Annons:
Etikettpsykologi
Läst 740 ggr
Giring
2/6/19, 12:46 PM

Är han en monster?

Hej! Jag skulle vilja ha råd och stöd…. Ska försöka skriva kort… Jag har träffat med en kille i snart 6 månader sen. Han verkade så snäll och allt var så fint i början. Han visade all kärlek och var jätte jätte intresserad…vi kunde prata så djupt och han förstådd allt och han ville vara så nära mig hela tiden…han ville ha kontakt på alla plan med mig…jag kände mig i himmelen…han var omtänksamt och fin och jag kände så att jag hittade mitt livskärlek..vi pratade om familj och gemensamt barn ..hus allt…han har inga barn jag har….jag levde i ett dimm men hur stor dimm att jag märkte imte att det är nått stor fel på honom….tyckte inte alls att det var konstigt när han berättade att han hade inte seriöst förhållande än fast han är 38 år gammal. Han visade all kärlek och jag trodde att han älskar mig….men han blev osäkert snart och har gjort slut…men sen han kom tillbaka och förklarade att han är rädd för han vet inte hur ska han vara i ett förhållande. ..jag sa okej …han ville vara i ett förhållande med mig och har lagt ut på facebook …en hel vecka det kunde hålla sig sen han ångrade sig…vi gjorde slut igen. .men tiden vi var inte tillsammans han snokade efter mig på insta ….han tittade min alla story jag har lagt ut…..varje gång när han kom tillbaka han sa att han vet inte varför han kan inte släppa mig…..5 månader han har gjort slut 5 ggr…så när vi började prata om förhållande och lite mer seriöst….men han kunde inte hålla sig borta kom tillbaka hela tiden…han visade att han vill verkligen och vi pratade massor…jag trodde verkligen att han är bara rädd och att han vet inte att han är kär än för han sa att han aldrig har varit kär…så jag tänkte att med tiden han kommer upptäcka själv att han är det:kär…han har ätit antidepressiva i flera år och han slutade med den precis då när vi träffades så jag trodde att det är biverkningar i hjärnan som gör att han är så osäkert…därför jag förlåtit till honom jämt…men tiden han berättade saker som då jag tyckte att var så konstigt…jag tyckte synd om honom och ville hjälpa att han ska må bra…han berättade att hans föräldrar är jätte religiös och att han blev uppfostrad hårt i den troende.Han berättade att han blev lämnad av mamma när han var liten och det påverkade honom så mycket att han stängde av sina känslor…han berättade att han har försökt få hjälp av psykolog men dom kunde inte hjälpa för han ville inte prata om saker….han berättade att han brukar glida in i situationerna vad han vill inte egentligen och bara spela med…han berättade att han har inga känslor och att han älskar inte sin egna föräldrar heller…visst inte allt på en gång…bara sakta sakta…varje gång nått litet sak…jag ville hjälpa honom och var förälskad för han visade till mig att det är jag han vill ha och kanske han älskar mig…trodde jag. ..han skev varje dag och kom till mig att umgås och att vara med mig…men efter varje gång vi gjorde slut han ville ha mindre och mindre…som jag skrev…först förhållande…sen vi får se …sen han ville bli kk med öppet förhållande och tills sist nu han skrev sanningen…att han aldrig älskade mig och helst ville inte möta med mig i trappen av rädsla att bli avslöjas …?!/vi var granne/men när han kom ner då han spelade med…han beskriver så:när jag visade mer och mer kärlek då han tvingade sig själv att spela med mer och mer för han tyckte om det när det blev intimt fast inte att kyssas för det var för intimt…efter all sanningen han skrev att skulle vilja prova vänskap med mig för han är nyfiken hur vi skulle uppfatta varandra och så….jag skrev till han att han ska flytta från huset och det gjorde han idag om jag såg bra…vad i helsike är han att kan göra så ?!En sån person har inga känslor överhuvudtaget och vad fan ska jag göra …hur ska jag göra om jag ser honom…jag skulle vilja skriva till hans föräldrar att han behöver riktigt hjälp…vad skulle ni göra i mitt fall? Jag vet att jag skulle förstå att han har inga känslor alls men när han "blev rädd" när vi pratade mer seriöst jag trodde verkligen att han mår så dåligt att han vet inte hur ska han göra för han visade att han vill bli av medicine och att han vill leva normalt….han hade längtan efter familj och kärlek och allt….och att fast han aldrig sa hur han känner han visade så mycket genom att kramas….pussas….att han visade att han bryr sig …han var så snäll och lagade mat …köpte saker till mig och gjort allt att jag ska känna mig älskad…. Han gjorde mig galet och när han lämnade mig så många ggr jag hoppades hela tiden att nu han kommer förstå att han är kär… Fan vad dum jag var det vet jag nu….men jag vill veta vilken människa spela känslor och utnyttja en annans känslor …och det är okej att 1 gång….men hur kan man göra en så galet att det kan man göra 5 ggr….?! Vad är det sjukdom eller vilken monser är han…. Vad känner en sån person när framför dörren lägger mask på sitt ansikte och kom in i en familjen och börja spela teater …tills det går…. Och sämsta är att jag är den som känner mig misslyckad att kunde inte hjälpa till honom…. Ni kan skriva att efter första jag skulle sparka honom men det är så enkelt att säga för han visade sig så sårbar och undergiven av hela familjen….och hur och vad han berättade sakta sakta man tyckte att stackars han…stackars han….om ni förstår vad jag menar…. Och jag tror han skulle inte avslöja sig själv framför mig om jag går inte på saken så hård om en seriöst förhållande…..vad han ville undvika i varje pris… Så snälla ge mig råd hur vidare….men mest jag skulle vilja veta verför en gör så mot en andra…?! Han skrev att inte jag är den första som drabbades av honom….att han gjort samma mot alla och att han har ingen känslor mot människor…. Han är förskollärare. …fast han jobbar inte i den yrke nu… Tack för hjälpen

Annons:
Galenidjur
2/6/19, 1:38 PM
#1

Ja du. Jag förstår att du är ledsen och att du gärna vill ha svar , men sanningen är att det finns ofta inga svar. Vissa människor bara är sånna. Det kan handla om okänslighet och att man helt enkelt inte bryr sig om andras känslor, och sen finns det vissa som beter sig så för att de tycker det är roligt helt enkelt.   Jag har själv råkat ut för både och, och jag vet att det suger….  Helst hade man ju önskat att alla människor var fina och ärliga mot varandra, men tyvärr är det en naturlig del av livet att vissa inte är det. 

Du kommer att komma över detta till sist ska du se. Det kanske tar tid, men i slutändan kommer du se vilken tur du har som nu slipper honom och hans skit!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Giring
2/6/19, 2:06 PM
#2

Tack för svaret! Jag tänkte aldrig på att kanske han tyckte bara att det var roligt….synd men jag tänkte på honom mest som en människa som vet inte om sina känslor för han stängde av dom när han var barn… …..nu att jag tänker efter kanske det var så att han bara tyckte att det var så roligt. …tänk att han ville inte alls möta i trapphuset med mig för han ville inte bli avslöjas att han har inga känslor mot mig. Då det betyder att innan han kom ner han förebbedade sig på teater han ska spela till mig om sig själv…han ville se gränsen och att hur lågt kan han gå med mig…tills slut han skrev kall sanningen om hans verkliga känslor och kan leva vidare i sitt egoistiskt liv i lugn och ro utan skuldkänslor. Han har börjat flytta hoppas jag. Det är bara vi som bo i huset. Jag med mina barn och han… Synd att en sån som han kommer aldrig känna hur det känns …och synd att han kommer fortrsätta med sin skit mot andra Kvinnor och mammor tills han lever 😔

Galenidjur
2/6/19, 4:39 PM
#3

#2  Ja vist är det tråkigt, men du får trösta dig med att du har i alla fall kommit undan och kan nu träffa någon som är mycket bättre!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: