Annons:
Etikettkänslor
Läst 2024 ggr
Anonym16
4/19/19, 9:46 AM

Att känna sig överkörd...

Jag och min make har varit tillsammans i 7 år till hösten och gifta sen 6 år tillbaka.

Jag har blivit påtvingad att passa ett barn över påskhelgen. Trots att jag hade sagt kanske kunde ställa upp. Men helt plötsligt hade maken och barnets familj bestämt att jag ska passa barnet. Jag känner mig så otroligt överkörd, och jag har pratat med maken om detta. Han blev bara irriterad på mig och förklarade för mig att familjen inte har någon annan som kan ställa upp. Sen sa han att jag kunde begära vad jag vill av honom när påskhelgen är över.

Det går bra att passa barnet. Men jag har sån jäkla ångest och sover dåligt om natten. Jag satt och grät tidigare i veckan för att jag har ångest. Maken säger att det ska gå bra, och att han litar på mig.

Jag ska prata med honom när han kommer hem, och säga att om detta händer igen så kommer jag lämna honom. Jag tycker inte det är okej att göra så här, men de har ju ställt upp för oss också. Och det är jag tacksam för (vi har passat deras barn några gånger innan).

Jag har gått hos kurator innan pga ångest och depression. Tror jag får börja gå dit igen. Så jag vet inte om jag mår dåligt pga blivit påtvingad, eller att mitt mående inte har blivit bättre.

Annons:
Soligajag1
4/19/19, 10:22 AM
#1

Ojojoj, , inte bra det där. 

Brukar ni inte prata , diskutera med varann , din make o du , innan du ska vara barnvakt , hur du mår ? känner .  Att du tycker det är jobbigt. Får ångest. Visst kan man hjälpas åt om en familj har problem , men OM man själv INTE mår bra så har man väl rätt att säga ifrån  och familjen ha förståelse för det! 

Tycker att du ska prata med din make , det är A o O i ett förhållande. 

Lycka till ! Krya på dig! Kram 🌺

HH 🙂

Anonym16
4/19/19, 10:27 AM
#2

#1

Jo, jag har pratat med honom, men han verkar inte förstå. Han har också sagt han vill finnas för mig, men vet inte vad han ska göra när jag mår dåligt. Kan kännas att han är egoistisk ibland? 😮

smahara
4/19/19, 10:34 AM
#3

Men alltså..  han kan ju inte lova någon annan att DU ska passa dennes barn. Isåfall får väl han vara barnvakt själv.  Lämna ungen till maken din och gör precis vad du själv vill i påsk.

Anonym16
4/19/19, 10:43 AM
#4

#3

Fast han är ju inte hemma i påsk, så det går inte att lämna ungen.

smahara
4/19/19, 10:47 AM
#5

Ja då är det otroligt oförskämt av honom att lova en sådan sak utan att checka av med dig FÖRE att det är okej, och dessutom själv åka bort. Nästan på gränsen att jag hade lämnat för en sådan sak. När han dessutom vet att du inte mår bra, har ångest osv

Soligajag1
4/19/19, 6:56 PM
#6

#4  Det är så att man måste väl prata med varann , det konstiga i detta , hur kan han inte se att du lider av ångest , det är ju fruktansvärt jobbigt . 

Jag tycker synd om dig , du borde prata med din man när han kommer hem och framförallt med dem som lämnar barnet hos dig . Lycka till! Värmande kram 🤗

HH 🙂

Annons:
Anonym16
4/19/19, 7:53 PM
#7

#6 Jo, jag har pratat med honom om detta innan. Men då blev han bara irriterad och sa att den familjen inte har någon som kan ställa upp med barnvakt.

Det går väl bra än så länge att passa barnet. Bara drygt att man ska hålla på att tjata på barnet vid vissa tillfällen…

pyromanen
4/20/19, 7:49 AM
#8

Detdär låter som att han anser sig vara chefen som kan disponera "arbetskraften'/sin anställda = dig. Om der är du som ska göra jobbet är det sjåykvklart att du ska få frågan först om du kan/vill och ha möjligheten att känna efter och vara lika fri att säga nej som ja INNAN något kan bestämmas Han har självklart INTE rätt att bestämma över dig på detta sättet!

Soligajag1
4/20/19, 8:13 AM
#9

Håller med #8 , han har inte rätt att bestämma över dig !  

Prata med honom , helst skulle du inte vara ensam och prata med honom , be en vän komma så har du någon du litar på, även som trygghet.

HH 🙂

Anonym16
4/20/19, 8:39 AM
#10

Ärligt talat så tror jag att jag har bestämt mig för att lämna honom. Ska prata med honom om detta när han kommer hem. Egentligen skulle jag bara ringa honom och berätta det redan nu. Jag vet inte längre…

Soligajag1
4/20/19, 9:05 AM
#11

#10  Så bra ! Lycka till och  hoppas du får det bra framöver ! 🙂

HH 🙂

OlgaMaria
4/21/19, 5:45 PM
#12

#10 Hur har det gått?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: