Annons:
Etikettkänslor
Läst 3142 ggr
Käriminlärare
3/30/19, 12:30 AM

Sjukt kär i min lärare

Hej! Jag är en 14 snart 15 årig tjej som är EXTREMT kär i min lärare. Och nej, det är inte ngt som jag ?inbillar? mig eller som kommer ?gå över?. Det är inte heller så att jag inte vet hur det känns att vara kär. Tro mig det här ÄR kärlek. Back to the story Okej så jag fick den här läraren som lärare i Januari 2018 och han är 25 år. Första gången jag såg honom var det verkligen ett rus i hela kroppen och jag kände mig extremt trygg direkt. Jag tyckte han såg bra ut och hade sjukt bra klädstil. Han kändes lugn och sansad och hade fötterna på jorden. Men det var liksom inte mer än så. Han undervisar oss 1 gång i veckan så det var många gånger han inte var där utan var på utbildning istället och jag minns hur ont det gjorde i hela kroppen när jag fick reda på att jag inte skulle få se honom. Iaf sen satte min ?stalker? sida upp. Jag kollade upp namn, ålder och kollade igenom FB och Insta. Fick reda på att han som sagt är 25. Har samma stora intresse som jag. Men fick också reda på att han hade en tjej. Jag minns hur frustrerad jag blev av att veta det. Efter det här så hade vi honom åter igen på en lektion. (Det här var när jag insett att jag verkligen var kär och hade berättat för min bästa vän) lektionen gick som vanligt men två saker ?hände?. Min bästa vän berättade efter lektionen om hur han hade kollat på mig med ett leende. 1. Stod vid min bänk när jag arbetade på datorn och kollade rätt på mig och log, sedan när han såg att min bästa vän kollade skyndade han sig vidare. Vi snackar alltså en tid på 10sek. 2. I slutet av lektionen gick han i mellan bänkarna och kollade åter igen på mig när jag inte såg och log. Också det här var typ 10-15 sekunder. Jag minns hur varm jag blev när min kompis berättade det här för mig. Jag ville bara gråta och jag kunde inte sluta le. Sen har det varit flera gånger i korridoren han har kollat och haft ett leende. (Han ler inte mot andra vad jag har sett) Varje gång jag ser eller tänker på honom blir jag helt slapp i hela kroppen och det känns som att jag kokar. Jag ler okontrollerbart och kan verkligen inte sluta. Han har gjort saker för att typ ?impa? och han drar många skämt och är väldigt öppen när jag är i närheten (vet inte om han är så här med alla). Jag har aldrig pratat med honom direkt. Mina vänner säger att jag bara ska göra det och jag vill verkligen men jag vet verkligen inte om jag kommer kunna. När mina vänner står och pratar med honom efter skolan och jag är med så SKAKAR seriöst mina ben och jag blir helt röd (Jag har ALDRIG blivit röd innan) han pratar med dem men han kollar på mig. Jag får inte fram ett ord för jag är livrädd att jag ska råka försäga mig. Samtidigt som jag vill att han ska veta vet jag inte hur jag ska göra. Iaf jag sparade ner hans schema och gör allt jag kan för att se honom så mycket som möjligt för annars klarar jag inte av skolan. Jag vet att det inte är lagligt men det här är inget som kommer gå över. Jag vill inte höra ngt om det här för jag VET REDAN om att det är olagligt osv osv. MEN vad ska jag göra, vad skulle ni gjort? Är han intresserad av mig eller varför håller han på som han gör? Är det lagligt om jag byter skola? Tyck att jag är desperat men om ni inte har känt så här själva så kan ni verkligen ingen föreställa er hur det är. Snälla någon hjälp mig! Hur ska jag prata med honom? Ska jag berätta något än? Jag skulle vara så tacksam för all hjälp jag kan få men vill inte ha något om att ? det är bara en kort period? osv. Tack!

Annons:
Maria
3/30/19, 6:21 AM
#1

Han är din lärare och du hans elev. Han har ett förhållande redan och du är inte den första som blivit förälskad i din lärare.

Kärlek är det knappast men en förälskelse javisst men det är inte lagligt oavsett var det är någonstans så länge du är minderårig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ifoundnemo
3/30/19, 10:21 AM
#2

Av det du skriver låter det bara som att han sköter sitt jobb. Alla jag känner som jobbar som lärare ler mot sina elever och ibland när man ser tex hur hårt en elev jobbar så ler man (jag har själv jobbat mycket inom skola och pluggar till lärare). Sen att han pratar med dina kompisar men tittar på dig kan vara ett försök att få dig att våga prata om du är blyg, det är lättare att undervisa elever man har en relation till - dvs. Elever som vågar prata med en. Så hans beteende låter som en helt vanlig lärare.

Katti
3/30/19, 1:25 PM
#3

Så småningom kommer du le åt hela den här historien. Det känns stort nu, men med ålder och erfarenhet kommer du inse att kärlek är något helt annat. Innan man känner kärlek måste man umgås med och lära känna människan.

Tänk också på att agerar du på dina känslor, på ett eller annat sätt, sätter du honom i en väldigt jobbig situation. Han har en flickvän. Lämna honom ifred!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

vendelay
3/30/19, 6:48 PM
#4

Jag förstår dig verkligen. Jag var så absurt kär i en lärare när jag var runt 16 år och det var exakt som du skriver. Minns så tydligt när jag såg honom med hans flickvän efter skoltid och mitt hjärta brast. Det gjorde så obeskrivligt ont och jag trodde inte att jag skulle överleva. Jag hade dessutom försökt hinta om att jag gillade honom och jag hade uppfattat det som att han gillade mig med.

Nu, snart 10 år senare, inser jag dock att han aldrig visade intresse "på det sättet". Han var en trevlig typ bara. Det är antagligen riktig kärlek från din sida, precis som det var från min, men det är tyvärr en del i att växa upp. De flesta blir kära i någon auktoritet, t.ex. en lärare, under tonåren. Det är helt naturligt, det gör ont som helvete och det kommer gå över. Även fast du inte tror det.

Dels är det som du säger - det är olagligt. Men det finns en annan aspekt också, och det är att det är alldeles för stor åldersskillnad för er just nu. Jag utgår från att du är ganska mogen för din ålder och det här låter antagligen töntigt (jag var en sån där som var "mogen för min ålder" så jag fick alltid höra detta) men sanningen är att OM han skulle ha ett romantiskt eller sexuellt intresse i dig så vore det inte friskt. Det är inte normalt för en vuxen människa att bli kär i ett barn. 10 år är otroligt mycket i din ålder. Jag tror inte att det hade hjälpt om du hade bytt skola, för jag tror inte att han är intresserad av ett barn. Förlåt om det låter hårt, men det är så.

Jag finns här om du vill prata privat ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarah
3/30/19, 11:44 PM
#5

Arbeta på att släppa din förälskelse. Jobbigt, men måste göras. Sluta analysera vad han gör och acceptera att det inte ska vara ni. Sluta följa honom och fokusera på annat.

OlgaMaria
3/31/19, 4:35 AM
#6

Stackare! Jag förstår verkligen dina känslor, men precis som #4 skriver så vore det inte friskt från hans sida att vilja ha en relation med dig. Hans leenden och uppmuntrande sätt är nog en del av vem han är och inte romantiskt laddat. Synd att dina kompisar uppmuntrar dina idéer - men det är inte så förvånande. Du måste försöka släppa detta. Och jag lovar att du kommer komma över det här! Men det kan ta tid.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
vendelay
4/1/19, 10:14 PM
#7

#6 Mina kompisar uppmuntrade det också. Det är ju tyvärr så många tonåringar funkar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Linn Is The New
4/3/19, 4:38 AM
#8

Hej! Jag har haft liknande situationer. Men man får tänka på att när man börjar bli äldre så får man mer hormoner i kroppen, kärlek och sex tar över och man faller ofta för "förbjuden" kärlek. Att han ler mot dig ska du inte ta som någon signal, de flesta lärare ler mot sina elever. Du får tänka på att han är vuxen, är i ett förhållande, har förmodligen druckit och haft sex (få idag som inte har haft det, speciellt yngre!) Du får inte gå ut på klubben, krogen, du får inte dricka, inte ha sex, får inte köra bil och får inte jobba på en vanlig arbetsplats som fastanställd eller liknande, och inte gå på bio med 18+ på. Därför skulle jag tycka det var läskigt om din lärare var kär i dig :)! Visst, man behöver inte göra dessa saker för att vara i ett förhållande men i hans ålder är det rätt vanligt att man gör dessa saker. Sen är ju du faktiskt fortfarande ett barn. Jag vill inte låta hård eller så, men jag vill inte att du går runt med falska förhoppningar angående din lärare :)! Mvh

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

koppargaller
4/4/19, 4:52 PM
#9

Hände mig med när jag var i din ålder, jag fick honom i säng, idg typ 50 år senare känner jag bra förakt bara förakt för honom, han var en vuxen som inte tog sitt ansvar.

[MelliOO]
5/27/19, 9:11 PM
#10

Varför är det olagligt?

koppargaller
5/29/19, 4:53 PM
#11

#10

TS är inte byxmogen o står dessutom i beroendeställning till sin lärare, mång lärare har fått sparken när de haft relationer med elever

Ambrose
5/31/19, 9:16 AM
#12

Din lärare kan råka i rejält trubbel om du väljer att gå vidare med detta. I värsta fall kan det förstöra både hans liv och yrkeskarriär. Det bästa hade varit om du försökte släppa hela grejen, och inse att detta är känslor som kan komma, men som inte lämpliga där du är i ditt liv just nu. Det kommer att dyka upp någon annan som också får dig att känna såhär, men som garanterat har samma känslor för dig, och där ett förhållande är betydligt mer lämpligt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Upp till toppen
Annons: