Annons:
Etikettförhållande
Läst 2544 ggr
Rosen82
3/3/19, 10:21 PM

Vart /Hur träffade du din partner

Varit singel i ett antal år och försöker träffa någon via nätdejting men det känns mer troligt att jag ska träffa någon i kön till McDonalds:) så lite nyfiken vart ni träffat varandra

Annons:
Grace2009
3/3/19, 10:26 PM
#1

World of warcraft. Är nog inte ovanligt att man träffar någon genom ett gemensamt intresse.

Bjornberg
3/3/19, 11:28 PM
#2

Tinder, men vi gick på samma gym och hade spanat in varandra i några veckor redan men var först efter matchen på tinder som vi började prata

Honestyisdead
3/4/19, 4:20 AM
#3

Min första träffade jag genom en kompis. En tack vare felringning, en genom nätet och ddt visade sig att min bästa väninna kände honom. Senaste var hemma hos nämnda vänina.

Katti
3/4/19, 6:05 AM
#4

Via Mötesplatsen 2014.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Åsa S
3/4/19, 6:49 AM
#5

Internetdejting happypancake fast det krävdes fler år av att träffa riktigt knäppa killar innan jag hittade ett guldkorn

fruktgumman
3/4/19, 8:51 AM
#6

Via nätet

Annons:
oh-la
3/4/19, 9:27 AM
#7

På gymnasiet för 13 år sedan.

Lona
3/4/19, 12:20 PM
#8

Vi träffades första gången i slutet av september - 73. Han var bokstavligen "The boy next door", vi växte upp som närmsta grannar men det tog oss drygt 40 år att hitta den här biten hos varandra. ❤️ Vi kunde kanske haft det vi har nu redan för 25 år sedan - å andra sidan kanske det inte alls hade funkat mellan oss då. Andra killar jag dejtat eller varit tillsammans med ett kortare tag har jag träffat via vänner.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cireea
3/4/19, 3:41 PM
#9

Via League of Legends 😃Jag från Sverige och han från Norge.
Vi har idag varit tillsammans i lite över 1 år och jag har flyttat till Norge, vi bor numera i lägenhet tillsammans. 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MonicaLagerquist
3/4/19, 3:45 PM
#10

Min man kom hem till det kollektivet jag bodde i då. Vi firade nyår och han blev kvar. Nu är vi gifta sen många år har fem gemensamma barn.

Stolt ägare till fem La permer

sp0ngeb0b
3/4/19, 6:15 PM
#11

Mina tidigare har jag träffat via gemensamma vänner, och min nuvarande träffade jag på jobbet.

flocken
3/4/19, 7:17 PM
#12

Tja. På mitt första jobb. Firma fest. Fick med honom hem. Jäkligt lyckat att hamna i säng med chefen 🙈 Men det blev riktigt bra. 14 år tillsammans, 2 barn o gifta. Han är mitt allt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Silver83
3/4/19, 8:22 PM
#13

Chattsida.

Annons:
Sarah
3/4/19, 10:25 PM
#14

Krogen med gemensamma bekanta.

VeilofElysium
3/4/19, 10:43 PM
#15

Via Helgon :)

eli1991
3/5/19, 8:22 AM
#16

Varit tillsammans i 4år och träffades via appen happypancake🙂

Surpan
3/5/19, 8:38 AM
#17

På jobbet. Såg en söt kille vandra omkring i lokalen och sa detta till min kollega som var vän med en av hans kollegor. Dom tog varsin lapp med våra telefonnummer på och bytte och gav till oss. Senare samma kväll så hörde han av sig och några dagar senare så satt vi på en uteservering och drack lite vin ihop. 🙂

/Surpan

MissClue
3/5/19, 4:59 PM
#18

Högskolan 🙂

I love not man the less, but Nature more…

Bjallstal
3/5/19, 9:19 PM
#19

Träffade min sambo på Tinder haha för snart 1,5 år sedan och nu har vi köpt hus och har bebis(inte planerad) på snart tre veckor

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

vendelay
3/5/19, 9:46 PM
#20

På jobbet!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
AKBB
3/6/19, 8:39 AM
#21

på en sån där hoop up app..

skulle träffas och ha sex, vi hade inte sex  föränn efter 2 dagar och jag var hos henne en vecka i streck ❤️

ifoundnemo
3/6/19, 12:55 PM
#22

Gymnasiet 🙂 varit tillsammans i 9 år i september

MarHai
3/6/19, 7:40 PM
#23

Jobbet. Började jobba tillsammans 2010, blev tillsammans 2011, hyrde hus/gård 2013(hade dock bott ihop i lägenhet innan dess), fick barn 2016, förlovade oss 2017 och köpte eget hus nu 2019 ❤️

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[rumelle]
3/7/19, 9:55 AM
#24

Han addade mig på MSN

JessieJames92
3/8/19, 1:43 PM
#25

Han kom hem till mig, min brors gymnasiekompis. De skulle hem och hämta nåt på rasten. Jag var 14 han var 17, jag satt i köket och gjorde läxor. Våra blickar möttes och vi sa hej bara. Tog kanske 3 sekunder bara det mötet. För honom var det kärlek vid första ögonkastet, för mig tog det 3 år innan jag kände att jag var förälskad i honom. Jag visste hur han kände för mig sommaren innan vi blev tillsammans för han var väldigt tydlig med det trots att han inte sa nåt. Sen vaknade jag bara en dag nästan ett halvår senare och var störtkär helt plötsligt. Det var jag som fick ta första steget, jag skickade en alla hjärtans dag hälsning till honom och så började det för oss.
Nu har vi känt varann i 12 år, varit tillsammans i 8 år och gifta i 1½ år. :)

“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw

[IdaSoren]
3/8/19, 2:14 PM
#26

Vi träffades första dagen på universitetet, då vi började i samma klass. Började hänga direkt. Och sedan slutade vi liksom aldrig hänga 😉

Zadeira
3/8/19, 3:51 PM
#27

Genom en gemensam vän, som en dag fick för sig att "men ni två har ju aldrig träffat varandra, varför har ni inte gjort det?" och drog ihop en liten picnic.

Annons:
Maria
3/9/19, 11:29 AM
#28

Min man träffade jag när jag skulle på dejt med en kille som skulle hem och duscha först. Jag följde med och där satt hans kompis som han delade lägenhet med och det sa bara "pang"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gaara
3/9/19, 2:27 PM
#29

Jag och min fästman träffades På en tidigare arbetsplats vi båda jobbade på. :) Fast han hade ju vetat om mig i flera år innan eftersom vi bodde på samma ort och tydligen åkte samma tåg en gång i tiden. XD Men ja, vi fann varandra över en after work. :)

Min första pojkvän träffade jag på ett konvent för japansk populärkultur och min andra pojkvän träffade jag för första gången OCKSÅ på ett sånt konvent men han var kompis till en kompis så vi blev tillsammans efter att ha träffats på en fest några år efter att vi träffades för första gången.

Anne.K
3/9/19, 2:42 PM
#30

Jag träffade min sambo första gången via min bror när jag var sådär 10-11 år gammal. Han var då 15-16 år. Så inga gnistor slog då kan jag ju säga, haha.

Det tog flera år, fram till jag var 22 år gammal innan gnistorna började flyga mellan oss. Jag var ute på krogen med min bror och då mötte vi upp min sambo (som är brorsans bästa polare) på krogen i samband med en fest. 

Och ja, den kvällen så fick vi av någon underlig anledning upp ögonen för varandra. Och efter den kvällen så har det varit vi i 10 år, haha. 

Ps! Min sambo och min bror är fortfarande bästa polare. Brorsan hade inga problem med att vi blev kära. 😃 Det var nog lite tack vare honom som vi ens öht. blev kära i varandra, då han gav oss en hjälpande knuff, kan man säga. haha.  Han är en bra matchmaker, hehe.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[134643]
3/9/19, 8:36 PM
#31

Vi träffades på nätet, på en chattsida. Jag var 14 år då, 17 när vi träffades "på riktigt" för första gången och vi har varit ihop sen dess. Jag kan nog ärligt säga att varken han eller jag var ute efter ett förhållande när vi använde den chattsidan, och definitivt inte ett förhållande med någon i ett annat land heller.

Upp till toppen
Annons: