Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1949 ggr
[Devya]
4/14/19, 8:44 AM

Michael Jackson

Det dök  upp i en annan tråd men ville inte börja fråga där så tänkte starta en egen tråd om ämnet. Är det någon som har sett dokumentären som kom ut för en tid sen? Vad är era tankar och åsikter om saken?

Annons:
Maria
4/14/19, 10:11 AM
#1

Jag har sett delar och man blir ju helt förskräckt. Det lägger stor sordin på hans musik tycker jag. Mycket tragiskt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/14/19, 10:37 AM
#2

Har sett olika dokumentärer. Inget vet vad som pågått i hans huvud och liv och jag tänker ingenting om det. Är och förblir min största idol.

koppargaller
4/14/19, 10:39 AM
#3

#1 Du menar lägga sordin på?

Maria
4/14/19, 10:56 AM
#4

#3 Ja precis. Jag har ändrat nu😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
4/14/19, 4:58 PM
#5

#1 Jo, jag tycker tyvärr att det förstör hans musik litegrann. Jag blir väldigt äcklad över det som kan ha pågått bakom stängda dörrar. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till hans musik längre.

Det intressanta är de som försvarar/försvarade en vuxen man som öppet erkände att han sovde tillsammans med små pojkar. Skulle vi accepterat det som oskyldigt om en annan vuxen singel man som inte var en kändis erkände att han tyckte om att sova tillsammans med små pojkar? Skulle vi inte alls bli väldigt misstänksamma och fundera på att varför tillåts något sådant här?

Sen har ju hans syster på 90-talet i en intervju sagt att hennes bror är inte riktigt frisk och det måste få ett slut så att inte flera pojkar blir traumatiserad. 

#2 Så det väcker inga känslor hos dig överhuvudtaget?

koppargaller
4/14/19, 7:17 PM
#6

Det är ju inte någon nyhet direkt, har ju varit känt i många år.

Annons:
Honestyisdead
4/14/19, 9:55 PM
#7

#2 Nej jsg upprörs inte av teorier och folk som nu kommer fram.och försöker få pengar. Att sova med barn när man själv antagligen var i samma stadie mentalt behöver inte vara äckligt alls. Jag blir inte upprörd eftersom inhet är mer än prat. Behöver mer än det för stt reagera.

[Devya]
4/14/19, 11:53 PM
#8

#7 Skulle du tycka att det är helt oskyldigt att en annan vuxen man som inte är kändis ville att små pojkar sover i hans säng? Det erkände ju MJ helt öppet att han gjorde. Det finns inget friskt i ett sådant beteende. En vuxen man bjuder inte små pojkar över till hans hem för att ha dem att sova i hans säng, oberoende vad han gjorde med dem. Jag tycker bara det är väldigt upprörande och kan inget annat än hata de människor som tyckte att det här var ok att göra. Jag som själv blivit utsatt för en pedofil kanske blir lite extra upprörd då vuxna människor utsätter sina barn för sådana väldigt utsatta situationer. Att MJ var en kändis är inte en tillräckligt godtagbar ursäkt för att skicka över små barn att sova i hans säng. Fy tusan för föräldrarna som skickade dit sina oskyldiga barn för att sova tillsammans med honom. Jag som förälder skulle aldrig i livet göra något så oansvarigt. Jag vet ej vad som hände men jag skulle aldrig utsätta mitt barn för en potentiell farlig och traumatiserande situation. Då bryr jag mig skit i vem vi talar om, om det är MJ eller Jesus. :p

[Devya]
4/15/19, 12:03 AM
#9

#7 Men intressant att du inte skulle finna ett sånt beteende misstänktsamt om det gällde någon annan. Jag vet att jag skulle definitivt anmäla ett sådant beteende om jag fick t.ex veta att grannen försökte övertala föräldrar att låta deras barn att sova i hans säng. Inte en chans att jag skulle godta en så svag ursäkt om förlorad barndom. Det skulle bara få mig att vilja hålla mitt barn så långt borta som möjligt från en sådan människa för han har ju tydligen mentala problem isåfall. Allt det här väcker otroligt många känslor hos mig så ursäkta mig lite här. :)

Honestyisdead
4/15/19, 11:15 AM
#10

#9 Känner att det är föräldrars uppgift att oroa sig. Jag har inte sagt att det inte är konstigt. Jag bara lägger ingen tid på det. Han är död. Känns ju lite onödigt att sitta och bli upprörd över det.

vendelay
4/15/19, 11:09 PM
#11

#10 Men offren lever ju. Då är det väl väldigt relevant och nödvändigt att "sitta och bli upprörd över det"?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
4/16/19, 1:11 PM
#12

#11 Nej? Det förändrar inget. Det kommer inte hända igen eftersom han är DÖD. Så förklara gärna varför det skulle vara relevant och nödvändigt? Mer aktuellt är väl då att straffa föräldrarna om dom lever. Varför lär dom det hända om det hände?

[Devya]
4/16/19, 4:10 PM
#13

#12 Bara för att han är död betyder ju inte att det som har hänt är inte upprörande.

Eller tycker du också att det som Hitler gjorde inte heller är något att reagera över då han ändå är död och därmed så kommer det inte att hända igen? Eller skolmassaker som har skett där förövaren har tagit livet av sig. Är det inget att bli upprörd över då personen som gjort det är ändå död och kan inte göra samma sak igen?

Visst är det ju ok om det är så du känner det men långt ifrån alla är utan känslor då något hemskt har hänt, oberoende om förövaren är död eller ej. Det är inte onödigt eller irrelevant att uppröras över något sådant, det är bara mänskligt. Det är också bra att inse att även ens idoler kan ha gjort sig skyldiga till något hemskt. De är inte felfria bara för att de kanske har skapat fin musik eller liknande. Folk ska inte låta sig bländas av kändisars spotlight, för då kanske något liknande kan hända igen. Föräldrar som skickar sina barn över till en kändis säng och tror blint på att det stämmer det de säger, om förlorad barndom och liknande.

Sen angående föräldrarna så blev de väl "groomed" om det stämmer det som har hänt. Det ovanliga i det här fallet är att de isåfall redan hade  blivit "groomed" innan de träffade MJ.  Många ser/såg han som sin stora idol och då har "the grooming process" redan hunnit börja.

Vi kommer väl aldrig att få veta hela sanningen om vad som egentligen hände bakom stängda dörrar men jag skulle hoppas att folk skulle vara försiktigare i fortsättningen, om något bra ska komma ur allt det här. Vi känner inte dessa kändisar, vi vet inte vem de egentligen är. Vi borde se på dem som främlingar och vara lika försiktiga med dem som med de som inte är kändisar.

Annons:
Honestyisdead
4/16/19, 4:15 PM
#14

#13 Vi vet inte vad som hänt, det är det som är saken. Varför du blandar in Hitler förstår jag inte. Det finns inga likheter och är bara löjligt. Det är väl ingen som uttryckt att idoler aldrig gör fel. Du verkar ha svårt att förstå att alla inte blir upprörda över vad som KAN ha skett. Finns ju långt mycket mer viktiga saker att lägga sin oro på idag, än döda människor.

[Devya]
4/16/19, 5:05 PM
#15

#14 Det mest upprörande i det här fallet är ju att det finns folk som godtog hans otroligt patetiska ursäkt till varför han ville ha små pojkar sovandes i hans säng. Det finns ALDRIG en bra orsak till varför man låter sina barn sova hos en främmande. Det spelar ingen roll om det var oskyldigt eller ej, sådant där borde aldrig förekomma och människor gör rätt i att reagera på sådant där, oberoende om de människorna är föräldrar eller ej. Vi talar om medmänsklighet här. Vi borde bry oss om våra medmänniskor är i riskzonen för fara. Om föräldrarna saknar sunt förnuft så borde andra människor reagera och göra något åt situationen. Lyckligtvis drogs han ju in för rättegång för det fanns de som faktiskt reagerade. Sen vet vi förstås att de som har mycket pengar kan få dåliga saker att försvinna, så bara för att han inte blev dömd betyder inte att han är faktiskt oskyldig. Vi vet också att det finns många som även blir oskyldigt dömda. Rättsystemet är inte felfritt.

De föräldrar som skickade över sina barn till MJ kanske inte tänkte att att han kunde göra något så hemskt och jag tror inte att de är de enda som tänker så. Redan nu finns det massor med människor som hävdar att MJ aldrig skulle kunnat göra något sådant, fast de inte ens kände honom. De är hans stora idol ännu idag och på basen av hans musik kommer de fram till slutsatsen att han skulle aldrig kunna göra något sådant hemskt, han själ var för ren för sådant.

Så visst finns det otroligt många människor som tror att idoler kan inte göra något fel.

MJ är inte längre ett problem men det finns ju eventuella offer som måste leva med det som har hänt för resten av livet. Det är bara bra om folk reagerar och blir mer försiktig i fortsättningen. För du och jag kanske skulle aldrig vara så idiotiska att vi skickade barn hem till en kändis men tydligen finns det de som gör det och de som säger än idag att de skulle även skickat sina barn hem till MJ för de tror blint på att han var genomgod och för bra för den här världen… Det om något finner jag skrämmande.

Angående Hitler jämförelsen, bara för att en person är död betyder inte att det de ha gjort inte väcker känslor. Offren och allt det dåliga som har hänt försvinner inte bara för att förövaren ha dött. I MJ fallet finns det ju eventuellt offer och tanken på vad de kan ha gått igenom är tillräckligt för att uppröra mig åtminstone. Du kanske inte bryr dig och det är helt ok men det är ganska många som har blivit upprörda om vad som kan ha hänt bakom stängda dörrar och det är också ok.

Honestyisdead
4/16/19, 5:23 PM
#16

#15 Det är ju just det. Om det här hänt. Det finns ju miljoner fler offer där man vet vad som hänt. Att "lära" sig av denna historien känns som allt annat med honom. Överdrivet. Varje dag våldtas barn av sina föräldrar. Dom misshandlas. Dom hyrs ut till profiler. Barn säljs för sex Och det folk fastnar på en denna historien. Jaja det är ett val. Jag har lite svårt att förstå denna upprördhet om något så gammalt när det sker hemskheter var dag.

Maria
4/16/19, 5:28 PM
#17

Jag tycker det är oerhört viktigt att även det som är "gammalt" kommer upp i dagen oavsett om det handlar om en kändis eller inte. Händelserna blir inte mindre allvarliga bara för att tiden gått.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
4/16/19, 5:39 PM
#18

#17 Problemet är fortfarande hur korrekt det är och inte. Det blir inte mindre allvarligt, men vad ska göras nu? Lägg energi på det som sker nu, det kan göra någon nytta i alla fall.

line84
4/17/19, 11:16 AM
#19

Intressant diskussion! Jag har sett dokumentären och killarna verkar mycket trovärdiga. MJ har dessutom erkänt vissa saker själv. Jag upplever att folk som har MJ som sin stora idol "blundar" för detta och försvarar MJ. Själv tycker jag det är fruktansvärt och blir väldigt illa berörd.

Honestyisdead
4/17/19, 12:36 PM
#20

#19 Jag har inte försvarat något. Jag säger varken nu eller bä. Det hade jag inte hört om det gällde Elvis eller någon forna president heller. Jag vet inte vad mj erkänt. Det har jag inte sett något om.

Annons:
swapp
4/17/19, 2:55 PM
#21

Har sett dokumentären. Väldigt intressant. Väldigt hemskt.
Så uppenbart att han fick dessa killar att tro att han var deras "bästa vän" så att han kunde utnyttja dom. Vilken normal vuxen man skaffar vänner i 9-års-åldern liksom.

Jag förstår inte hur man INTE kan tro på deras berättelser. Varför skulle dom sitta och ljuga om detta? Blir så upprörd när folk försvarar MJ. Usch

Herveaux
4/17/19, 3:15 PM
#22

#21 Jag skulle inte kalla MJ för "en normal vuxen".
(Inte för pedofil heller för den delen.) 

Varför sitta och ljuga…? Pengar och uppmärksamhet kan vara två anledningar. 

Jag har inte sett den nya dokumentären om MJ, men flera äldre. 
Min första tanke när jag hörde talas om den var: "Jaså, nån som börjar få det skralt i kassan..? Har dom inte mjölkat den där kossan tom än." men jag vill se den. 
MJ är ingen idol men jag tycker att han var en grymt bra musiker.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
4/17/19, 3:23 PM
#23

#21 Mj var säkerligen inte normal. Det blir ingen som växer upp som han gjorde. Och varför folk skulle ljuga? Pengar. Pengar får folk att göra väldigt dumma saker. Och här fanns en historia som man kunde bygga på. Själv förstår jag inte hur man kan tro blint på det man får höra. Och oavsett förändrar det inte vilket geni han var musikaliskt. Hans musik kommer aldrig dö vad folk än väljer att tro.

AlvaU
5/12/19, 11:18 AM
#24

Som barn trodde jag att de som tidigare anmält honom var ute efter pengar (eftersom personer i min närhet var övertygade om detta), men idag när jag kan skapa mig en egen uppfattning och tänka efter själv och dessutom efter att ha sett dokumentären (Leaving Neverland) mår jag dåligt varje gång jag hör hans musik. Vilket är synd, för den han var som artist och den han var som privatperson är ju inte samma.

Jag lutar åt att han faktiskt förgripit sig på pojkarna, känns väldigt konstigt att deras mammor skulle kunna sitta i TV och berätta om hur dåliga mammor de varit som utsatt deras barn för detta. Vem skulle vilja göra sig ogillad av världen för något sådant, om det inte vore sant?

Inbilska fans verkar däremot tvärt förneka att en så fantastisk artist skulle kunna göra något så grymt. Och det är jättesynd, man måste kunna (som sagt) skilja på hur han var som person och som artist. Bara för att han var en duktig sångare och dansare och utåt sett engagerat sig i mycket bra, så betyder det inte att han automatiskt inte kunde göra andra illa bakom stängda dörrar.

Varför det är viktigt att sanningen kommer fram? (Även om den nog inte gör det) - OFFREN! Dessa personer har i många år fått hotelser och arga ord från hans fans som kallar dem för lögnare osv. För dem är det viktigt för att få upprättelse! Få bevisa för världen att de inte alls är lögnare, att dessa "glorifierade" artister faktiskt kan begå hemskheter - om det nu är sant.

Honestyisdead
5/12/19, 11:50 AM
#25

#24 Det kommer vi aldrig få veta.

AlvaU
5/14/19, 4:48 AM
#26

25 - det vet man aldrig.

Honestyisdead
5/14/19, 5:53 AM
#27

#26 Hur menar du?

Annons:
Rosen82
5/18/19, 9:53 PM
#28

Tror ej på det

koppargaller
5/19/19, 1:20 AM
#29

#28 Vad är det du inte tror på?

pyromanen
5/19/19, 7:47 AM
#30

Tycker det är sorgligt att friska vuxna inte verkar ha satt stopp för sjuka saker. Och ledsamt att vi människor verka imponeras så av en del månniskor med speciella talanger eller karisma att vi "missar" sätta gränser. Har för övrigt alltid tyckt det var något äckligt och ansträngd över M J och alldrig gillat varken hans utstrålning eller hans musik.

Upp till toppen
Annons: