Annons:
Etikettkänslor
Läst 1061 ggr
Lollo pop
2019-02-07 16:08

Rädd för att göra bort mig.

Har träffat någon som jag tycker mycket om men vet inte hur jag ska ta upp detta med honom är fruktansvärt rädd att göra bort mig helt och hållet vet ju inte vad han känner eller om han är singel eller lever i ett förhållande. Hur gör man tyckte det var mycket lättare förr. Har funderat ett bra tag på detta så snälla om ni har erfarenhet av detta hjälp mig vågar inte ta steget och fråga är väldigt osäker på mig själv vad gäller relationer hur talar man om för någon att man tycker om honom?

Annons:
-Aida-
2019-02-07 16:28
#1

Jag säger det bara rakt ut ifall det är min uppfattning att han kan gilla mig tillbaka, då är de oavsett om han har flickvän eller inte.
Många vågar inte att vara så rakt på sak, man kan ju slinka in en antydan om att han har en partner redan, då får man ju veta vad hans status är i lite smyg, typ "din flickvän gillar nog de här också"
då kanske han säger "haha! jag har ingen flickvän just nu"
då säger man tillbaka "ojdå! inte? de trodde jag,  hur kommer de sig?" och de flyter på.
Ju äldre man blir desto mindre orkar man bry sig om att smyga med saker. 😂

Xicilia
2019-02-07 17:13
#2

Har du någon känsla för ifall känslorna kan vara besvarade?

Lollo pop
2019-02-07 19:09
#3

#1 Tack för ditt svar önskar att jag var lika modig som du. Själv tycker jag det blir jobbigare ju äldre man blir. Jag har fått en kännsla av att han tycker om mig men om det är som vän eller nått mer vet jag inte har fått för mig att han redan lever i ett förhållande…tycker det är så svårt. #2 Ja som jag skrev ovanför så ja jag tror att han gillar mig men vet inte på vilket sätt vi pratar rätt mycket och det är inte så att han avslutar konversationen direkt utan berättar gjärna lite om sig själv men dock inte om han är sambo/gift. Och jag har vart för feg för att fråga en av anledningarna till att jag är så fötsiktig är att jag för nått år sedan träffade en underbar man som jag fick kännslor för vilka jag trodde var besvarade men det tyvärr visade sig att han var gift.

spiritoffalconer
2019-02-07 19:32
#4

Alltid jobbigt att ta det där steget. Tar man inte steget rinner det ut sanden. Vilket allt typ gör för mig. Men små steg är bättre än inget steg alls

Lollo pop
2019-02-08 13:21
#5

#4 Tack för rådet tror att jag är av samma åsikt att små steg är bättre än inga så jag tror jag fortsätter med dessa och så får tiden utvisa vad det blir antingen rinner det ut i sanden eller så kanske det i blir nått bra eller bara en vänskap.

sp0ngeb0b
2019-02-08 15:19
#6

Nu vet jag inte om/hur ni umgås, men skulle du kunna fråga honom om han vill ses någon gång? Och om ni redan brukar träffas så kanske föreslå något annorlunda. Typ se på film eller något sånt. Och då bör du ju märka ifall han är ointresserad. Det kan ju gå att smyga in i konversationen på något sätt, så kanske det blir mindre stelt ifall du skulle bli avvisad. 

Jag är inte heller speciellt bra på sånt här, men jag hoppas det går bra för dig. Lycka till :)

Annons:
Gaara
2019-02-08 16:22
#7

Men… Ni känner ju uppenbarligen inte varandra än… I så fall hade du ju vetat om han hade någon eller ej. På vilket sätt umgås ni? Vart träffades ni? 

Känns som att dina känslor kanske inte är äkta heller då du inte verkar känna denna man så mycket. Börja med att lära känna honom mer så du vet om han är upptagen eller ej. Sedan behöver du ju veta om han är ute efter ett förhållande om han nu skulle vara singel samt om han har känslor för dig. Men just nu tycker jag att du ska koncentrera dig på att lära känna honom. :) Kan komma med bättre tips på HUR du ska gå till väga om jag vet mer om hur ni träffats och hur ni umgås. :)

spiritoffalconer
2019-02-08 18:28
#8

#5 hoppas det blir vad som är bäst för dig och vad ditt hjärta säger.

Lollo pop
2019-02-11 08:07
#9

Tack allihopa för era råd. #7 Nej jag känner inte honom jättebra. Vi träffades genom våra arbeten. Vi hörs en hel del på telefon ang jobb fast det sista har vi pratat mer privat än arbete Vad gäller kännslor annser jag att alla är äkta oavsett vad du känner men jag ber om ursäkt om det verkat som att mina känslor är mer än de är men jag skrev bara att jag tyckte om honom och det gör jag vi har trevligt när vi pratar vi har pratat en del om våra vuxna barn och föräldrar men alldrig nämt våra civilstånd varför vet jag inte har bara inte blivit så. Men jag ska fortsätta försöka lära känna honom så ger det sig nog av sig själv.

alicetrött
2019-02-11 11:34
#10

Om ni jobbar ihop kan du väl bara fråga hur han bor som.. "bor du i lägenhet eller hus?" Och när han svarat så säger du… "jaha bor du själv där eller?"

Så har jag iaf frågat en del kollegor, Kvinnor och män. Utan att jag för den skull är intresserad av någon eftersom jag är upptagen.

Lollo pop
2019-02-11 14:43
#11

#10 tack för tipset. Men om han nu är singel hur vet man om han bara är artig eller om det finns ett vist intresse hos honom med är väldigt osäker på mig själv och vågar inte fråga rätt ut men tror mig ana i bland att det kan finnas en chans att han är intresserad upplever att han i bland flörtar lite fast jag kan ha misstolkat honom helt och hållet har hänt förr att jag gjort det. Så det är svårt för jag uppskattar verkligen att prata med honom så är livrädd att göra bort mig än en gång.

Upp till toppen
Annons: