Annons:
Etikettdejting
Läst 2029 ggr
Fraydag
2019-03-04 15:15

Tungkyssar hur gör man?

Korkad fråga jag vet men jag undrar vad man gör med tungan när man tungkysser någon? Hur gör man liksom? Svara nu inte bara att det ger sig när det väl är dags för det gör det inte för mig. I helgen var det nämligen dags för mig och det gick åt h****vete. Jag är 17 och oerfaren så var snäll och beskriv så bra som möjligt hur en tungkyss ska vara så jag gör mer rätt en annan gång.

Annons:
Lexie82
2019-03-04 16:05
#1

Alltså, det är en jättesvår fråga, för alla kysser olika. Personligen brukar ju försöka känna av hur den jag kysser gör, och anpassa mig efter det litegrann.

Vissa kör in tungan och vispar runt som en galning, vissa använder bara tungspetsen, andra sticker in tungan korta vändor bara (svårt att förklara). 

Jag tror att det viktigaste att tänka på när man kysser någon ny, eller är ny på att kyssas, är att ta det lugnt och inte ha för bråttom eller bli för ivrig. Resten är en smaksak och omöjligt att säga vilket sätt som är "rätt".

Anne.K
2019-03-04 16:41
#2

Sedan finns det dom som slukar hela ens ansikte när dom ska kyssas, haha. Råkade jag ut för en gång i tiden. Inte så supertrevligt sätt att bli kysst på. 😂

Annars så är det supersvårt att svara på din fråga. Enda tipset jag kan ge är att ta det chill när du kysser någon och följ rytmen med den som du kysser. Sånt löser sig med tiden helt enkelt allt eftersom man lär sig hur man gillar att kyssas. Alla har vi varit unga och oerfarna. 

Det finns inget rätt eller fel. Hur man vill kyssas är en smaksak. 🙂

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Fraydag
2019-03-04 17:02
#3

Ok Vi kysstes ju och det var första gången med tunga för mig. Men jag visste ju inte ALLS hur jag skulle göra. Först höll jag tungan ganska stilla men det kändes ju bara dumt och jag tänkte att så kan det ju inte vara tänkt att man ska göra så jag virvlade runt med tungan några varv och då backade han och sa typ "Hallå vad håller du PÅÅÅ med?"

Så jag sa förlåt och gick därifrån och skämdes. Och han vill nog inte träffa mig mer, vi hade ju nåt på gång innan. :(

OlgaMaria
2019-03-04 17:14
#4

1. Var inte så snabb att tungkyssa någon man inte är nära. Inte alla som uppskattar att bli tungkysst ifall man inte är tighta. 2. Ta det försiktigt. Lugnt och försiktigt kan vara uppeggande medan för mycket blir - ja, för mycket! Slappna av lite i mun och tunga - kan bli otrevligt om den andre trycker hårt med tungan. Hur vet du förresten att det gick så illa? Sa den andre det eller?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2019-03-04 17:17
#5

Ahh, såg ditt andra inlägg nu. Jobbigt att det blev så. Kanske hade det blivit bra om du skrattat lite och sa som det var att du aldrig kysst någon sådär förut. Inget att skämmas för. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

vendelay
2019-03-04 19:35
#6

UMO är typ världens bästa sida för alla såna här slags frågor. Här får du några tips:

https://www.umo.se/karlek-och-vanskap/pussar-kyssar-och-hangel/

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Emptymoment
2019-03-05 21:27
#7

Jag tycker inte att du ska fokusera på att kyssa någon på ett speciellt sätt. Kyss på det sätt som känns skönt, naturligt och bekvämt för dig. Resten lär du dig med tiden :)

Och det skadar aldrig att fråga vad din partner gillar!

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Zadeira
2019-03-08 15:57
#8

Om han inte vill träffa dig igen för att du kysstes "dåligt" första gången så är han inte värd att satsa på. Jag tycker det alltid är konstigt i början innan man lärt sig varandras teknik och vad den andra och man själv gillar. Min nuvarande kille kysstes sjukt obekvämt i början, men nu har vi anpassat oss efter varandras kyss-stilar. Det man måste är våga kommunicera, våga fråga eller påpeka när det är något man inte känner sig hundra på.

Upp till toppen
Annons: