Annons:
Etikettförhållande
Läst 1565 ggr
Ninniez
2019-04-14 12:54

I väntan på rättegång

Hej. Jag undrar om det finns någon som gått igenom det som jag går igenom nu. Jag ringde polisen i november för att min killes son (8 år) fick bevittna dåligt beteende från min kille mot mig. Polisen gjorde då anmälan och jag har varit på två förhör runt årsskiftet och fått berätta saker som hänt under vårat förhållande. Nu har jag fått reda på av vittnen att de hörts av polisen. Min kille vägrar prata något som har med det att göra och säger bara att i så fall kommer det att bli i rätten då vi sitter mot varandra. Jag vill gärna komma i kontakt med andra som gått igenom liknande saker för stöd och råd.

Annons:
koppargaller
2019-04-14 13:25
#1

Är du fortfarande tillsammans med honom?

Ninniez
2019-04-14 15:15
#2

Ja.

Herveaux
2019-04-14 17:19
#3

På misshandel iFokus finns det en del länkar till kvinnojourer och liknande. 
https://misshandel.ifokus.se/links?discussions-1

Hoppas du lämnar den där snubben. Idag. Nu.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2019-04-14 22:03
#4

Men va? Du anmäler honom för att han är en dålig person, men stannar? Har ju svårt att se han älska dig som kanske får bort hans son. Varför flyttar du inte?

Maria
2019-04-15 08:45
#5

Jag tycker också att det känns väldigt märkligt att bo kvar med någon man har polisanmält.

Hur fungerar ni som par? Kan ni överhuvudtaget ha en normal relation? Hur mår sonen?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ninniez
2019-04-15 23:37
#6

Vi bor inte ihop och har inte gjort sedan hösten 2016. Det var katastrof för både mig och barnen…. Vi bodde ihop 6 månader och det räckte. Det var som att leva i en krigszon. Jag visste aldrig när bomberna skulle falla och den iskalla omänskliga sättet att bete sig på är ofattbart. Det var det då och är det fortfarande för mig. Jag förstår att jag inte kan kontrollera honom men jag vill att han tar mig på allvar… Den väg det går nu är att han med största sannolikhet igen hamnar i fängelse. Han har suttit tre månader förut på grund av kvinnomisshandel för 15 år sedan. Han menar att han blev ditsatt av exfrun och exflickvännen och var oskyldig. Jag backar inte ur rättegång om han inte visar insikt och tar ansvar för det han gjort.

Annons:
Maria
2019-04-16 06:49
#7

Finns det fler barn?

Du trodde med andra ord på honom då och inte på två tidigare Kvinnor och en fängelsedom? 

Du ska inte backa ur någon rättegång alls tycker jag oavsett hur mycket insikt och ansvar han visar (eller inte). Han lär ju knappast förändra sig i första taget, om alls. Det är inte du som ska förändra honom utan han själv i så fall och han som ska söka hjälp.

Jag tror det bästa för dig och barnen är att komma så långt ifrån denne man som möjligt.

Lycka till🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pingpongboll
2019-04-16 12:44
#8

#6 Om du sätter dina barn i första rummet ska du inte ha denna person i ditt liv. Om han skapat en krigszon tidigare och betedde sig iskallt och omänskligt, hur kul tror du dina barn tycker det är att du inte lämnat honom? Du vill att HAN tar dig på allvar säger du. Tycker du ska börja ta DIG och dina BARN på allvar. I övrigt tycker jag du gjorde väldigt rätt i att polisanmäla denne person.

If you bring forth what is within you, what you bring forth will save you. If you do not bring forth what is within you, what you do not bring forth will destroy you.
-Gospel of Thomas

Annette
2019-04-16 16:02
#9

Glöm honom och gå vidare i livet.

taxarärbäst
2019-05-03 07:18
#10

lämna honom!! finns ingen anledning att utsätta dig själv för fara.

Sarah
2019-05-06 18:44
#11

#6 ta dig på allvar? Du måste lämna. Du kan aldrig få honom att ändra sig. Ta dig själv på allvar och inse att ni aldrig kommer ha en relation utan omänsklighet från hans sida.

Upp till toppen
Annons: