Annons:
Etikettsvärföräldrar
Läst 2323 ggr
littlechristine
2019-04-16 15:59

Föräldrar/svärföräldrar på besök

Ni som är ett par som bor ihop, hur ofta har ni era svärföräldrar eller föräldrar på besök?

Annons:
Emo
2019-04-16 16:04
#1

När de önskade och så länge de ville stanna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

littlechristine
2019-04-16 16:09
#2

Ok men jag undrade hur ofta det är för andra ungefär? Varje dag? En gång i veckan? En gång i månaden?

[Devya]
2019-04-16 16:16
#3

Ungefär en gång i veckan träffas vi men på sistone har det inte blivit så ofta då vår dotter jämt ha varit sjuk.

Jag gillar mina svärföräldrar så jag tycker det är bara trevligt. Den här helgen ska vi bjuda över dem  på middag. Jag ser väldigt mycket fram emot det. :)

Min mamma kommer aldrig på besök då hon bor i ett annat land. Så det lär nog aldrig hända. Vi försöker åka dit en gång i året men förra året blev det inget av det.

Mina svärföräldrar bor ungefär 25min härifrån så inte så långt borta och då blir det att vi träffas nu som då.

Russinlimpa
2019-04-16 19:20
#4

Vi åker ungefär en gång i veckan till min sambos föräldrar, sisådär 5min bort med bil. Hans mamma har alzheimers så han brukar åka dit lite oftare själv. Dem kommer aldrig hit. :) Min familj har aldrig ens varit till orten jag bor på nu, bara pappa var upp med flyttlass till där jag bodde förut. Jag har inte hälsat på dem sen jag flyttade norröver heller.

Åsa S
2019-04-17 08:48
#5

Mina föräldrar ser jag kanske 1gång i mån sfast mest hos dem de bor större de bor 2 stationer bort med pendeltåget men de har fullt upp med aktiviteter och det har även jag och min man hos oss blir det kanske bara nån gång per år. Men vi kan åka förbi även nån kväll efter jobbet ifall det skulle behövas. Min svärmor däremotser jag  ca 2-3 ggr/år, Vi skulle kunna ses oftare ex. efter jobbet eftersom hon bor i stan så det går ju att ses ute på stan eller nått sånt efter jobbet men hon vill bara ses på hennes villkor så då blir det inte så ofta och ibland när vi setts har man bara känt sig ivägen ex. sist när vi skulle komma över på mat och hon storstädade lägenheten den dagen medans vi satt där och sedan fick gå och köpa pizza till henne. Nån gång per år har hon dock kommit och bott nån helg med oss i sommarstugan. Så besök hos oss från våra föräldrar är rätt få men så blir det lätt när man bor i en liten lägenhet

Surpan
2019-04-18 08:04
#6

Det är inte så ofta de kommer till oss. Kanske inte ens en gång i månaden för mina föräldrar och lika ofta för sambons. Men vi träffar både mina och hans föräldrar varje vecka, men vi åker till dom. :)

/Surpan

Annons:
Sarah
2019-04-18 16:44
#7

Svärföräldrarna, ungefär en hel helg i månaden. Mina föräldrar, någon dag varannan vecka.

[rumelle]
2019-04-21 16:37
#8

Mina föräldrar kommer kanske förbi 1-2 gånger i månaden och vi är där kanske 1-2 gånger i månaden. Min mans föräldrar har vi inte träffat på nästan 6 år, då vi inte haft råd att åka dit och de inte har råd att åka hit.

beckare
2019-04-21 18:27
#9

Vi träffar sambons mamma 1 gång/år ca 2 dagar (sen orkar vi inte längre)

Sambons pappa 1 gång varannat år på fika

Mina föräldrar aldrig, då ena är död och den andra inte vill träffa mig eller min bror längre, då han har fått för sig att vi inte bryr oss om honom pga att vi inte vill träffa hans sambo.

[Tuulikki]
2019-04-22 14:50
#10

Mina föräldrar bor extremt nära så jag träffar dem en snabbis nästan varje dag. Sambon hänger på ganska ofta.
Svärmor har jag noll kontakt med och träffar aldrig, sambon har heller inte mycket kontakt med henne längre.

MonicaLagerquist
2019-04-23 15:03
#11

Vi/Jag besöker svärmor varje dag och hon är här ungefär en gång i månaden.

Stolt ägare till fem La permer

Anne.K
2019-04-23 16:24
#12

Min mamma träffar jag kanske 1-2 gånger i månaden (ibland oftare om tid finns), men då hon hälsar på så är sambon oftast på jobbet. Pappa träffar jag kanske 1 gång i månaden hemma hos mina föräldrar. Vissa gånger åker jag själv och andra gånger är sambon med.  Mina föräldrar är i övrigt dom bästa. Jag har god kontakt med dom själv. 

Min svärfar träffar jag nån gång då och då varje vecka. Oftast i trapphuset då vi bor grannar :P . Inte så ofta han hälsar på hemma i vår lägenhet. men min sambo har god kontakt med honom i övrigt. Min svärfar och hans fru är toppenmänniskor överlag. :) 

Min svärmor träffar jag kanske 2 gånger om året. Hon brukar komma på vår dotters kalas. Och så träffas vi på julafton när vi firar jul tillsammans hemma hos min sambos syster. Vi bor inte ens långt ifrån varandra (25-30 minuter med bil emellan oss). Hon verkar vara för upptagen med sitt egna liv helt enkelt. Hon och sambon har inte så jättemycket kontakt heller i övrigt.  Hade väl önskat att hon iaf. kunde engagera sig mer i vår dotter så att vår dotter fick umgås mer med sin farmor. Men men…

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

SilverEmma
2019-05-03 08:25
#13

Min mamma träffar jag minst en gång varje vecka sedan jag själv fick barn för 10 år sedan. Maken älskar henne och kan lätt stanna och ta en fika med henne om han t ex hämtar eller lämnar ungarna där. Hon kan dyka upp lite spontant då och då och blir bjuden på kaffe eller middag. Min pappa bor ganska långt bort så honom träffar vi bara ett par gånger varje år. Mina svärföräldrar träffade vi enbart när det var kalas i släkten, de hälsade aldrig på spontant trots att vi alltid sa att de var välkomna. Båda två har dessvärre gått bort nu.

Annons:
SuperLimm
2019-05-04 11:56
#14

Inte alls ofta. Vi träffar svärföräldrarna en gång i veckan minst. Men oftast hemma hos dom eftersom dom då bjuder på mat. Mina föräldrar träffar vi inte alls ofta. Dom är upptagna med sitt.

Mvh Linn

[Forest]
2019-05-06 12:52
#15

Mamma kom ofta minst varje vecka. Hon tog även med sig min son till sin stuga då bruka han hjälpa mormor med div saker. Han gilla när dom fiska dom två passa verkligen varandra 😊 Svärmor och bonus svärfar kom sällan då dom sakna bil men vi åkte mer till dom 2 gånger i månaden ungefär. Nu finns inte mamma eller svärmor med oss längre o saknaden är stor ❤

Gaara
2019-05-17 14:44
#16

Typ aldrig. Vi är oftast hos dem i stället. Mina föräldrar är vi hos varje vecka eftersom vår hund är där på dagarna när vi jobbar. Fästmannens föräldrar är vi hos då och då, typ när folk fyller år, andra högtider eller när de spontant bjuder över oss. Alla bor på samma ort så.

Lia
2019-05-17 14:57
#17

Min mamma träffar vi/jag minst en gång i veckan, ungefär varannan gång hos oss. Min pappa kanske två gånger om året, en här och en hos honom. Sambons pappa såg vi senast för 5 år sen. Sambons mamma var här för en månad sen, annars även där för 5 år sen.

Upp till toppen
Annons: