Annons:
Etikettsingel
Läst 1990 ggr
Fridaaaa
2/11/19, 3:46 PM

Klä sig inför dejt

Jag är helt ny på det här med dejtande (trots att jag är 28) då jag levde med samma i 11,5 år haha! 

Jag klär sällan upp mig och så. Hur hade ni klätt er inför dejt? (vet att det är individuellt och kanske beroende på vad man ska göra) men tänker tex middag och bio eller något sånt bara :) 

Är själv ingen klänning eller kjolperson. 
Helt loost haha! :) 

Länka/visa gärna bild på det ni har/Brukar ha/hade haft :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
spiritoffalconer
2/11/19, 4:02 PM
#1

Klä dig i det som du känner dig bekväm med.

Mooniq
2/11/19, 4:25 PM
#2

Klä dig i sånt du gillar, för det du gillar speglar vem du är. Kanske lite makeup om du använder det och lite blingbling. Du ska känna dig fin,  det är det viktigaste.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
2/11/19, 4:30 PM
#3

Inte ute efter kommentarer som "det du är beskäm med" , " det du trivs med"; det är inte det jag efterfrågar :)Utan tipspå plagg och inspiration :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
2/11/19, 4:48 PM
#4

Beroenr lite på var middagen ska ätas, alltså om det är väldigt casual eller lite finare (förutsätter nu att det inte är nåt superfint ställe dock). Är det väldigt casual (tänk typ cafémat) skulle jag ha på mig vanliga kläder vilket är typ svarta jeans och t-shirt med tryck, och antingen sneakers eller kängor. Håret utsläppt och utan smink för det äger jag inget. Är det lite finare (restaurang) skulle jag nog bara byta t-shirten mot en blus. Om jag mot förmodan skulle gå på en dejt på ett väldigt fint ställe vet jag inte vad jag skulle ha på mig faktiskt då jag inte har några direkta finkläder. Är generellt inte speciellt finklädd då jag gillar mer casual stil utan smycken, smink osv. Det speglar nog min personlighet också så det är ju bra när man dejtar tönker jag :)

[Urfokus94]
2/11/19, 5:14 PM
#5

Klä dig i det du gillar, för det kommer kännas om du är obekväm och inte hör hemma i det du klär dig i. Klart man ska klä sig så man visar sin bästa sida, men om det ska vara "long term" så kommer den du dejtar med tycka du är fin oavsett.. Om denne tycker du är fin. Vet du inte ville ha såna kommentarer men det är ju svårt att ge råd när man inte vet din stil heller. 

När jag gått på dejt i det förflutna har jag haft på mig det jag trivs i, oavsett vart vi mötts vilket brukar bli jeans.. och sedan någon fin tröja till (absolut inget speciellt) det är ju så jag klär mig..

Mooniq
2/11/19, 5:22 PM
#6

är du kort, lång, bred, smal. vilka färger gillar du? finns det nån del av dig du är extra nöjd med? tex om man tränat armar/axlar eller vader då kan det vara riktigt kul att framhäva det. En färgglad tunika till ett par svarta byxor kan vara lagom elegant, kanske med en sjal eller cardigan som man lämnar öppen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Honestyisdead
2/11/19, 6:59 PM
#7

Jag klär mig i det jsg känner mig bekväm med. Blir oftast leggings och en klänning.  Ska se om jag hitrar länk

Honestyisdead
2/11/19, 7:12 PM
#8
Surpan
2/12/19, 10:25 AM
#9

Jag har nästan alltid jeans på mig om det inte är finare restauranger eller större fester. Ett par helsvarta jeans är ett bra standardplagg som ser lite mer uppklätt ut än typ ett par ljusblå. Till det skulle jag variera överdelen efter aktiviteten. Till finare restauranger blir det klänning. Sen gillar jag att ha klackar på mig på dejt. Även om de är låga. Det ser lite uppklätt ut.

/Surpan

-Aida-
2/12/19, 11:11 AM
#10

Gå in på HM's hemsida och kolla igenom där, massor med inspiration.
Jag brukar inte klä upp mig men jag brukar gilla att ha en stickad långärmad tröja i mörkblått med jeans och en sjal.

Fridaaaa
2/12/19, 7:08 PM
#11

#5 som sagt är jag bara ute efter inspiration :) --- Tack för tipdem och inspiration :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Urfokus94]
2/12/19, 7:10 PM
#12

#11 jo men nu kommentera jag redan xD

Men japp :) jeans och en fin tröja är nice.

Katti
2/13/19, 8:21 AM
#13

Som den jag är, d v s kläder jag är bekväm i. Jobbkläder, vilket för mig är jeans och en snygg tröja eller tunika. Kanske med någon fin accessoar som en scarf, ett lite större halsband eller hängande örhängen. Sommartid skulle jag ha klänning.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
[Forest]
2/13/19, 9:29 PM
#14

Nu är jag gift. Men jag tänker på ska du ut på fika dejt så vill man kanske inte klä upp sig för mycket. Jeans snygg blus/tröja eller tajts o tröja. Frida är du singel jag har missat lite fokus vart lite off . 😞

Fridaaaa
2/13/19, 9:50 PM
#15

#14 ja. Sambon lämnade mig i början på året :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2/14/19, 8:51 PM
#16

15 Det var tråkigt att höra 🌹 Du har säkert hört en massa om mister man än finns tusen till o den visan. Jag säger så här släng dig inte in i nytt om du inte helt kan njuta av det. Låt tiden få mer klarhet vem du är, du är säkert en helt annan Frida idag än vad du var för 11 årsen. 😊 Du kommer märka när du träffat den rätta ☺

Fridaaaa
2/15/19, 1:49 PM
#17

#16 ja jag kommer inte hasta något❤

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gaara
2/16/19, 10:14 PM
#18

Well, jag hade inte klätt upp mig mer än vanligt. Vill att personen ska gilla mig för den jag är även i det jag klär mig i vardagligt. Precis som att mina kollegor minns den dagen jag kom på intervju på jobbet. Minns inte exakt vad jag hade på mig men färgglatt var det och det folk minns mest bortsett från att jag var liten och kort är att jag hade en rosa fluffig fejksvans hängandes från min färgglada ryggsäck. XD Men jag tänkte liksom att, vill de inte ha mig för mitt utseende så är de inte värda mig för det är inte i kläderna kompetensen sitter.

Upp till toppen
Annons: