Annons:
Etikettkänslor
Läst 775 ggr
Larissa
2019-03-19 15:15

Pms

Hej! Jag tror inte detta är rätt forum direkt men testar skriva här eftersom det rör relationer. Dagarna innan mens+några dagar in under mensen brukar jag få pms. Den yttrar sig så att jag blir otroligt känslig, nedstämd och ledsen. Jag har en sån känslig o h negativ inställning att jag nästan ”hittar på” problem och tar allt så extremt starkt. Kan veckan innan ha suttit med en vän och pratat om hur glad jag är över att min relation med min sambo är så stabil, bra och kärlekfull. Men när pms:en kommer så känns det helt plötsligt som att han inte älskar mig längre, att han har ledsnat på mig och att vårt förhållande inte fungerar trots att jag inte ens har några riktiga grunder att basera det på. Min självkänsla är i botten och ser bara allt som är fult och dåligt med mig själv. Sedan några dagar senare är dessa känslor som bortblåsta. Jag har spiralen jaydess och har regelbunden mens, har ingen aning om detta beror på spiralen eftersom den innehåller så extremt lite hormoner men har nu känt att jag ska ta ut den för att se om det blir skillnad. Problemet här är att jag inte kan äta p-piller. Jag har testat ca 5 stucken olika med olika sorters hormon sammansättningar innan jag satte in spiralen, men jag kräks bara av alla p-piller. Mår extremt illa och kräks varenda dag så det är helt ohållbart att äta för mig. Om det finns någon som har något tips på HUR man kan lära sig att hantera sina känslor eller hur man kan behandla pms så skulle det vara otroligt uppskattat

Annons:
Honestyisdead
2019-03-19 15:28
#1

Mina pmsproblem försvann med p ringar. De innehåller samma sak som p piller men släpper ut en jämn dos över dygnet stället för mycket på en gång som p piller.

En del äter antidepressiva mot pms.

Att lära sig hantera det tror jag inte går. Det beror ju på obalans i kroppen och det kan man inte tänka bort.

OlgaMaria
2019-03-28 10:21
#2

Omega 3 varje dag hjälper. (2 gram per dag)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23642943

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2019-03-28 13:26
#3

#2 Definitivt inte på mig. Påverkar ju helt olika saker.

Upp till toppen
Annons: