Annons:
Etikettpsykologi
Läst 750 ggr
[Avonaco.2]
2019-02-05 12:57

Mina föräldrar vet inte om min sambo

iFokus logotyp RELATIONER Min föräldrar vet inte om min sambo Jag har under flera år haft en relation med min sambo ca 7år, men det är inte mina föräldrar vet om. Anledningen till detta är för att mina föräldrar är muslimer och skulle inte acceptera/tolerera att jag är med en svensk man. Skulle mina föräldrar veta om min sambo, skulle de skämmas så mycket och tycka att jag har dragit skam över familjen. Dem skulle tvinga med att välja eller annat hemsk som religion tillåter dem att gör. Jag mår väldigt dåligt över detta och det har fått mig att ständigt tänka på vad mina föräldrar skulle tycka i olika livssituationer jag hamnar i. Tex jag vill ha barn med min sambo, men rädslan av vad mina föräldrar skulle säga och göra skrämmer mig. Jag älskar min sambo, men det känns som jag inte fullt kan leva lyckligt när jag ständigt måste gömma mig. Vad skulle ni ha gjort i min situation?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Thotis90
2019-02-05 13:42
#2

Bor ni i Sverige, du och din familj? Här i Sverige är det ett brott att använda våld eller begå mord vare sig det är p.g.a. religion eller inte. Man har rätt att be och avstå från saker p.g.a. religion, men aldrig skada en annan människa!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Honestyisdead
2019-02-05 14:29
#3

Jag hade sagt som det är. Sedan hade jag brutit kontakten med familjen om dom inte kan acceptera det. Och anmält om dom börjar hota eller liknande.

illyriia
2019-02-05 16:11
#4

#1 Ursäkta men vad menar du?

_Fisken
2019-02-05 18:36
#5

Värdera dig själv och ditt välmående högst. Du har rätt till ditt liv. Ingen tackar dig för att du offrar dig. Du älskar din sambo och kärleken är viktigast - oavsett vilken Gud vi tillber. Om någon annan ser ner på dig och försöker styra dig på grund av dina val så får du vara stark och hävda din rätt.

Upp till toppen
Annons: