Annons:
Etikettdejting
Läst 5146 ggr
Vash
3/4/19, 8:08 PM

Gillar alla killar bara blondiner?

Många killar säger till mig att alla killar enbart gillar blondiner, och en kille berättade idag att av hans cirka 20 närmaste vänner så dejtar alla enbart blondiner. Jag är vit i huden och har naturligt mörkbrunt/naturligt svart hår, vilket verkar vara en kombination killar inte tycker om enligt dessa killar. Det vore mest hjälpsamt om killar svarade, men även tjejer kan lyfta sina erfarenheter kring ämnet. Är det svårt att hitta någon som tycker om en när man är en mörkhårig tjej och vill alla killar bara ha blondiner?

Annons:
Lussan20
3/4/19, 8:16 PM
#1

Dom kollar aldrig utväxten och det spelar ingen roll alls, bara det är blondiner(lite ironi). Män åtrår blondiner, men gifter sig med brunetter.

Men är inte ca 95% brunetter i sig själva? Mvh/WL🌺

Vash
3/4/19, 8:19 PM
#2

#1 Statistik visar att enbart 2 % av jordens befolkning är naturligt blonda, men många bleker ju håret så fler än så är blondiner. 75 % av etniska svenskar är dock naturligt blonda.

Milkshake
3/4/19, 8:28 PM
#3

Verkligen inte. De få som seriöst går efter hårfärg är ju inte mycket att ha dessutom. Ha vilken hårfärg du vill, men gör det inte för några ytliga snubbars skull.

[Hayabusa]
3/4/19, 8:39 PM
#4

Kort & gott: Nej

Sarah
3/4/19, 8:40 PM
#5

Många är porrskadade… Men vettiga killar bryr sig inte om en så liten detalj som hårfärg. När man är ung snackas det om blont hår och stora bröst, när man växer upp inser man vad som är viktigt i livet.

JoannaLi
3/4/19, 8:47 PM
#6

#2 75%? Det lät förbenat mycket? Källa?

Annons:
Vash
3/4/19, 8:51 PM
#7

#6 Jag kommer inte ihåg var jag läste det men kan försöka hitta det igen

[Jbgs]
3/4/19, 8:51 PM
#8

Hårfärg är det sista man borde bry sig om. Och ä det nån som snöat in sig på att bara gilla blondiner så är inte den personen särskilt mogen= ignorera

[Hayabusa]
3/4/19, 8:52 PM
#9

Jag är man och att blondiner skulle vara extra eftertraktade pga sin hårfärg är starkt överdrivet.  Däremot är blondiner, som vi har i de nordiska länderna, med verkligen ljust hår sällsynt på (exempelvis) kontinenten  och då upplevs just dessa individer som "exotiska" och på så vis lite spännande (och attraktiva). Att det dessutom inte är ovanligt att turister (som exempel) reagerar på andelen vackra individer i Norden gör sitt till, så klart.  En subjektiv bedömning men något ligger det säkert i det.

Vash
3/4/19, 8:58 PM
#10

#9 Jo, men tänker väl att männen jag eventuellt skulle dejta bor i Sverige och här är det ju minst lika vanligt vara blond som mörkhårig om inte vanligare. Jag attraheras mest av killar med utländskt påbrå, vilket vara den gruppen som tydligast gillar blondiner, kanske av det skälet som du nämner att det knappt finns blonda människor i deras hemländer.

[Hayabusa]
3/4/19, 9:04 PM
#11

#10 Absolut är det en anledning. Mitt råd är att inte anpassa dig efter vad killarna vill ha utan var dig själv så kommer du att hitta en kille som gillar dig för precis den du är. Oavsett hårfärg.

Vash
3/4/19, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

#11 Jo, jag hoppas någon kille gillar tjejer med mörkt hår som mitt…

[Hayabusa]
3/4/19, 9:14 PM
#13

#12 Du behöver inte vara orolig, tro mig. I sinom tid träffar du en schysst kille med hjärtat på rätt ställe :)

Annons:
Namiko
3/4/19, 9:46 PM
#14

#12 Det finns otroligt många killar som gillar mörkt hår och ännu fler som inte bryr sig ett dugg om vilken hårfärg du har. Det är ett tydligt tecken på omognad när man listar krav på saker som hårfärg i sitt val av partner. Det blir bättre med åldern eller när man hittar mindre ytliga personer att umgås med.

Det finns inget som alla killar gillar. Killar är individer och gillar olika, precis som tjejer gillar olika. Du har inget att oroa dig för. Vissa gillar smala tjejer, andra gillar överviktiga, vissa gillar långa tjejer, andra korta, vissa gillar inga tjejer alls och andra bryr sig inte ett dugg om hur någon ser ut, bara hur man är som person.

Jag tror att jag färgade mitt hår svart under alla mina förhållanden (har mörkbrunt hår naturligt) och själv tycker jag att det är mer attraktivt med mörkt hår. Men det betyder inte att jag inte kan falla för en blondin, för det har jag gjort och dom har varit precis lika attraktiva i mina ögon som brunetter. I slutändan är det personligheten som är viktigast. En attraktiv personlighet gör under för en persons utseende.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lussan20
3/4/19, 9:57 PM
#15

Ett underbart vackert hår, låt det vara som det är!

Jag blekte mitt hår som ung, men klär absolut bättre i mörkt hår. Oftast klär man bäst i sin naturliga färg, det är liksom programmerat i generna. Min mamma hade alabastervit hud och ramsvart hår. Som snövit. Pappa föll som en fura så var det klippt. Så var jag snart på väg och blev kastanjebrun och gröna ögon. Pappa hade gråblå ögon , mamma bruna.

Alla är fina som de är tycker jag! Mvh/WL🌺

Emptymoment
3/4/19, 10:16 PM
#16

Aldrig varit tillsammans med med en blond tjej, bara en one-night stand sak.  Annars endast brunetter/mörkhåriga, så det borde svara på din fråga 😂

Hårfärg spelar ingen roll övehuvudtaget, det har bara slumpat sig så för mig.

Ditt hår är really nice 👍

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

VeilofElysium
3/4/19, 10:46 PM
#17

Jag har svart hår och har aldrig haft problem med att hitta karlar. Sedan att alla inte varit helt reko i slutändan är en annan sak 😃Karlar som enbart går efter hårfärg är ändå inget att ha.

Vash
3/4/19, 11:07 PM
#18

Tack för komplimanger om håret, och skönt att höra att det finns iaf en liten klick killar som gillar mörkhåriga tjejer.

Sarah
3/4/19, 11:27 PM
#19

#18 inte en liten klick… Finns massor av killar som inte är idioter som bara går efter hårfärg. Gissar att du är ganska ung och då är det jobbigt med dejtande på många sätt.

Milkshake
3/5/19, 1:20 AM
#20

Fast alltså. Hårfärgen har absolut ingen betydelse - den påverkar inte hur attraktiv du är eller hur lätt det är att hitta killar. Chansen att någon skulle säga "jag gillar dig men du har mörkt hår så tyvärr går det inte" är extremt liten, det händer liksom inte. Sedan är det skillnad på preferenser och krav, klart man kan föredra det ena före det andra men träffar du någon som har hårfärg som ett krav, fly därifrån.

Annons:
spiritoffalconer
3/5/19, 6:29 AM
#21

Vad gör hårfärg en för skillnad? Bryr mig bara om en sak hjärtat

Lussan20
3/5/19, 6:34 AM
#22

Men hur många män vrider på huvudet då en blond tjej går förbi? Minns min gamla man som tittade till vänster där det stod en kvinna i 50 årsåldern med blont hår, han körde ner i en håla i vägen, på andra sidan stod en jättesnygg mörk tjej i 20 årsåldern.

Min systers make körde nästan in i en stolpe då han kollade in en blondin. Något spännande är det tydligen ändå. Min make pekar ut blonda tjejer som han tycker är söta på TV. Något är det med blondiner och män? Mina tre söner har valt blonda tjejer. Men inte för håret hoppas jag. Min yngste sons tjej är blond , äkta blondin, men färgar håret mörkt. Snyggt! Men som ni skrivit så klokt. -Det hänger inte på håret-. Mvh/WL🌺

Anne.K
3/5/19, 8:03 AM
#23

Det hänger inte på håret vad killar faller för i slutänden. Jag själv är inte en blond tjej. Jag har nordiskt råttfärgat hår och har aldrig haft bekymmer med att få killar trots det. Jag har även färgat håret i alla möjliga färger, och oavsett vilken färg jag än haft så har jag inte haft bekymmer att hitta vettiga killar. 

Så min personliga erfarenhet är att hårfärgen har ingen betydelse. Det är personligheten och andra saker som lockar in killarna. 😃

Så låt ditt vackra hår vara. Jag har många killar i min umgängeskrets som älskar mörkhåriga tjejer. Det är faktiskt väldigt få av dom som lockas av blont hår. De få som lockas av de blonda håret är dom som lockas av den stereotypiska blonda kvinnan som man ser i porr. Men dom killarna är otroligt ytliga och ändå inget att jaga efter, haha. 

Men strunt i vad allt med hårfärg är. Fokusera på att träffa och umgås med killar som är vettiga och inte så otroligt ytliga. Du ska inte ändra dig själv för någon annans skull, då kommer du aldrig bli en lycklig person.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Surpan
3/5/19, 8:48 AM
#24

På FHM's lista över sexigaste kvinnorna 2017 så är inte mindre än alla i topp 3 mörkhåriga (Gal Gadot, Emilia Clarke och Alexis Ren).

/Surpan

[Urfokus94]
3/5/19, 7:14 PM
#25

Tycker denna fråga är lite annorlunda finns ju fler som är naturligt brunhåriga än blonda SJÄLVKLART gillar dem flesta killar ALLA sorters hårfärger! jag tror dem flesta inte ens bryr sig mycket om hårfärg sedan kanske man har någon preferens (vilken färg det nu än handlar om) - Kärlek kommer landa i så mycket annat än färgen på håret.. jag själv är nog mer åt mörkblond och upplever inte att jag någonsin fått höra att min hårfärg skulle vara mer attraktiv än någon annans…

Gaara
3/9/19, 2:39 PM
#26

Nej, jag är naturligt rödhårig och under mitt vuxna liv så har jag verkligen INTE haft svårt att få kille. Men visst kanske många föredrar en viss hårfärg men tror inte det är många som låser sig på det. I alla fall inte de som vill ha ett seriöst förhållande för då är det ju faktiskt insidan som spelar mest roll även om man så klart behöver vara attraherad även av det yttre. Det viktiga för en seriös relation är ju att man passar ihop, har samma drömmar och planer för framtiden osv.

Lussan20
3/9/19, 2:52 PM
#27

Lite handlar om vad män kollar in. Jag är 71 år och sett att många män kollar in blonda tjejer. Det säger de jag pratar med också, bla min syster och mina väninnor. Pappas favorit var Christina Schollin . Min mans var Marlyn Monroe och Brigitte Bardot. Något är det med män och blondiner? Mvh/WL🌺

Annons:
oh-la
3/9/19, 4:09 PM
#28

#71, mäns preferenser går nog inte att generalisera på det viset, nej. Och att män håller på att köra av vägen för att de ser en blondin tyder väl snarare på att männen i fråga är totalt olämpliga bilförare. Har själv aldrig stött på en man som inte kan kontrollera sig för att de ser en blondin. Min bror är bara tillsammans med mörkhåriga tjejer. Min man och hans bror likaså. Min man har andra preferenser än just hårfärg i fråga om vad som attraherar. Tittar man på vilka Kvinnor som röstas fram som världens sexigaste är det också en salig blandning av hårfärger, och långt ifrån enbart blondiner, ens i täten. Sedan kanske det är en generationsgrej? Några av de stora ikonerna för din generation är väl just blondiner? Kan inte påstå att jag upplevt att min generation (30 år) idoliserar just blondiner…

Lussan20
3/9/19, 4:26 PM
#29

Ja det kanske var exotiskt då vi började blondera oss.?Mig kvittar det, men min gubbe gillar blonda , men jag är mörk. Jag lägger inga värderingar i det. De får ha vilken smak de vill. Min dotter är mörk. Söt fin och vacker! Mitt äldsta barnbarn är 25 år , blond och ursnygg. Hon bor och arbetar i Dubai där är hon uppskattad av många orsaker, även för sitt blonda hår. Viktigast är insidan. Men väljer inte män ofta med ögonen oavsett ålder? Mvh/WL🌺

[Urfokus94]
3/10/19, 2:56 AM
#30

Blondiner är helt klart vackra och drar till sig uppmärksamhet (men vilken hårfärg som helst kan dra till sig uppmärksamhet) Och det är OK att ha preferenser Jag tror majoriteten av män är intresserade av vilken hårfärg som helst dock Finns ju säkert dem som bara vill ha väldigt mörkhåriga med o andra som bara vill ha platinablonda men de är nog ovanligt att ngn har så strikta preferenser Och #29 kanske till först dem väljer med ögonen men ska man ha ett riktigt seriöst förhållande betyder utseendet ganska lite i förhållande till allt annat

[Hayabusa]
3/10/19, 10:24 AM
#31

I ett modernt samhälle väljer män inte Kvinnor - de får hoppas på samtycke.

JoannaLi
3/10/19, 1:06 PM
#32

#31 Så då samtycker män alltså till exakt alla Kvinnor? Iom att det bara är kvinnans samtycke som väljer vem de är med.

Ingensärskild
3/10/19, 2:05 PM
#33

Jag har varit både blond, brunett, och rosa hårig de senaste 2 åren och kan säga att lika många killar har varit efter mig oavsett vilken hårfärg jag haft :)

Lussan20
3/10/19, 3:17 PM
#34

Ja så var det för mig också, men det är vad killar kollar på jag tänker.

Min gubbe tycker tex att Jessica Andersson, Jenny Strömstedt, Pernilla Wahlgren, är snygga , men inte Gunilla Persson. Haha. Ja han får gilla att se på blondiner för min del. Jag gillar oftast mörka män. Så smaken är som baken, gärna gröna ögon, de är fina! Mvh/WL🌺

Annons:
[Hayabusa]
3/10/19, 3:41 PM
#35

#32 Det skrev jag inte. 

Det fungerar givetvis inte som så att män väljer ut en kvinna som snällt följer med. Självfallet inte, det krävs samtycke. Detsamma gäller även andra konstellationer men eftersom tråden handlar om mäns eventuella preferenser gällande Kvinnor så är min kommentar baserad på det.

JoannaLi
3/10/19, 4:50 PM
#36

#35 Min poäng är att man väljer varandra. Båda måste samtycka, inte bara den ena sidan. Mannen väljer kvinnan lika mycket som kvinnan väljer mannen.

[Hayabusa]
3/10/19, 6:09 PM
#37

#36 Min kommentar i #31 är en reaktion på det som skrevs i #29:

"Men väljer inte män..?"

Här är min hållning att män inte kan välja utan samtycke. Finns inte samtycke så kan män "välja" hur mycket de vill, det leder inte till något ändå. Att det samma gäller för andra konstellationer skrev jag i #35, men om tråden handlar om mäns preferenser så torde det vara utgångspunkten. 

För att gå tillbaka till trådens ämne så det bästa beviset för att män INTE enbart gillar blondiner alla icke-blonda-kvinnor som är i förhållande.

[Urfokus94]
3/10/19, 6:16 PM
#38

Även TS borde vara medveten om att män gillar brunhåriga - och mörkare hår än det. Det finns många fler med den hårfärgen än naturligt blont. Och hur ofta ser man inte brunhåriga Kvinnor i förhållanden, tror mer frågan var ur frustration

[Hayabusa]
3/10/19, 6:25 PM
#39

#38 Sannolikt, ja. Avsikten med mina kommentarer är att ta död på den frustrationen :)

Lussan20
3/10/19, 6:32 PM
#40

Attraktion är inte detsamma som vad man väljer. Det är väl som med stora bröst eller läppförstoringar? Ögat ser  och gillar, det handlar om mat, blommor ja vad som helst. Men sedan gifter man sig kanske med en som är djurvänlig, människovänlig, inte våldsam, självgående och rättvis.

Jag gillar snälla, trogna djurvänner bland män.

Men först kanske utsidan tilltalar. De säger att Kvinnor väljer män som liknar sina fäder, vet inte om det stämmer. I mitt fall gör det det i fråga om hårfärg och personlighet…Mvh/WL🌺

JoannaLi
3/10/19, 8:32 PM
#41

#37 Män väljer inte enväldigt vem de har umgänge med etc ja, såklart. Men de väljer fortfarande vilka de är intresserade av och tar kontakt med.

Annons:
[Hayabusa]
3/10/19, 8:48 PM
#42

#41 Precis, vilket gör att kvinnan i fråga har sista ordet…

JoannaLi
3/10/19, 11:02 PM
#43

#42 Nej? Du kan säga nej när du vill? Det är väl klart att den som säger nej har det sista ordet, oavsett kön. Annars säger man ju ja, och det blir ju en kontinuerlig grej, från båda sidor.

Upp till toppen
Annons: