Annons:
Etikettkänslor
Läst 1645 ggr
Vash
2019-02-23 05:39

Överreagerar jag?

Hej! Jag har under natten bråkat med killen angående en sak, och båda tycker att det är den andra som ska be om ursäkt. Vi har nyligen blivit tillsammans så vi har inte lärt känna varandra så väl ännu, men han pratar emellanåt ganska mycket om sina ex vilket jag inte tycker om. Jag har även sagt att jag inte uppskattar historier om ex och då tycker jag han borde respektera det men under ett telefonsamtal på natten ska han berätta något om ett ex igen, då börjar han med att berätta att han träffade henne genom en dejtingapp och blev helt galen för att hon var så sjukt fin, sexig och utseendet var allting han drömmer om. Då blev jag sur och sade att jag tycker det är respektlöst mot mig att nämna hur perfekt hans ex är, speciellt när han använde komplimanger om henne som jag aldrig fått av honom. Han tycker att det är jag som är barnslig för att ta åt mig av det, för i mina ögon var det samma sak som att bli jämförd och få höra hur mycket bättre hon är. Han säger att jag är för osäker på mig själv och att jag överreagerar. Han tyckte att jag startade ett drama för ”ingenting” men för mig var det ju inte så litet som han vill ha det till. Jag tycker att han kunde be om ursäkt för att han uttryckte sig på ett sätt som fick mig att känna mig otillräcklig, och framöver tänka på hur han formulerar sig när han pratar om andra tjejer(om han nu måste göra det, så tycker jag inte han behöver överösa komplimanger om dem). Vad tycker ni? Hade ni reagerat som jag, eller tycker ni att han har rätt?

Annons:
Vash
2019-02-23 07:14
#1

En uppdatering som gör att ni inte behöver ta er tid att skriva något långt inlägg : Jag har valt att göra slut med honom, relationen är över men av helt andra anledningar än vad som nämndes i inlägget.

-Aida-
2019-02-23 08:56
#2

Eftersom ni gjort slut spelar de ingen större roll. Men det kan vara bra att veta ändå för framtiden ifall något liknande händer igen för det kommer de nog att göra. Jag hade tyckt samma sak som du och jag hade sagt samma sak som du. Finns ingen anledning att prata om ex eller att nämna hur snygga dom är inför sitt nya förhållande, tycker det var extremt onödigt av snubben att göra. Jag tycker inte du överreagerar på detta, du gjorde helt rätt.

Vash
2019-02-23 10:51
#3

#2 Det känns skönt att höra, att det finns fler som tänker som jag. När vi hamnade i bråk så var han alltid snabb att kritisera mig och det var alltid mitt fel oavsett vad det var(enligt honom) då så jag känner nu att han ville göra mig osäker på mig själv. Han sa häromdagen att det allra viktigaste för honom är att den personen som är i relation med honom ska lyssna på honom och att det gör honom arg om man säger emot honom. Det var då jag funderade på att göra slut med honom, och det känns skönt att ha gjort det faktiskt. Gällande bråket igår är det precis så jag tycker, finns ingen anledning att prata om sina ex alls och speciellt inte på det sättet. Tack för ditt svar.

Namiko
2019-02-23 12:38
#4

#3 Du gjorde helt rätt beslut. Man måste kunna säga emot sin partner och ha olika åsikter utan att det blir en stor grej av det. Han försökte troligen trycka ner dig till den punkt där du inte vågade säga emot honom, delvis för att din självkänsla blivit för låg eller av rädsla för att göra honom arg.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Vash
2019-02-23 13:05
#5

#4 Precis, tycker att det är ett stort varningstecken när en man säger att hans tjej måste vara lydig, lyssna och inte säga emot. Att bråka är tyvärr en naturlig del av relationer med andra människor, och detta beror ju på att människor tänker och tycker olika om saker. Jag känner att jag vill inte vara med någon som anser att endast hans åsikter ska lyssnas på och respekteras. Som du säger började det kännas som rena försök att trycka ner mig, i syftet att få en lydig tjej som inte vågar säga emot eller som får så dålig självkänsla så att man faktiskt tänker att allting är sitt eget fel. Efter att vi pratat ut igår angående hur han pratade om sina ex så pratade vi om mycket annat, men sen började han igen med att beskriva hur han älskar sitt arbete som ordningsvakt på nattklubbar för att han varje dag kan spana in riktigt fina tjejer, tycker det också är en olämplig sak att säga när man är i en relation och detta problemet har funnits redan från början men det har bara börjat skava och störa mig mer och mer. Det var där det började eskalera och sen fortsatte han prata om sina ex och andra han har dejtat tidigare, kände att det var ren provokation i försök att få mig må dåligt. Det finns för många varningstecken kring honom för att jag skulle fortsätta vara tillsammans med honom, och jag vill definitivt inte hamna i en destruktiv relation med någon som har målet att få mig må dåligt, så kände att det var dags bryta här och nu.

-Aida-
2019-02-23 15:11
#6

#5 Helt rätt beslut, han är inget relations material, han verkar bara vilja ha någon för att trycka ner och styra för att låta sig själv växa starkare och mäktigare. Känner igen de där med snygga tjejer på jobbet har också varit med om det, man blir inte direkt lycklig av att höra att den där söta tjejen med stora bröst som kom in i värsta urringat, det håller inte länge då.

Annons:
Gaara
2019-02-28 09:45
#7

Jag tycker det är okej att prata om ex, i alla fall om det varit en lång relation. De har ju varit en del av ens liv. Jag pratar om mina ex ibland och min fästman pratar om hans. I början var jag inte heller jätteförtjust i att höra om hans ex men har nu inga problem med det. Däremot så gör man inte som ditt ex gjorde… Tycker det var helt osmakligt av honom att tala om för dig angående hur jävla snygg han tyckte att hans ex var. Det är skillnad på att prata om ex och på att prata om ex känner jag. Man kan göra det på ett bra sätt och på ett väldigt osmakligt sätt… Jag tycker helt klart att han gjorde fel men även att hans sätt att prata om sitt ex också visade att han kanske inte hade rätt känslor för dig och kanske inte var redo för ett seriöst förhållande nu.

[Forest]
2019-03-24 20:49
#8

Oj på 2 timmar vart det helt andra orsaker tycker GOTT Å VÄL detta med exet hade räckt för mig att be han fara å flyga 😌

_Fisken
2019-03-24 22:58
#9

Han var inte speciellt smidig. Ert förhållande lär inte ha blivit bättre framöver…

Upp till toppen
Annons: