Suck.....

Anmäl
2019-02-04 19:55 #36 av: Ingetbarainget

#35. Absolut men att Loris nämnde oss i inlägget är inte okej!

Anmäl
2019-02-04 19:56 #37 av: Hera

Att hon jämför det med Rosa och det som hände då, är så fruktansvärt illa att jag inte vet hur jag ska formulera det! Ser man inte skillnad på lagar och regler som gäller ALLA, och på lagar och regler som gäller enligt hudfärg-härkomst eller kön-  ska man vara tyst!

Snacka om att ha noll koll och på att verkligen försöka ljuga om vad som hände här. Så respektlöst att jag skäms! Så gör ingen kvinna!

Anmäl
2019-02-04 19:57 #38 av: Mia-45

#36 Gör hon? det kan inte jag se...har jag missat det?

Anmäl
2019-02-04 20:01 #39 av: Hera

#36 Nej hon nämner ingen på ifokus. Du får ta och läsa ordentligt.

Anmäl
2019-02-04 20:01 #40 av: Ingetbarainget

#38 Ja. Hon ändrade det, efter min kommentar!

#37 Jag skrev " Du kan inte jämföra saker som hände för 64 år sedan med nuet" För 64 år sedan så var "rasismen "vanlig i USA.  Men nu Sveriges lagar ska följas och har man inte giltig biljet så får man inte åka med!

Anmäl
2019-02-04 20:06 #41 av: Hera

#40 Du skrev att hon nämner "oss".

Anmäl
2019-02-04 20:11 #42 av: Ingetbarainget

#41 Fel stav.

"Idag tänker jag speciellt mycket på en annan mörkhyad kvinna som också kastades ut av flera vita män när hon åkte kollektivt. Och vi sitter och diskuterar att hon inte följde regler, att folk inte får planka, att vakter har rätt att angripa ... Har vi inte lärt oss något av Rosa Parks historia? Har vi inte lärt oss att när vi accepterar våld mot kvinnor utan att protestera och utan att ställa oss upp och säga: "Det här är inte okej!" att vi också bidrar till normaliseringen och bidrar till att våldet och hatet kan fortsätta? "

Anmäl
2019-02-04 20:17 #43 av: Hera

Jag formulerade det såhär i tråden.

"Det är inte djupt! Det enda det är är respektlöst mot personerna som kämpade. Hade jag levt då och sett denna banala jämförelse hade jag slått bakut. 

Det finns ingen parallell eftersom det är vitt olika saker och händelser. Ni vill ge handikapp till kvinnor, speciellt dom som är gravida. Det är inte golf vi sysslar med."

Anmäl
2019-02-04 20:18 #44 av: Ingetbarainget

#43 Helt rätt formulerat!

Anmäl
2019-02-04 20:44 #45 av: Herveaux

Ifall att min kommentar redigeras eller raderas så skrev jag så här i tråden som länkas i #34:

Att du försöker likställa en plankare med Rosa Parks är ett rent hån tycker jag. 

Varje dag kastas både vita och svarta kvinnor (och män) av kollektivtrafiken för att dom inte följer reglerna. Varför får inte dom egna "tycka-synd-om-trådar" här på era olika forum? 

Tycker du att det borde vara så att enbart kvinnliga vakter får ingripa när det gäller kvinnliga resenärer som inte följer reglerna? 
Kanske vakterna även borde ha samma hudfärg som den dom ska avlägsnas så vi inte riskerar bakomliggande rasism? 
Det om något vore väl att ta ett kliv 64 år tillbaka i tiden... 

Edit: Så var det raderat ja...Cool

// Harley

Anmäl
2019-02-05 06:13 #46 av: Thiah

Jag har sett samma videor som andra och jag ser inget direkt övervåld, ingen hotfull OV så jag förstår inte hur man så stenhårt kan vara på kvinnans sida.

Att piska upp hat är uppenbarligen okej om det drabbar vita män? Eller? För det är just nu vad som sker i flertalet trådar, vita män får skulden vilket låter illa om man tänker på allas lika villkor, lika rättigheter osv..

Och jag tänker inte stenhårt tror på varken bu eller bä förrän undersökningen är klar. Finns flertalet kameror som SL har förfogande över som inte allmänheten får se. Men såklart, man kan ju också tro på ett kort filmklipp av en hel händelse.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2019-02-05 06:58 #47 av: Ay'e

Det gapas stort om  vita männen  hela tiden men kika in i den här videon ganska direkt  efter 6 minuter in i filmen ser vi en vakt som bär på dottern lugnt och fint  strax därpå kommer en kvinnlig vakt med långt fint svart hår och brun hy som också är inkallad till situationen och henne ser man vid ett par tillfällen.

Så det där snacket om vita män kan dom lägga ner i all den tid det finns en kvinnlig vakt med utländskt ursprung med i bilden och man kan undra hur resonerar dom kring det men det har dom väl inte ens noterat att hon finns med och gör sitt jobb som alla andra , varför ingrep inte hon som kvinna och agerade om det handlade om övervåld mot den gravida kvinnan.

Lite surt och beskt för henne har dom nog missat helt Skrattar

Anmäl
2019-02-05 08:44 #48 av: Hayabusa

"Lika rättigheter för alla. Lika skyldigheter för alla.

Alla ska behandlas lika på tunnelbanan.

Alla ska betala på tunnelbanan.

Alla ska följa rådande regler och föreskrifter.

Alla som inte gör det kan avvisas.

Kvinna, man, svart, vit, gay, straight, tjock, smal – vem du än är så är detta helt grundläggande. 

Ingen ska särbehandlas negativt på grund av kön, ras, läggning eller något annat. 

Ingen ska heller särbehandlas positivt – det är inte rättvisa, tvärtom."

https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/alla-ska-behandlas-lika-pa-tunnelbanan-/

Anmäl
2019-02-05 09:21 #49 av: [Stoffe.]

Jag skrev  ett sakligt inlägg på kulturtant men det togs bort. Alla som inte delar deras verklighet plockas bort trots fakta. 

Anmäl
2019-02-05 09:30 #50 av: Hera

#49 Tyvärr är det så ja. Fult är det dom sysslar med.

Anmäl
2019-02-05 10:04 #51 av: Fritid

En kvinnlig ordningsvakt skriver:

"Det florerar ju väldigt mycket HAT nu om oss ordningsvakter och det är väldigt tråkigt och sorgligt, men för att bjuda in till kärlek så ringde min kollega fredric Davidsson och va så glad och varm nyss för han hade precis gjort hjärt och lungräddning på en liten 1 årig pojke som hade fått hjärtstopp och fick i gång honom där och då i tunnelbanan ❤️❤️Fredric du är kung och du är grym på sjukvård och utan oss ordningsvakter som oftast är först på plats så skulle det inte funka i tunnelbanan så det så
Du räddade precis ett liv Fredric och i min bok är du en hjälte ❤️❤️❤️stolt att ha kollegor som finns där för er

Men antar att detta inte är lika roligt att sprida som hatet !!!!! Mycket märkligt ? Folk gillar att sprida skit och okunskap speciellt när dom inte var på plats själva .....Jag va inte där så därför håller jag igen kakhålet"

Tänkvärda ord. Hoppas folk kan tänka efter lite...

Kan tillägga att pojken som räddades av ordningsvakten, om jag fattat rätt dessutom var mörkhyad. Synd att media inte skrivit om detta.

Känner själv starkt obehag av den uppiskade hatstämningen från dem som vill ha det till rasism till varje pris. En av väktarna som fanns med lär dessutom varit en svart/mörk kvinna. ( Osäker uppgift dock)
Tycker man ska vara försiktig att piska upp hat och fördomar i onödan, ( vilket jag tycker likavillkor iFokus gjort här) och istället vänta och se hela bilden. Den kommer nog komma fram i sinom tid...
Peace!

Anmäl
2019-02-05 10:13 #52 av: Fritid

"..strax därpå kommer en kvinnlig vakt med långt fint svart hår och brun hy som också är inkallad till situationen och henne ser man vid ett par tillfällen"
Missade ditt inlägg. Det bekräftar min uppgift då.

Lägger in ett par extra rader.
Vill också passa på och ge en eloge till er som gett er tid till att verkligen titta på klippen och brytt er om att nyansera den uppiskade stämningen genom att inte omedelbart köpa den förenklade historien.
Ser inte heller denna kvinna som enbart "oskyldigt offer" och framförallt ser jag henne inte som ett offer för rasism. Hoppas hela bilden klarnar snart. Tror det kommer fler filmer.

Anmäl
2019-02-05 11:14 #53 av: Devya

Nu vet jag inte vad exakt vad det här handlar om, men Hera, klassas inte ditt inlägg som personligt påhopp?

Att skriva att någon måste ha slått huvudet låter ju inte särskilt konstruktivt eller sakligt oberoende vad det handlar om.

Sen kan ni alla säkert ha rätt men måste man sänka sig till samma nivå som den man tydligen föraktar här?

Jag som inte är aktiv på den där sidan tycker att det känns lite irrelevant att ta upp problem som skedde där inne här på relationer, även om det säkert handlar om en viss relation här.

Annars brukar jag uppskatta din brutala ärlighet, Hera. Det brukar oftast ligga en hel del sanning i dina inlägg även om det ibland kan låta väldigt hårt. :)

Anmäl
2019-02-05 11:30 #54 av: Hayabusa

Grundproblematiken, som jag ser det, är att en de olika sajterna uppfattas av gemene kvinna/man som ett diskussionsforum. Så även jag. Dock blir det tydligt att inte ALLA sajter drivs på detta sätt & vis. En sajt som ser ut som ett forum men väljer att relativt enkelriktat kommunicera en hållning blir något annat. Jag själv glömmer det och "lurar mig själv".  

Anmäl
2019-02-05 11:37 #55 av: Fritid

#53 Problem uppstår när man startar en debatt och sedan när man inte längre vill fortsätta den slänger ur sig grova anklagelser och därefter låser tråden. Bom! Att dessutom likställas andras åsikter med "hat och troll" det är nog inte konstigt att människor blir arga och fortsätter debatten på annan plats. Det funkar inte att komma med grova anklagelser och förvänta sig att folk ska ta det med ro. Jag hoppade faktiskt själv till när jag såg orden: "Det är ni som är problemet. Det är ni som gör att våld mot kvinnor normaliserar och det är ni som är svaret på varför män misshandlar kvinnor." Det var bland de grövsta påhopp jag sett på iFokus faktiskt. Att Hera svarar: "Du måste ha slått huvudet som över huvud taget ens tänker tanken" var i sammanhanget en ganska naturlig fundering och reaktion på det huvudlösa påhoppet.

Anmäl
2019-02-05 13:17 #56 av: Ingetbarainget

Man ser klart och tydligt att kvinnan ligger ner och skriker och gormar och vakterna rör inte henne ens.

Anmäl
2019-02-05 13:54 #57 av: Hera

#53 Det skrevs på aktuell sajt från början. Men raderades. Och som sagt ska sådant inte få passera obemärkt så enda alternativet var någon av mina sajter.

Det står OT och att man kan bläddra vidare om man inte är intresserad.

Anmäl
2019-02-05 17:35 #58 av: Hera

Det är så fruktansvärt att tanterna på sina sidor hetsar upp det till rasism. 

Här behandlas kvinnan som allandra ovsett härkomst. Det är inte rasism alls. Hon fick gå av pga icke uppvisad biljett och dåligt agerande mot ordningsvakter.

Vakterna ber henne ta det lungt eftersom hennes barn är där. Men hon lyssnar inte. Dålig parenting

Anmäl
2019-02-05 21:14 #59 av: Hera

Ojoj. Nu har mitt inlägg 8 anmälningar.

Anmäl
2019-02-06 09:30 #60 av: [Stoffe.]

Det är inga forum utan sajter där man måste håll med sajtvärden till 100 % även om det är icke sanning och annars blir man blockerad eller får sin inlägg borttagen. 

Hur kan man döpa en sajt till lika villkor när det istället handlar om en åsikt. Lyd mig annars blir ni spärrade, det är inget forum som folk vid skriva vid. Tyvärr är Kulturtant lika illa skött.

ett levande forum är när man kan diskutera olika åsikter.

2019-02-06 12:17 #62 av: Herveaux

#61 Inte alls suspekt att du skapat ett konto för att skriva den kommentaren...Skämtar

// Harley

Anmäl
2019-02-06 12:24 #63 av: Hera

#61 Nej jag skämns inte av att tala om hur illa dom behandlar medlemmar med andra åsikter. Tar bort deras inlägg så bara deras hat mot ordningsvaktera som skötte sitt jobb trors bråkig kvinna.

Anmäl
2019-02-06 12:43 #64 av: Hayabusa

Som jag var inne på i #54 så skulle det vara ärligt om (den) sajten redovisade att "avvikande åsikter tolereras ej". Då vet man att sajten inte är ett diskussionsforum utan något annat.  Exakt vad , det vet jag inte, men mig personligen ger det inget. 

Anmäl
2019-02-06 12:54 #65 av: Hera

#32 Skrev det på rätt sajt. Men det raderads. Då blev det här. Det är en ot tråd.

Anmäl
2019-02-06 14:19 #66 av: Lona

Efter att ha sett videon tycker jag nog att vakterna tar det LUGNT snarare än att de går på henne brutalt. En panikslagen kvinna som säkerligen är rädd både för sin egen och sina barns del och vem vet vad hon varit med om innan - men vad ska de göra då?
En av dem tar lugnt och fint barnet åt sidan, de andra "släpar" knappast på kvinnan utan försöker möjligen få henne att ställa sig upp. Stämningen blir givetvis uppiskad av hennes skrik men jag ser faktiskt inte att vakterna gör något fel, de verkar snarare frustrerade över att inte "nå fram" till henne.

Att skrika "RASISM!" så fort någon som är mörkhyad utsätts för en möjlig felbehandling är snarare någon slags bakvänd rasism i sig. Har man då inte dömt kvinnan just för hennes hudfärg när vakterna förmodligen skulle hanterat en vit, gravid kvinna (eller för den delen en vit, icke gravid man) likadant? För jo, det tror jag faktiskt att de skulle!
Dessutom urholkar man begreppet i sig. Rasism är något fruktansvärt, om man slänger sig med det till höger och vänster - vad har man då kvar att ta till när det verkligen ÄR rasism?

Anmäl
2019-02-06 16:54 #68 av: Hera

Loris skriver i sin tråd " Jag har alltid varit tydlig med att jag aldrig kommer tolerera hat, homofobi, främlingsfientlighet, kvinnohat.. på mina sajter. "

Ytterst märkligt då att det inte har hänt. Ändå raderas inlägg. Snacka om bortförklaringar. Tydligen populärt där inne att kasta skit på både ordningsvakter och medlemmar som står bakom deras agerande.

Blir så löjligt när man tänker på sajtens namn.

Anmäl
2019-02-06 23:53 #69 av: annia1

#68 jag tror jag kommit på hur man använder orden " hat, homofobi, främlingsfientligt, kvinnohat etc" för att kunna ta bort inlägg på sajten.

De flesta som fått sina inlägg borttagna på den sajten har skrivit/varit aktiva på debatt och/eller politik. Och då blir deras inlägg tydligen per automatik att anses vara hat, homofobiska etc. Fast deras inlägg bara är åsikter i specifika ämnen. Så dom som röstar bort inlägg plus att värden tar bort, de sitter och utgår ifrån att enda anledningen till att dom skriver är för att sprida hat,  etc.

För mig är det bakvänt. Jag (och de flesta andra människor) kan diskutera ämnen sakligt även såna ämnen där man hatar/ogillar det som tas upp, att man ser olika sidor i ämnet. Det hör liksom till att vara vuxen att kunna se de olika sidorna i ett ämne (bra eller dåligt) och diskutera sakligt.

För mig som medlem är det konstigt att se åsikter bli borttagna när det inte finns något hat etc i inläggen. Det enda intrycket man får är att det bara är de egna åsikter man accepterar. 

I skrivreglerna för sajten så finns det egna regler och där står bla. "Det är okej (och även önskvärt i vissa avseenden) att ha olika åsikter. Att ifrågasätta är bara sunt. Men gör det på ett konstruktivt och respektfullt sätt."
Den punkten bör tas bort helt. Eller så göra ett tillägg att så länge man håller sig till värdens åsikter. För som medlem ska reglerna vara enkla att följa, men när man bara skriver sina åsikter och de blir borttagna fast det enligt reglerna ska vara välkomna då blir det bara tok.

Ändå fast inläggen som medlemmar skriver uppfyller ovanstående så raderas de. Bara i den aktuella tråden finns åtminstone ett inlägg som vad jag kommer ihåg inte innehåller nåt av anledningarna till att raderas. Enda felet i det inlägget var tydligen att det var ett nytt nick.

Att sitta och gissa varför medlemmar skriver sina åsikter blir bara tokigt för dom är inte tankeläsare. 

Visst får en värd ta bort inlägg hur den vill. Men det vore bra om det framgår att reglerna inte gäller.

Sen lite lustigt. Vad jag kommer ihåg nu så har jag inte fått inlägg bortröstade förut här på ifokus. Men i den här tråden har det hänt. (men det är ju tillbakalagt). Som jag förstår gäller det även andra här i tråden att de fått bortröstat och tillbakalagt.

Dom borde väl märkt tycker jag att inläggen läggs tillbaka så det är onödigt jobb.

Får se om även det här blir bortröstat och sen tillbakalagt.

Och jag håller med hayabusa att den sajten inte uppfyller kriterierna för att vara ett diskussionsforum. Utan det är en ryggdunkarsajt.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-07 00:07 #70 av: Sarafiaklara

Skrivet under Om Relationer Ifokus: ”Men kom ihåg att vara trevlig, och inte gå på person...”. Ska den här tråden tolkas som att detta inte gäller längre? Att gå på personer man inte håller med och skriva att den måste ha slagit sig i huvudet eller att den inte är klok är ok på denna sajt nu?

2019-02-07 08:09 #71 av: Hera

#66 Håller med i allt.

Anmäl
2019-02-07 16:12 #72 av: Ay'e

Jag tror det behövs fler  sajter som tar upp dom olika politiska ämnena och som har högt i tak så alla får plats med sina tankar och åsikter så länge det håller sig inom svensk lag .

Har ett par sajter som ligger,den ena  är  påbörjad med annat så den andra av dom har jag tänkt mig få handla om politiska ämnen och tanken är att det ska få vara ganska så högt i tak.

Har  inte haft tid att ta tag i varken den ena eller den andra men har tänkt sätta igång med en nu i dagarna men så förlorade jag en katt idag efter en tids vistelse på djursjukhus så jag kom av mig och behöver få sörja honom men tanken är ett till forum för samhälle och politik bara jag får tid och får hämta mig så jag orkar ta tag i det.

Loris gör så klart som hon vill med sin sajt men det syns här i tråden att många har blivit irriterade och känner sig tystad och överkörda så fler sajter kan behövas som har högt i tak  där oliktänkande får plats så länge tonen är god och man håller sig inom lagarna.

Anmäl
2019-02-07 17:24 #73 av: Ay'e

#69 annia1 snälla människa du skriver så bra så jag vet inte vart jag ska ta vägen ,Tummen upp du sätter ta mig tusan ord på allt det har jag sett på många håll inte enbart i den här tråden tvärtom på hela i fokus allt vad gäller support till andra ämnen jag kan bara ge dig massor med tummar upp för du skriver så fantastiskt bra  Tummen uppTummen uppTummen upp

Anmäl
2019-02-07 18:14 #74 av: Mia-45

Skrivs även inne på Oförklarade Fenomen där jag är medis (ej aktiv sådan). 

I tråden om vi tar åt oss om vad som händer.
Där har Loris skrivit och vinklat det på sitt lilla vis. 

2019-02-07 19:38 #75 av: annia1

#74 har läst den där tråden nu. 

Men att benämna medlemmar som kommer in och skriver inlägg för nassar det går bra. Vilket hon gjorde i den tråden som är upphov till denna. Såna uttalande visar ju tydligt hur motsatta åsikter ses där inne. Och det gör ju också att det skapas mer motsättningar än vad som behöver vara.

I en sak ger jag henne rätt. Det finns personer som skriver saker i skydd av datorn. Nästa gäller nog för fler än mig. För min personliga del så kan jag säga att jag skulle utan tvekan säga samma sak om jag har personerna framför mig. 

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-07 19:48 #76 av: annia1

Göra ett tillägg efter ett nytt inlägg i tråden på OF.

Där hon skriver om hur "vi" organiserar oss. Det är ju bara löjligt med tanke på den sajt dom har på fria.ifokus. Jo jag vet om den.

Så dom som organiserat sig och gått ihop är dom, för på den sajten håller dom varandra uppdaterade. Jo jag vet det också.

Kika då in på debatt

2019-02-07 19:55 #77 av: Mia-45

Hhahaha Nu är jag med portad från Lika Villkor. Undrar varför Funderar

Anmäl
2019-02-07 20:57 #78 av: Hera

Saknas helt klaer självinsikt.

Anmäl
2019-02-08 04:58 #79 av: Ay'e

Organiserar oss men snälla snälla nån Kämpar jag har då inte blivit ombedd av någon att  vara med på att anmäla inlägg, har ni ?  vart får hon det från och inte har jag anmält något inlägg heller i den här frågan. 

Nassar och rassar är ord som snabbt dyker upp och slängs med hur som helst och hur kul kan det vara att få såna ord på sig i all den tid dom inte alls stämmer Ledsen

Jag håller också med henne i att det finns dom som gömmer sig bakom datorn men att utgå från att alla gör så det är bara dumt och själv är jag rak även IRL och möter gärna diskussioner med andra människor för det är givande om  än man inte håller med varandra i precis allt. 

#76 Där hon skriver om hur "vi" organiserar oss. Det är ju bara löjligt med tanke på den sajt dom har på fria.ifokus. Jo jag vet om den. 

Är det verkligen fria ifokus,känner till en dold sajt dom hänger på men den är äldre och kom innan fria ifokus så dom har tydligen fler ställen och jag har följt  en medlems antal inlägg  som vill vara helt anonym och inte synas på i fokus alls och ser hur flitigt inlägg skrivs men dom är dold så man kan inte se vad som skrivs  enbart gissa hur det här är  snacket just nu.

2019-02-08 08:19 #80 av: Herveaux

Jag gömmer mig då inte bakom en skärm, dels använder jag mitt riktiga namn här och skulle säga precis samma saker IRL som jag skriver till folk. 
Jag står för vad jag tycker, tänker och skriver. 
Har heller inte blivit ombedd av någon att varken läsa eller anmäla inlägg och trådar. 

Tycker dom kastar rejält med sten i ett bräckligt glashus dom där. 

// Harley

Anmäl
2019-02-08 09:20 #81 av: Ay'e

Hallegosingen här ryker inlägg efter inlägg  och det är så genomskinligt som det bara kan bli vilka som ligger bakom det och så skyller ni på oss andra men det är ju ni som anmäler bort inlägg Skrattar

Man har tydligen gett sig den på att få till flera skrivförbud här i tråden, att ni orkar Gapskrattar

Anmäl
2019-02-08 09:21 #82 av: Ay'e

Jahapp ja nu har jag fler meddelanden om bortröstade inlägg, heja er Lipar

Anmäl
2019-02-08 09:30 #83 av: Hera

Alla inlägg läggs tillbaka när jag ser det. 

Visst är det intressant att se anklagelserna dom slänger ur sig samtidigt som inlägg i tråden här anmäls ;)

Undrar just vem som gömmer sig bakom en skärm om inte just den som blockerar, cencurerar och handlar i det dolda.

Anmäl
2019-02-08 09:36 #84 av: Ay'e

Tack Hera Tummen upp

Det är verkligen intressant och man kan inte annat än skratta för det blir faktiskt komiskt Gapskrattar

2019-02-08 16:02 #85 av: Mia-45

Jag gömmer mej inte heller bakom en skärm. Har både riktigt namn och bild på mej,
Kan inte annat heller än att skratta åt det. Gapskrattar 

Anmäl
2019-02-09 04:41 #86 av: Ay'e

Tydligen gör vi det, vi gömmer oss och  basunerar ut hat, förakt, löje och fördömanden mot en enskild person eller en grupp.

Vet inte vad som skrämmer men tydligen finns inte raka,starka människor som är som dom är både på nätet och IRL. Här har vi åter ett exempel där man föreställer sig hur andra är,man har redan bestämt sig att så här är alla som har andra åsikter än en enskild person eller grupp.

Just nu sitter jag och tänker att tänk vad fränt det hade vart om vi hade haft möjligheten att möta dom här människorna IRL och diskutera dom frågor som kommit upp under årens lopp som vi är oliktänkande i samt den här tråden och dennes syfte. Min fråga blir ju bums skulle dom våga kalla oss för nassar,rassar,manipulerande troll,hat,förakt,löje osv rakt upp i våra ansikten ? skulle dom vara raka och våga säga det dom tillskrivit oss om vi möttes IRL?

Nu finns dom som enbart är ute på nätet för att jävlas det vet vi alla om men att dra alla över en kam och tro sig veta hur andra är IRL då hamnar man väldigt fel. I dom diskussioner som jag har med min vänkrets så finns många skilda åsikter och alla är vi bestämda med vårt och tongångarna kan gå höga och nu menar jag inte skrik och bråk utan med bestämdhet  säger var och en sitt sen lämnar vi det och går vidare med annat oavsett vi kommit fram till nåt eller ej, oavsett vi är överens eller inte så lämnar vi och fortsätter som vänner men här på i fokus så blir man tydligen ovänner så fort man tycker olika och det blir såna enorma proportioner som inte alls stämmer med verkligheten.

Intressant att vi blir jämförda med det här , tänk om nån i den här tråden hade skrivit och sagt lika om dom då hade det blivit ett jämmerligt hallå. Det här är bara åter ett sätt att försöka tysta andra genom att försöka få andra att tro dom är näthatande troll och det är en omöjlighet att alla som tycker annat än sig själv är ett troll. Troll finns det gott om men man drar inte alla över en kam och tillskriver dom nåt som dom inte är.

2019-02-09 08:56 #87 av: Mia-45

Fått fler inlägg bortröstade...hahaha..Skrattar
Nästan komiskt. 

Håller med allt du skriver Ay`e
Minns att en läkarkollega och jag pratade om sånna här saker och vi hade inte alls samma åsikter. Men inte 17 kallade vi varandra för rasister, kvinnohatare och allt vad det nu heter. 

De säger att  nu att vi gömmer oss bakom en skärm. Tycker jag inte alls. Vi/Ni sa er åsikt och blev kallade en massa strunt av de som VERKLIGEN "gömmer" sej. 
Jag tror inte de hade vågat att säga dessa hemskheter till oss om vi hade de personligen framför oss. 

(Nu får vi se hur länge detta inlägg får ligga kvar)

Anmäl
2019-02-09 11:57 #88 av: Hera

Desperata människor som gräver sin egen grop är ganska underhållande. Fascinerande. 

Anmäl
2019-02-09 17:28 #89 av: Ay'e

#87 Samma här nyss bortröstad åter igen med fem nya meddelanden Skrattar men hur orkar dom hålla på så härFörskräckt

Tack Hera  som upprätthåller ordningen på sajten, du gör ett kanonjobb när trollen gör sitt allt för att få bort oss BlommaHjärtaBlomma

2019-02-10 14:18 #90 av: Hera

Ja att dom orkar. Sitta och syssla med precis det dom anklagar andra för och beklagar sig om. Den dubbelmoralen skojar man inte bort.

Såg även i nån annan tråd att någon pratade om min moderering. Den personen har uppenbarligen inte förstått något av vad detta handlar om och har inte ens brytt sig om att se att jag inte på något vis cencurerar åsikter som skiljer från mina bara för att jag är rädd för sanningen. Inte heller blockerar jag folk av den anledningen. Ingen av dom inblandade är blockerade på mina sajter. Jag däremot är det på några av deras numer. Personens anledning till inblandning är tydlig.

Angående att sprida hat. Att sitta och anklaga folk för misshandel, rasism och dyl  gällande något man inte har den blekaste aning om, döma ut en hel yrkesgrupp, slänga skit på medlemmar och sedan låsa tråden så man slipper ta sitt ansvar över det man gjort, cencurera obekväma åsikter, blockera oliktänkande, indirekt gå på och försöka förlöjliga medlemmar på annan plats än i tråden det gäller trots att man inte är blockerad och anmäla alla inlägg i tråden, om det inte är hat så vet jag inte vad.

Det är fult och fegt.

Anmäl
2019-02-10 20:08 #91 av: Mia-45

Det är länkat i en tråd på Multikulturellt in hit. 
Kan ju vara bra eftersom folk då ser vad som skrivits inne på Lika Villkor. 

Såg med att Hera skrivit ett inlägg i en tråd på OF men detta blev borttaget. 
Håller med Hera om detta är väl hat om något???

Anmäl
2019-02-10 20:20 #92 av: Hera

Inte oväntat det blev borttaget. Det visar ju hur dom Kastar sten i glashus. 

Anmäl
2019-02-10 20:49 #93 av: annia1

Först ett kort svar till aye #79 jo jag vet att det finns andra sajter, men det är den på fria dom håller till. 

Men sen nåt annat. Hon får ta bort hur många inlägg hon vill, det är hennes rättighet. Men att klassa medlemmar på det sätt hon gör är inte ok. För vare sig hon eller hennes följare vet varför medlemmar skriver det dom gör.

Ska ta ett par exempel. Eftersom medlemmar som kommer in på den sajten klassas som nassar så kan jag ju ta nazister som ett exempel. 

Jag tycker lika illa om det som nazister står för som de flesta andra tycker. Men jag kan försvara nazisters rättigheter eftersom alla som bor här har samma rättigheter. 
Skulle jag i en tråd försvara deras rättighet utan att först skriva vad jag tycker så skulle jag bli klassad som nazist. Fast det enda jag försvarar är människors rättigheter.  Om jag vill begränsa deras rättigheter så ska jag även acceptera att mina rättigheter begränsas. 

Ett annat exempel. Vi som vill få ner kriminaliteten anses oftast vara rasister. Men när det gäller brott/kriminalitet så spelar det ingen roll om det är en invandrare eller svensk. Brottet är ju detsamma och offren drabbas lika mycket oavsett om det är en invandrare eller svensk som utför brottet.

Och det som gör det bakvänt. Om man var rasist så skulle man jubla åt alla skjutningar eller åtminstone strunta i dom eftersom dom flesta som drabbas av skjutningar/sprängningar är invandrare (för det är i det invandrartäta områden det är värst eller hittills varit värst). Även de oskyldiga som drabbas är oftast invandrare.

Som vuxen kan man faktiskt försvara avskums rättigheter och som vuxen kan man kritisera sånt man gillar. För det hör till att man ser båda sidorna. 

Jag har varit på ifokus i många år, men jag har aldrig sett nån värd klassa medlemmar på det sätt som görs på den sajten och det bara för att dom har en annan åsikt, ifrågasätter det som skrivs. Jag har inte ens sett nån värd tillåta att medlemmar kallar andra medlemmar för det.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-10 21:07 #94 av: Mia-45

https://multikulturellt.ifokus.se/discussions/5c5aa6bfce12c46038002b78-samernas-nationaldag-6-februari?discussions-1
Inlägg 4 där. 

Anmäl
2019-02-10 21:17 #95 av: Hera

Är blockad så ser inte Gapskrattar

Anmäl
2019-02-10 21:40 #96 av: Thiah

Jag är lite besviken på resultaten av en simpel tråd... En tråd man borde få diskutera i på en sajt som borde tillåta diskussion. Och jag är besviken på den "färg" vissa medlemmar visar upp. Det börjar likna lite sandlåda i min värld.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2019-02-11 01:47 #97 av: Hera

#96 Samma här.

Anmäl
2019-02-11 02:03 #98 av: Hera

#93 Ja det är bara där jag sett värd behandla medlemmar så illa och sett värd kalla medlemmar saker.

Anmäl
2019-02-11 03:25 #99 av: annia1

Nu beror det på vad man menar med illa. Det har ju under årens lopp då och då dykt upp trådar inne på support (fast nu är det några år sen) där det klagats på värdar som tagit bort inlägg och gett skrivförbud och jag har varit med och försvarat värdars rättigheter att göra det. 

Men att kalla medlemmar saker helt utan grund har jag inte sett och det är inte ok för att uttrycka det milt. Och då ska man komma ihåg att det är tack vare alla medlemmar som ifokus finns och det är tack vare medlemmarna som värdar kan starta gratis sajter. 

Av de inlägg jag sett som tagits bort där så finns det inte nåt som faller under hennes kriterier. Utan bara en annan åsikt.

Om alla som faller under hennes kriterier skulle låta bli att logga in på ifokus säg under en vecka så skulle det märkas för ifokus.

Och det är ju inte bara värden på den sajten. För det finns ju medlemmar som ger ryggdunkar åt hennes moderering. Så de delar ju hennes uppfattning.

Och det som gör det hela lite märkligt i mina ögon. Det har länkats till den här tråden på ett par andra sajter, vilket gör att ännu flera medlemmar ser hur medlemmar som har en annan åsikt blir klassade.  Fast jag antar att när det länkas så är det tänkt att man ska få bilden att det är orättvist det som skrivs här.

Man får hoppas för ifokus skull att medlemmar inser att det inte är så ifokus ser på sina medlemmar. För börjar medlemmar tro att ifokus står bakom det så kan det bli rätt många medlemmar som avslutar sina konton.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-11 14:52 #100 av: Hera

Skrev ett svar som väl lär försvinna det med angående att gömma sig bakom en skärm.

Anmäl
2019-02-11 15:02 #101 av: Hera

#70 Efter det fula och idiotiska hon skrev om oss blev jag tvungen att lägga svaret här eftersom det inte gick i aktiell tråd. Det var mitt svar på hennes skitsnack.

Anmäl
2019-02-11 15:06 #102 av: Hera

#11 Det är inte skitsnack från mig. Det är hur jag förkastar hennes rent idiptiska påståenden om oss och vakterna. Hur hon tar bort välskrivna inlägg från vittnen som sett något annat utspela sig och det motbevisade hennes uppdiktade historia.

Anmäl
2019-02-11 17:15 #103 av: Ay'e

Jag kan tycka att det mest rakryggade och starka hade varit om Loris kom in här i tråden och förklarade sitt, har liksom väntat på det men hon skrev nånstans att hon inte tänkte skriva i den här tråden men jag tycker det hade var mycket bättre om hon kom in här och ger sin mening och syn på saken för det hade visat på styrka.

Skitsnack, hat tycker jag inte däremot har vi skrattat åt bortröstade inlägg samt att vi skulle ha organiserat oss  och det blev ju faktiskt lite kul. Nu ska sägas att det förekommer och det kan ha gjort det här men personligen är jag inte indragen i nåt sånt för ingen absolut ingen har bett mig att anmäla några inlägg så det där kan jag inte annat än få ett gott skratt åt.

Nu ska jag var noga med att skriva så ingen kan göra om det jag skriver på andra sajter  för jag vet inte om just Loris själv vart med och anmält våra inlägg för det har jag inga bevis för däremot har några vart väldigt flitiga med knappen det däremot har flera av oss bevis för i tråden och hur många pm som helst om.

Själv har jag inte anmält dom för jag tycker det som skrivs det vill vi alla kunna läsa så varför rösta bort inlägg när man har möjlighet att se vad personer skriver.

Om nu Loris mot förmodan skulle komma in i den här tråden så önskar jag att hennes inlägg får ligga kvar och att ingen röstar bort för gör nån det då tystar den/dom också meningsmotståndare och det ser inte bra ut alls.

Jag är också en av er alla som  vart med på i fokus länge, 11 år drygt under annat nick och visst har jag sett heta diskussioner och pajkastning  samt deltagit själv där det gått högt i tak men ord som rasist,nazist riktade mot andra det har jag aldrig sett men å andra sidan har jag inte läst allt som står på i fokus .

Hera, jag har som dig erfarenhet och stor vana sen många år att prata i stora grupper och våga delge gruppen mina åsikter  både på ont och gott IRL men också att låta  gruppen få säga sitt utan att jag tystar ner dom om vi är oliktänkande för man måste kunna ge andra utrymme med sitt men så har det inte gått till i den här frågan som tråden berör.

En fördel vi har med forum är att vi kan skriva vårt utan att det pratas i mun som det gärna gör IRL ,vi hinner skriva klart vårt men när saker som är bra skrivet raderas och admin avslutar med sina egna åsikter sen låser om sig som nu i den här frågan det har jag svårt för och då ställer jag mig som så många andra frågan,vågar man verkligen göra så IRL, vågar man tysta ner utan att lyssna och ge utrymme för andra, vågar man säga håll tyst till en grupp eller endast en person  som man gör när man låser trådar eller ger skrivförbud till folk som faktiskt beter sig snyggt bara för man själv inte håller med. Det tror jag inte men det ser annorlunda ut när man möts IRL för där kan man ju knappast gå och sätta munkavle på folk men det kan man göra på nätet .

Är det befogat så har jag inget att invända  men den diskussionen som just den här tråden berör där tystades det ner helt i onödan och jag såg många bra inlägg som använde sunt förnuft så varför dom inte fick vara kvar är för mig väldigt märkligt för det var bra skrivet och inte var dom rasistiska eller nazistiska tvärtom dom tog upp den aktuella händelsen mellan väktarna och den gravida kvinnan i tunnelbanan ingenting annat.

Anmäl
2019-02-11 21:50 #104 av: Hera

Såg precis att jag är blockad från alla loris sidor. Även dom jag inte varit på Gapskrattar Plus någon sida som hennes ryggdunkarkompis har. 

Anmäl
2019-02-11 22:31 #105 av: annia1

Kunde sagt tidigare i tråden med tanke på att flera fått skrivförbud.

För den som vill läsa så går det ändå. Bara att logga ut. Man kan inte läsa sista inlägget i en tråd, men annars så funkar det. I mobilversionen kan man även läsa det sista inlägget så använder man datorversion så bara växla (vilket man gör längst ner på sidan) sen får man växla tillbaka till dator versionen och det funkar både på datorn och mobilen.

I appen funkar det inte för som jag förstått den så måste man vara inloggad för att komma åt ifokus.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-12 16:31 #106 av: Mia-45

#104 Samma här. Skrattar

Anmäl
2019-02-12 16:51 #107 av: Herveaux

#104 #106 ...och här. Djävlas

// Harley

Anmäl
2019-02-13 16:33 #108 av: JohanLi

Loris fina ord mot motståndarna

"Att ni sitter här och säger att det är okej att flera starka män brukar våld mot en kvinna (gravid eller inte) för att hon inte visar upp biljett.... 

Det är ni som är problemet. Det är ni som gör att våld mot kvinnor normaliserar och det är ni som är svaret på varför män misshandlar kvinnor.

Edit. Och med "Ni" menar  jag alla här inne och alla där ute i sociala medier som normaliserar och viftar bort att en gravid kvinna blivit brutalt behandlad av flera starka män. Det är inte okej. "

Efter att grundligt ha läst aktuell tråd är det INGEN som skrivit att det är okey att bruka våld. Dåligt försök att smutskasta dom som är av annan åsikt att hitta på sådan skit. Det sker ingen våld mot kvinnan. Sen att Loris lägger ansvaret på er som ser verkligheten, att ni är anledningen till att män slår är rent sjukt. Något står inte rätt till där vill jag lova.

Anmäl
2019-02-13 16:58 #109 av: Hera

Precis. Inget våld brukades. Ordningsvakterna ska hålla koll på stressade situationer och lugna ner dom. Det är evår uppgift när kvinnan beter sig som en galning som vrålar och slår vil omkring sig.hon riskerar sina egna barn. Är det ett offef?verklihen inte.hon är en fara för sina stackats barn. Jag vill se en utredning on hur kapabel förälder

Anmäl
2019-02-13 17:56 #110 av: Ay'e

Jag vet inte hur länge ni kan läsa artikeln men den beskriver så bra hur Vänstern går tillväga och i artikeln gäller det djurrättsaktivism men aktivism som aktivism är något vi bör se med avsmak på som skribenten Gabriel Ehrling skriver.

https://www.dt.se/artikel/ledare-liberal/gabriel-ehrling-perers-de-ar-varken-aktivister-eller-demokrater-bura-in-djurrattsextremisterna

Anmäl
2019-02-13 20:43 #111 av: Hera

#110 Han inte läsa

Anmäl
2019-02-13 21:12 #112 av: Forest

Får man verkligen porta folk som inte håller med sitevärden 😳 😳

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2019-02-14 02:12 #113 av: annia1

När det gäller tidningar. Är lite osäker på om det gäller alla.

Tror det gäller de flesta lokaltidningar, de har alla sina artiklar låsta.  Det som kan vara öppet är insändare.
Jag har ibland sett på DT och gäller nog flera lokaltidningar att åtminstone vissa artiklar är öppna under en timme efter publicering, sen blir de låsta.

När det gäller större tidningar som tex aftonbladet. AF har ju sina plus artiklar. Inte säker, men tror att åtminstone en del av dom är öppna en stund till en början, men sen blir låst. Hur expressen gör med sina premium artiklar vet jag inte.

Sen finns det ju andra tidningar. En del artiklar kan ev vara öppna i alla fall en stund, men de har också för det mesta låsta. Finns nån tidning som har att man får läsa ett visst antal artiklar på en månad. Det går att komma runt om man rensar sina cookisar.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-14 02:13 #114 av: annia1

Forest #112 ja en värd kan porta medlemmar hur den vill. Och det finns ingen att överklaga till. 

Men de flesta värdarna brukar tillåta andra åsikter.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-02-14 03:40 #115 av: Hera

#112 tyvärr

Anmäl
2019-02-15 11:15 #116 av: Hera

Nu verkar folk tycka det är fritt fram att bete sig mot väktare och ordningvakter. Blir riktigt förbannad!! Våld mot tjänsteman.

https://www.facebook.com/1916606461940878/posts/2233803330221188/

Anmäl
2019-02-15 11:33 #117 av: Herveaux

#116 Men herregud vilkat j*vla gapande för ingenting (i videon alltså). Pustar

Får väl se hur det låter den dag någon blir svårt skadad eller t.o.m dör för att vakter/polis inte kan eller får ingripa. 

// Harley

Anmäl
2019-02-15 16:13 #118 av: Ay'e

#116 Du store tid, är folk inte riktigt kloka Förskräckt ja nog blir man förbannad allt Arg

Det där kan hon åka dit stort på och jag säger som jag alltid säger har man inget att dölja behöver man inte bete sig så och man kan följa med och reda ut saken i lugn och ro.

Synd det inte går att läsa kommentarer när man inte är medlem på facebook för dom kan jag tro börjar osa ganska så hett vid det här laget.

Får se hur länge det dröjer innan vänstern går in och försvarar och drar fram rasistkortet igen Ledsen hon är den som beter sig fel och nog är det våld mot tjänsteman.

#117  Får väl se hur det låter den dag någon blir svårt skadad eller t.o.m dör för att vakter/polis inte kan eller får ingripa. 

Har tänkt exakt den tanken och det man gör nu kan få allvarliga konsekvenser när väktare och blåljuspersonal inte får göra sina jobb ifred, hemskt hur det har blivit och så påstår en del att allt bara är gott och fint i vårt land Kämpar

Anmäl
2019-03-18 18:03 #119 av: Jimmy.L

Loris M måste se spöken överallt inte nog med att hon angrep mig när jag startade Debatt, nu påstår hon på sin sajt att jag sänder dit folk för att trolla?

Någon måtta får det väl ändå vara på henne?

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-03-18 20:08 #120 av: Magi-cat

#119 Det stämmer inte! Ingenstans har någon påstått att du "sänder dit folk för att trolla"! 

.

Anmäl
2019-03-18 20:16 #122 av: Jimmy.L

#120 Sluta ljuga tack!

#39 av: Loris M

#38 Liksom det är vanligt att ni från Debatt kommer hit bara när ni vill klaga på mig och bråka. Hade ni varit uppriktiga och verkligen velat diskutera hade det varit en annan sak.

Stoffe som skrev inlägget var inte ens medlem hos min sajt och har max skrivit 1-3 inlägg med några månaders mellanrum på Debatt.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-03-18 22:04 #123 av: Magi-cat

#122 Det är inget påstående om att du sänder dit någon.

.

Anmäl
2019-03-19 02:27 #124 av: annia1

Vill man inte ha svar så ska man inte heller "ropa". 

För det blir väldigt bakvänt. Först klagar man över att några sajter inte skrivit nåt om ett ämne.  Sen klagar man när medlemmar som emellanåt skrivit på en av anklagade sajterna kommer in och skriver. 

För det är så enkelt. Att det var sajten själv som "lockade" in medlemmar som man inte vill ha på sajten.  Man kan ju undra varför man "lockar" in medlemmar för att sen klaga på att dom kommer.

Kika då in på debatt

Anmäl
2019-03-19 04:32 #125 av: Ay'e

Satt och bevittnade trollandet igår på lika villkor där nån/några skapade nick efter nick allt eftersom den fick skrivförbud och sen gick in på förskolan och skrev för att åter få skrivförbud.

Det var något av nicken som skrev grovt vilket nick minns jag inte för inlägget är borta men det var nåt i stil med att det är synd att du finns till på denna jord Loris och så säger man väl ändå inte till folk för det är snudd på hot och jag tappade hakan när jag såg det där för det var verkligen illa uttryckt.

Jag håller inte med Loris i allt men en del kan jag tycka lika i och det skrev jag igår i ett pm som jag  inte fått svar på så kanske hon tror att jag trollade också vilket inte är så konstigt om man utsätts för troll hela tiden och får så grova kommentarer som raderna jag skrev om ovan.

Nu tycker jag också att oliktänkande måste få rum och då blir det intressanta diskussioner,ingen behöver hålla med allt och alla men oliktänkande gör diskussionerna intressant.

Stoffe avslutade sitt nick igår och fler med hen gör efter all pajkastning och vi måste få tycka olika allihop för vi är olika som individer men vi måste också kunna ge utrymme för varandras olika åsikter och värderingar och inte tysta ner dom vi inte håller med.

Jag kommer  att göra en lång paus från i fokus för numer är det inte positivt att gå in på forumen som det en gång var för många år sedan eftersom konflikterna mellan grupper tar över då tröttnar man och drar sig tillbaka för det förstör så mycket när det istället skulle kunna vara givande intressanta diskussioner där vi har utbyte av varandras olikheter.

Själv får jag en klump i magen och kanske har det här  gjort sitt, är inte med i några sociala medier enbart på i fokus  men nu behövs en lång lång paus sen får jag se om jag ens  loggar in mer eller bara låter nicket ligga och damma för att aldrig mer återvända.

Visst jag har också sagt mitt i den här tråden och det har vi alla rätt till men det här ältandet står mig upp i halsen och nånstans måste man släppa taget och gå vidare med sitt  Kämpar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.