Annons:
Etikettotrohet
Läst 2182 ggr
milliana
3/8/19, 2:43 PM

Alla män är otrogna

Nej jag fattar att inte ALLA är otrogna men jag är så trött på det här nu. Jag har haft fem förhållanden i mitt vuxna liv. Fem förhållanden där jag satsat 100% och jag har älskat dessa män. Men i alla förhållanden har de bedragit mig. Fyra av dem erkände  strax efter otroheten. En av dem tog jag på bar gärning.

Sedan har det slutat med att jag lämnat dem då jag inte kan lita på en som sårat mig på det sättet. Hårdast tog mitt senaste förhållande som varade över 5 år och jag var övertygad om att det skulle vara vi livet ut. Och så kommer han hem och berättar att han haft sex med en annan kvinna men att han "ångrar sig såå. "

Jag fattar inte hur fan otroget folk tänker. De som ångrar sig alldeles efter. Varför komma på det efteråt och inte före otroheten? Jag tycker inte ens att jag haft något halvdåligt förhållande. Inte så att vi bråkat och tjafsat en massa och att det till slut slutat i otrohet. Nej, jag har varit så lycklig tills allt plötsligt slagits sönder och det är det som känns så otroligt hemskt.

Jag vill inte leva ensam resten av mitt liv men jag orkar inte heller åter igen öppna mig, dela allt med någon, lita på en man igen och så PANG slås min lycka i tusen bitar igen. Jag tror inte jag orkar med det.

Jag önskar att man kunde se på människor vilka som är benägna att vara otrogna  så man slipper kasta bort sin tid i flera år en gång till.

Annons:
[Paranormal team värmdö]
#1

Tänker som du har haft förhållande som inte har funkat är singel i dag

[Urfokus94]
3/8/19, 3:30 PM
#2

Dem flesta män jag har vart med har vart otrogna med på något sätt, mest sårande var väl andra gången då jag med hela mitt hjärta litade på denna människa han var i mina ögon den mest ärliga som existerade, jag fick mig en käftsmäll där. Tror jag har svårt att tänka att någon är trogen därefter, men jag vet ju att dem egentligen finns. Men för mig är jag väldigt påverkad av det.

91Marran
3/8/19, 3:52 PM
#3

Min första kille ville tvinga mig att titta på när han var otrogen. Jag kunde ta mig ur det, då hon som vi träffade insåg att jag inte ville. Han tvingade mig att säga att jag ville vara med på det. Vi hade en lek innan om att göra saker med varandra. Jag sprang in på toan och grät som aldrig förr när jag skulle bestämma. Fick reda på efteråt att tjejen var hans ex. Vi lyckades ta oss ur det på något konstigt sätt. Men det har tagit slut nu som tur väl är.

Mvh
Mig

[Urfokus94]
3/8/19, 4:08 PM
#4

#3 ursäkta om jag är dryg men låter lite konstigt? Hade min pojkvän vart otrogen framför mig hade han aldrig sett mig igen och han hade fått höra ett och annat där och då

91Marran
3/8/19, 4:20 PM
#5

Jag vågade inte lämna. Det var inte lätt, men jag hade inget val. Eller ja man har ju alltid ett val, men för mig var det att stanna och ha det "bra" eller lämna och få ett helvete.

Mvh
Mig

OlgaMaria
3/8/19, 4:39 PM
#6

Fy vad tragiskt att höra era berättelser. Jag har faktiskt aldrig varit med om otrohet men då har jag bara haft ett lite längre förhållande (9 månader) och varit tillsammans med min man nu i 13 år. 

Brukar ni prata om otrohet i början av en relation? Jag tror det är en bra grej att göra i alla fall för att känna av den andre. Fråga om den varit otrogen eller upplevt otrohet någon gång och vad den anser om det. Viktigt att lyssna noga här och inte vara blind av kärlek utan kolla av vilken attityd personen verkligen har.

Jag sa i alla fall till min man innan vi gifte oss att otrohet är en sak jag inte skulle kunna komma över, utan då skulle jag lämna. Han såg också väldigt allvarligt på det men blev nog lite chockad över att jag sa så ändå. Jag var extremt tydlig med det. Tror det satte avtryck.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Urfokus94]
3/8/19, 4:56 PM
#7

#6 den mannen jag trodde var den mest ärliga människa jag någonsin mött vi talade om att vara trogen från dag ett, och det var prio för honom. Tydligen inte när jag upptäckte han var på dejtingsajter när vi var som mest kära.. trodde jag.

[Urfokus94]
3/8/19, 4:56 PM
#8

#6 den mannen jag trodde var den mest ärliga människa jag någonsin mött vi talade om att vara trogen från dag ett, och det var prio för honom. Tydligen inte när jag upptäckte han var på dejtingsajter när vi var som mest kära.. trodde jag.

milliana
3/8/19, 5:12 PM
#9

#6 Ja, jag vill alltid prata om otrohet när jag träffar någon.  Att det verkligen inte är ok för mig och inget jag kan acceptera i ett förhållande. Och alla har de hållit med. Men det gällde ju tydligen inte dem då.. och inte efter X antal månader eller år. Hmm…

Maria
3/9/19, 11:26 AM
#10

Usch, ledsamt att läsa.😕

Jag och min man har varit tillsammans i 39 år så visst finns det trogna män. Vi har båda samma åsikter vad det gäller otrohet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anne.K
3/9/19, 2:24 PM
#11

Jag tror det är viktigt att kommunicera med varandra, redan från start, och även under förhållandets gång. För människor utvecklas hela tiden år för år och tankar förändras likaså. Man är inte samma person hela livet, därför är det så otroligt viktigt att kommunicera med varandra emellanåt om sådana viktiga byggstenar i relationen för att kolla så att man fortfarande står på samma blad även efter några år in i relationen. 

Det är ju så mycket som händer, både upp och nedgångar som kan förändra en persons känslor, tankar och impulser. 

Jag tror det är superviktigt att komma ihåg att livet inte är svart eller vitt. det finns mycket där emellan som påverkar en människa och vilka beslut man tar. 

Självklart hade jag blivit super ledsen om min sambo som jag varit med i 10 år skulle vara otrogen. Men istället för att direkt vilja dumpa honom så skulle jag försöka ta reda på vad som ledde honom till att ta det beslutet. Vad som saknades i vår relation som han var tvungen att söka hos någon annan.  Sedan se om det är något som går att lösa eller om vi helt enkelt i sådana fall behöver gå skilda vägar. 

I början var jag mer svart eller vit, att är han otrogen så ryker han. Men med årens gång har mina känslor mognat och jag ser inte saker lika svart och vitt längre.

Det enda jag begär av han i dagsläget är att om han skulle göra ett snedsteg, att han då berättar det för mig direkt och han vill att jag gör detsamma om jag skulle råka göra samma sak.
För det värsta jag kan tänka mig idag är att vara ovetandes och gå runt och tro att allt är bra, medans andra kanske skulle veta sanningen bakom min rygg. Det om något hade varit förnedrande och sårande. 

Men det absolut bästa är ju om man kan prata om problemen man eventuellt har innan en av parterna går och hoppar i säng med någon annan.  Och jag hoppas innerligt att den dagen aldrig behöver uppstå. Men jag inbillar mig inte heller att det aldrig kan hända. För man kan aldrig förutspå framtiden. 

Får ursäkta novellen, haha.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gaara
3/9/19, 2:31 PM
#12

Ingen av de tre killar jag haft har än så länge varit otrogna mot mig.

[Urfokus94]
3/10/19, 2:58 AM
#13

#11 jag kommunicera och det hjälpte inte kring otroheten, finns ingen ursäkt för någon att inte göra slut först innan man går till någon annan

Annons:
oh-la
3/10/19, 6:28 AM
#14

Om det är ett återkommande trend, för fem otrogna män på rad är nästan snarare en trend, kanske man även behöver rannsaka sig själv lite och fundera ut om det finns någon annan gemensam nämnare bakom? Dras du till en speciell typ av män? Vad har dom gemensamt? Jag tror att 5 otrogna karlar av 5 snarare kanske handlar om ville typ av män man dras till snarare än att män är generellt otrogna. Vi har ju preferenser och personlighetsjtyper som vi dras till. En Eller två otrogna partners kan ju vara hänt, men alla man träffat som vuxen… Jag har själv bara levt med en ma. I. Mitt vuxna liv, från 18 till 32 idag och ingen av oss har varit otrogna. Den enda erfarenhet jag har av otrohet är att jag själv (kvinna) var otrogen mot en pojkvän när jag var 15.

Caeli
3/10/19, 9:24 AM
#15

#11 För mig är det "svart eller vitt". Har man tagit ett gemensamt beslut om trohet så finns det ingen gråzon att gömma sig i… Tror inte heller att det är så vanligt att en människas åsikter om trohet förändras "från år till år". Det är mer en grundinställning man har med sig och som dikterar villkoren för hur man vill leva tillsammans med den man älskar. Så om man säger en sak och gör någonting annat så har man troligen inte varit helt ärlig från början… Att vara otrogen är, enligt min mening, en medveten handling. Det är ingenting som bara råkar hända. Det är att göra det hela alltför enkelt för sig själv…

OlgaMaria
3/10/19, 9:31 AM
#16

#15 Håller med. Men det känns som att det finns två kategorier av människor - de som tror att otrohet är något som kan hända och de som anser att det är ett medvetet beslut - inget som bara händer. De som ångrar sig och tycker att det ”inte var meningen” har nog aldrig bestämt sig för att leva troget - de låter det som händer hända.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Caeli
3/10/19, 10:00 AM
#17

#16 Precis, jag tror också att det skiljer i inställningen mellan människor. Ingen skulle komma undan med "hoppsan, jag råkade råna banken!" Medan "oj, jag råkade hoppa i säng med grannen" är en helt okej ursäkt för en del.

milliana
3/10/19, 10:16 AM
#18

Nej jag vet inte om jag dras till en viss typ av män. Jag vill bara leva ett lugnt liv med någon jag älskar, där vi båda kan lita på varandra och jag har hittills valt att lita på de jag levt med. Jag tycker också att vi haft bra förhållanden, så otroheterna har kommit som en chock för mig och inte efter en lång tid av bråk och liknande. De har alla varit väldigt ångerfulla efteråt också men det hjälper inte mig för är man otrogen så är det slut efter det oavsett hur bra jag trivdes innan.

Honestyisdead
3/10/19, 11:59 AM
#19

Det är ingen speciell typ av människa,  utan helt enkelt personer som saknar gränsen. Som saknar stoppet en trogen person har.

Det tragiska jag har sett under åren som singel är alla gifta och upptagna män som väldigt gärna vill träffas i hemlighet. 

Jag har nog tappat hoppet.

91Marran
3/10/19, 12:07 PM
#20

Jag diskuterade med mitt ex om otrohet efter att vi gjort slut. Jag blev mörkrädd av att höra honom om vad som är otrohet och inte. Tur att han är min vän istället.

Mvh
Mig

Annons:
Anne.K
3/10/19, 1:15 PM
#21

#15 Har inte pratat om att man "råkar ligga med någon annan". Utan som jag skriver så är det fortfarande ett beslut personen tagit. Men att för den personen som gjort beslutet så har det funnits en anledning. Sedan säger jag inte att man ska godkänna anledningen, utan det är ju något man får prata om sinsemellan och se om det är något som går att reparera eller inte. 

Att man "råkar" hamna med någon annan som om man snubblar på tröskeln och kläderna råkade ramla av på vägen  tror jag inte på 😂. Utan allt man gör är ett beslutstagande.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Urfokus94]
3/10/19, 3:30 PM
#22

#21 Funnits en anledning? ibland finns det ingen annan anledning än att personen är ett "asshole" man kan göra slut först om man nu inte kan låta bli andra. Varför ha kvar kakan o äta den samtidigt? jag menar visst om båda vart OK med det men nu har man gått in i något med klara kort.

[Urfokus94]
3/10/19, 3:32 PM
#23

#14 Jag tycker det är lite fel att säga att man ska rannsaka sig själv, man väljer ju inte vem man dras till. Och precis som man inte kan veta om man kommer bli misshandlad innan personen börjar visa sig destruktiv, kanske otrohet inte alltid är självklart till en början. Dem som verkar vara dem finaste änglarna, kan visa sig vara helt annat.

Men jag fattar vad du menar, ska inte argumentera för mycket :))

oh-la
3/10/19, 6:45 PM
#24

#23, ibland kanske an måste vända sig till sig själv för att se ett mönster så man kan bryta det. Vem som helst kan hamna i Ett misshandelsförhållande, men hamnar du i 5 stycken på rad av 5 förhållanden kanske man måste fundera på varför man hamnar i situationen. Det är inte fråga om skuldbeläggande utan om att förstå varför situationen uppstår gång på gång. Den enda man kan rannsaka är ju trots allt sig själv. I slutändan kanske mn ser ett mönster som man kan arbeta med. Och visst km man se det som att man inte väljer vem man attraheras av, men det tycker jag hade varit vansinnigt tragiskt. Det innebär ju i princip att om du bra faller för misshandlande män har du inte en chans att fundera på och jobba på orsaken till, eller se varningstecknen, och därmed är dömd att falla för misshandlande män.

Upp till toppen
Annons: