Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1485 ggr
diamanten 1
2/24/19, 8:20 PM

dysfunktionell släkt

Hela min släkt har levt dysfunktionellt på olika sätt En del självmedicinerar med alkohol eller helt enkelt lever med fel person  felval och mår inte bra Jag har levt likadant eftersom jag aldrig lärt mig vad kärlek är och aldrig sett det i min släkt Jag har varit medberoende till olika beteenden men har nu läkt och är det inte längre och lever inte destruktivt Till min fasa upptäckte jag att mina vuxna barn har tagit efter och lever i olyckliga relationer Jag såg det inte förr när jag själv levde så men ser det nu Dom är avstängda känslomässigt och dricker både för mycket och för ofta och har även ett av mina barnbarn berättat för mig Jobbar och är inga som sitter på parkbänken men självmedicinerar Alla foton på facebook tex är det alkohol med och även när barnen är med Jag har tagit avstånd och vill inte vara med på födelsedagsträffar eller annat Känner mig som både aktör och publik och trivs inte Skönt att slippa och mår bra att slippa vara där men saknar en släkt och en familj   Molly

Annons:
OlgaMaria
2/25/19, 6:00 AM
#1

Jag tycker det är svårt att förstå att du tagit avstånd!? Det är dina barn och barnbarn. Ifall det är fyllefester kan jag förstå att du tycker det är jobbigt men så kan det väl inte vara hela tiden? Hur firas barnbarnens födelsedagar? Kan du inte bjuda hem till dig då och då och säga att alkohol inte är tillåtet hos dig?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2/25/19, 2:57 PM
#2

Jag reagerade lite som OlgaMaria när jag läste din text.

Det vill mycket till att ta avstånd till de man älskar oavsett vad de gör. 

Det känns som om du kanske skulle prata med dina barn istället. Du har ju egna erfarenheter skriver du så de lever kanske enbart som de lärt utan att tänka på det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
2/25/19, 6:04 PM
#3

Har en bekant som heller inte går på barnens/barnbarnens födelsedagsfester just för att spriten flödar. Några av gästerna får alltid för mycket i sig och blir mindre trevliga… Men hon umgås med sina kära ändå fast vid andra tillfällen. De vet hennes inställning och varför hon inte kommer! Tycker att det är starkt av dig att du har tagit dig bort från ett destruktivt sätt att leva!🌹

diamanten 1
2/25/19, 10:42 PM
#4

Jag har försökt att prata men går inte Jag träffar mina barnbarn och vi glr saker tillsammans Att sitta utan att det är fyllefester men att det alktid ska vara dricka lär barn att det är lika naturligt som att dricka vatten Sen att inte prata med varandra utan ha tv på för att det är Nån match på gång så kan jag lika gärna eller hellre vara hemma Mina barn och jag hade en fin och nära relation innan dom träffade sina partner och deras föräldrar Finns bara fotboll och öl i deras vokabulär och ger mig därför inget

diamanten 1
2/25/19, 10:44 PM
#5

Tack Caeli för att du förstår Man har bara ett liv och då ska man må bra

Upp till toppen
Annons: