Annons:
Etikettgrannar
Läst 1265 ggr
Blanksteg
4/4/19, 9:34 PM

Granne som jämt vill låna tvättid

Hej!

Jag har en granne som tvättar väldigt mycket i tvättstugan. Hon verkar ha så mycket tvätt att hon behöver fler än två tvättmaskiner när hon tvättar. Vi har två tvättstugor, med två maskiner i varje. När vi båda råkar tvätta samtidigt (vilket brukade vara väldigt ofta, men numera inte lika ofta) så vill hon jämt låna båda maskinerna i min bokade tvättstuga, samtidigt som hon också använder den andra tvättstugans två maskiner. Hon tjatar också och ibland har hon frågat och sen bara lånat utan att vänta på svar, och sagt "tack tack, vad snäll du är". 

Jag vet inte varför men jag blir jämt "sur" över detta att hon vill låna maskinerna. Brydde mig inte alls i början, men nu när det är precis varje gång vi tvättar samtidigt så känns det inte bra.

Det är väl egentligen orimligt av mig att bli less på det? När jag ändå är klar med maskinerna och endast behöver använda torktumlaren och torkskåpet.

Hur tänker ni? Känns bara som att jag vill få bekräftelse på att det inte är något att bli så orimligt less på :) I mitt huvud låter det överdrivet iaf.

Annons:
icalena
4/4/19, 9:48 PM
#1

Om du inte har använt tvättmaskinerna klart så ska hon givetvis inte använda dem  på din tvätt-tid  Men om du tvättat klart så ser jag inga problem.

[[eskils_]]
4/4/19, 10:14 PM
#2

Förstår att det är irriterande.

Kan du inte byta tvättid till en annan dag, så slipper du henne?

-Aida-
4/5/19, 5:38 PM
#3

Inte alls orimligt, din bokade tid är DIN TID. Du bestämmer vad du ska göra med den. Om du är klar med maskinerna så är de kanske inte så konstigt att man lånar ut dom, men tvättar hon i dom på din tid innan du hunnit så är det fel. Du får säga ifrån om du inte vill.

Mia-45
4/5/19, 7:48 PM
#4

Förstår din frustration över detta. 
Här tog min ena granne min tvättid förra lördagen. Jag hade tvätt i tumlaren och skulle köra igång en maskin tvätt igen…då hade hon vart där och satt igång sin tvätt på MIN tvättid. 
Jag skrev en snäll lapp till henne att jag inte var klar. Fick en arg lapp tillbaka…😂
Verkar vara vanligt med "tvättstugebråk" 😕

Stallmima
4/7/19, 10:57 AM
#5

Säg NEJ, har du tvätt att tvätta så får grannen fixa annan tid…

Maria
4/7/19, 11:14 AM
#6

#0 Jag ser heller inga problem om man ändå tvättat klart. För det handlade väl om när du har tvättat klart?

Då är det väl bra att maskinerna kan komma till användning för henne som uppenbarligen har mycket tvätt.

Ett annat sätt att lösa problemet är att se till att ni inte har samma tvättid i framtiden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
4/9/19, 6:16 PM
#7

Jag förstår att du blir leds. Vissa är hemma alla dagar i veckan men ska ändå försöka att få till en tid på den enda dagen jag kan tvätta och ändå inte exempelvis vara klar då jag börjar tvätta i mitt hus Tycker du inte att det är okej då får du säga nej är mitt råd. Det är det enda jag ser kan lösa detta problem.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Forest]
4/9/19, 11:20 PM
#8

Haha här har vi en som alltid lämnar kvar sin skit o det luktar kattpiss. Dom kör alltid dubbelpass har aldrig på låset så man kan inte tvätta på den obokade tvättiden för dom tvättar👍👍👍

Upp till toppen
Annons: