Annons:
Etikettvänskap
Läst 1643 ggr
Liz85
2019-03-04 01:02

Önskan av att kunna göra ett val ogjort

Har en helt underbar person  jag känner som då och då när vi setts i de flesta fall hejat på varann och kanske bytt några ord en stund, om lite allt möjligt. Som också har förvånat mig med att göra saker några gånger  och ofta då gjort på sånt omtänkt sätt att man ibland smält av överraskningen. Det finns tillfällen då vi setts i situationer med väldigt lite tid men även då kan denne ha kastat ur sig ett glatt hej på vägen.  

Det är den där bekantskapen som är lite som den där ständigt positiva grannen som man träffar då och då och som alltid gör en så glad pga dess enkla naturliga och positiva utstrålning som liksom gör dig lugn och trygg.  Jag har alltid kunnat vara mig själv i dennes närhet och sagt vad jag tyckt och tänkt och känt. Har känt det som att den personen också kunnat göra samma sak avslappnat.

Träffade på denna person nyligen och gjorde då ett val (tänker ej ta upp här vad som hände) som var mindre lyckat och fick denne att i det läget känna sig instängd och olustig typ.  

Vet att vi kommer att mötas fler gånger framöver av olika anledningar och vill inte förlora det som funnits. Men nu känns det som att mitt val kan ha fått denne att mista en del eller i värsta fall hela förtroendet och tilliten till mig och att det kommer bli stela möten framöver, att denne inte kommer att vara riktigt samma person efter det här. Och det är helt mitt fel. Hade jag varit smart hade jag inte gjort det draget men nu är det som det är och det snedsteget känns som det har skadat mer än det går att reparera. Vet inte ens hur jag ska lägga fram allt på ett bra sätt sen för denne. Det enda jag vet är att det behövs för att liksom rensa litegrann.

Annons:
Maria
2019-03-09 11:47
#1

Svårt att svara på din fråga då man inte vet vad som hänt.

Det bästa är väl annars att vara ärlig och tala om att du ångrar dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

-Aida-
2019-03-09 12:02
#2

Gå hem till personen eller fram till denne och säg det rakt ut "jag gjorde fel, förlåt" eller något liknande. Svårt att svara när man inte vet något om bakgrunden. Känner du att du gjort fel så be om ursäkt bara. Ibland är de lätt att vara efterklok och att fela är mänskligt.

Liz85
2019-03-17 23:13
#3

Vi träffades idag. Fick en kram i förbifarten först och viskade ett "förlåt för sist" i samma veva för att ej nån runtom skulle höra. Fick tillbaka en bortviftning och en kommentar om att det inte var någonting och alltså lugnt. Vilket också jag fick en känsla av vid pratstunden lite senare. Så det var skönt att höra och få veta men som någon här ovan skrev om att vara ärlig. Om man förstår varandra och är ärliga direkt så är det enklare att få saker ur världen. Tror man vinner mycket på det i längden.

[Forest]
2019-03-21 20:52
#4

3 skönt o höra att mötet gick bra ☺

Upp till toppen
Annons: