Annons:
Etikettvänskap
Läst 727 ggr
Lollo pop
2019-04-10 08:45

Extremt förrvirande...

Hej Har en vän som för en tid sedan sa till mig att hen inte orkade ha kontakt med mig längre. Jag har litat på denna personen och delat med mig av mitt liv och försökt lyssna och finnas där för hen med…att då få höra att den personen inte orkar med att ha kontakt gör ont man känner sig sviken Hade kanske inte känt så om jag fått en förklaring men hen bröt bara kontakten och jag har inte vågat störa med mina frågor fram tills för någon dag sedan då jag fick höra en sak om personen i fråga och kände att jag behövde fråga hen om det stämde…så jag skickade ett medelande…trodde nog inte att jag skulle få svar…men till min förvåning kom svar rätt omgående ..till det som förvirrade mig är att hen frågar hur jag mår och tycker det var längesen vi pratade mm det var det ju för visso men vad betyder detta? Att hen vill ha kontakt eller inte? Hur vet man..har saknat denna vänskap rätt mycket.

Annons:
Honestyisdead
2019-04-10 09:09
#1

Jag hade krävt att få veta varför hon tog avstånd. Hon behöver ju inte svara men det är inte mycket begärt att berätta något så viktigt.

Att hon kollade hur du mår kan vara ren artighet. Läs inte in något i det utan fråga vad som hände.

Lollo pop
2019-04-10 09:23
#2

#1 Tack… Ja jag tror att jag behöver ställa frågan men tycker det är jobbigt då jag inte vill riva upp gamla sår hos mig själv. Har tidigare fått till svar att vi inte har några problem men ingen som helst förklaring vad som hände.

Lona
2019-04-10 09:50
#3

TS, av dina tidigare inlägg får jag intrycket av att du har lite svårt att läsa av och hantera relationer, både när det gäller vänskap och annat? Det är INTE ditt fel, men kan det vara så att du någonstans på vägen misstolkar andras signaler? Jag kanske läser alldeles för mycket mellan raderna i dina inlägg och då ber jag om ursäkt, men jag tänker att du skulle kunna behöva lite hjälp med det här? Det innebär inte att du är "sjuk" eller "konstig" på något sätt men det är otroligt skönt att få en större trygghet både i sig själv och hur man ska tolka och bemöta andra (jag har själv fått jobba en hel del på det). Om du tror att det kan vara något för dig så börja med att vända dig till din vårdcentral. Tycker du att det är svårt att få fram hur du menar så kan du ta med ett "brev" där du beskriver dina problem, du uttrycker dig ju väl i skrift. Du kan också skriva en egenremiss direkt till en psykiatrisk öppenvårdsmottagning, men det är mycket möjligt att de har resurser även på vårdcentralen. Lycka till och ta hand om dig! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lollo pop
2019-04-10 11:58
#4

#3 Tack för din omtanke. Jag vet inte om jag alltid har svårt att läsa av mina relationer men ja i vissa fall har jag det vet också att jag har lättare att uttrycka mig i skrift. Du har även rätt i att man behöver hjälp med detta och det får jag redan… Så den biten jobbar jag på. Men om någon säger till dig att den inte orkar med att ha kontakt mer så är det väll rätt naturligt att man undrar då det har vart en nära vän o dessutom säger att det inte finns några problem…är det bara jag som känner att man vill veta varför ? Fattar däremot nu när jag tänker efter att #1 skriver att hen endast vart hövlig och frågade hur jag mår…men faktum kvarstår vad var det som hände i relationen att från en dag till en annan bara säga upp vänskapen utan minsta förklaring känns för mig otroligt förvirrande. Hur läser man av en sådan relation?

[Devya]
2019-04-10 13:57
#5

Hur länge hade ni känt varandra?

Det låter ju som om hon är mera en bekant än en vän och försöker bara vara artig. Åtminstone får jag sådana vibbar av det du skriver.

Jag har typ två stycken nära vänner och resten är folk som jag skriver med lite nu och då men jag skulle inte påstå att vi är direkt vänner. Det hålls på en nivå som inte når upp till att bli riktigt vänskap.

Lollo pop
2019-04-10 14:59
#6

#5 Vi har känt varandra i säkert nästan 10år och delat det mesta med varandra vi har kanske inte setts så ofta men skrivit desto mer jag vet massor av saker om personen som man bara delar med närmsta vänner…detta är ju det som gör mig än mer förvirrad förstår bara inte vad som hänt…men har faktiskt mailat och frågat återstår bara att se om jag får svar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: